gecersevket
Altın Üye
- Katılım
- 4 Ocak 2025
- Mesajlar
- 1
- Excel Vers. ve Dili
- Temel düzeyde excel bilgisine sahibim.
- Altın Üyelik Bitiş Tarihi
- 04-01-2026
Merhabalar;
Bir konu hakkında yardıma ihtiyacım var. Temel düzeyde, işimi görecek kadar excel bilgisine sahibim, takıldığım yerleri araştırarak işimi halledebiliyordum. Fakat, bir konuda takıldım ve araştırmama rağmen çözümünü bulamadım. Ayrıca belirteceğim konu excel ile yapılıp yapılmayacağını, ya da profesyonel destek almam gerekebileceğini de bilmiyorum. Yardımcı olabilir gerekliyse yönlendirebilirseniz sevirim.
İşyerimizde bağlı olduğumuz kurumun web tabanlı sistemini kullanarak, sistemden belirli aralıklarla excel formatında döküm almaktayız. Sistemin verdiği excel dökümünde işyerlerinin unvan, sgk sicil numarası, ili vb. bilgileri sabittir, değişmemektedir. Fakat sisteme yeni bir firma kaydettiğimizde aldığımız dökümde unvanların, sgk sicil numaralarının vs. satır sırası değişmektedir. (yeni eklenen firmalar üste geliyor.)
Aldığımız dökümleri ay sonunda; teker teker kontrol ederek firmaların çalışan sayılarını tespit ediyoruz. Bunu bu zamana kadar sgk sicil numarasından bakarak manuel olarak tablo hazırlayarak yaptık.
Bu işlem çok zamanımı almaya başladığı için formül arayışına girdim.
Ekte, sistemden aldığımız dökümlerin ham hali ve oluşturmak istediğim tablonun özeti bulunmaktadır.
Özetle yapmak istediğim şey; sistemden aldığımız dökümde firmanın ID'sini bulup bu ID'ye karşılık gelen satırdaki çalışan sayısını, özet tabloya otomatik olarak geçmek istiyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Bir konu hakkında yardıma ihtiyacım var. Temel düzeyde, işimi görecek kadar excel bilgisine sahibim, takıldığım yerleri araştırarak işimi halledebiliyordum. Fakat, bir konuda takıldım ve araştırmama rağmen çözümünü bulamadım. Ayrıca belirteceğim konu excel ile yapılıp yapılmayacağını, ya da profesyonel destek almam gerekebileceğini de bilmiyorum. Yardımcı olabilir gerekliyse yönlendirebilirseniz sevirim.
İşyerimizde bağlı olduğumuz kurumun web tabanlı sistemini kullanarak, sistemden belirli aralıklarla excel formatında döküm almaktayız. Sistemin verdiği excel dökümünde işyerlerinin unvan, sgk sicil numarası, ili vb. bilgileri sabittir, değişmemektedir. Fakat sisteme yeni bir firma kaydettiğimizde aldığımız dökümde unvanların, sgk sicil numaralarının vs. satır sırası değişmektedir. (yeni eklenen firmalar üste geliyor.)
Aldığımız dökümleri ay sonunda; teker teker kontrol ederek firmaların çalışan sayılarını tespit ediyoruz. Bunu bu zamana kadar sgk sicil numarasından bakarak manuel olarak tablo hazırlayarak yaptık.
Bu işlem çok zamanımı almaya başladığı için formül arayışına girdim.
Ekte, sistemden aldığımız dökümlerin ham hali ve oluşturmak istediğim tablonun özeti bulunmaktadır.
Özetle yapmak istediğim şey; sistemden aldığımız dökümde firmanın ID'sini bulup bu ID'ye karşılık gelen satırdaki çalışan sayısını, özet tabloya otomatik olarak geçmek istiyorum.
Şimdiden teşekkürler.
Ekli dosyalar
-
9.8 KB Görüntüleme: 5
-
867.9 KB Görüntüleme: 5
-
895.2 KB Görüntüleme: 3
-
1.1 MB Görüntüleme: 2
-
901.5 KB Görüntüleme: 3