Checkbox Değerini Filtre Kriteri Olarak Atama

Astalavista58

Altın Üye
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
242
Excel Vers. ve Dili
Office 2016 TR 64 Bit
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
20-02-2025
Kod:
Sub Aktar()
'21.10.2021  13:00
  
    son1 = Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Column
    
    sonsatir = ActiveSheet.UsedRange.Row + ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count - 1
    
    For i = 1 To son1
        
        If Left(Trim(Cells(1, i)), 6) = "Durumu" Or UCase(Left(Trim(Cells(1, i)), 6)) = UCase("Durumu") Or LCase(Left(Trim(Cells(1, i)), 6)) = LCase("Durumu") Then
        
            durumu_yeri = i
            
        ElseIf Left(Trim(Cells(1, i)), 5) = "Rütbe" Or UCase(Left(Trim(Cells(1, i)), 5)) = UCase("Rütbe") Or LCase(Left(Trim(Cells(1, i)), 5)) = LCase("Rütbe") Then
        
            rütbe_yeri = i
            
        ElseIf Left(Trim(Cells(1, i)), 6) = "Birimi" Or UCase(Left(Trim(Cells(1, i)), 6)) = UCase("Birimi") Or LCase(Left(Trim(Cells(1, i)), 6)) = LCase("Birimi") Then
        
            birim_yeri = i
        
        End If
    
    Next
    
    Range("D1").Select
    
    Selection.AutoFilter
    
    ActiveSheet.Range("$A$1:$AA$" & son1).AutoFilter Field:=durumu_yeri, Criteria1:="Pasif"
    
    ActiveSheet.Range("$A$1:$AA$" & son1).AutoFilter Field:=rütbe_yeri, Criteria1:="=Amir", _
    Operator:=xlOr, Criteria2:="=Memur"
    
    ActiveSheet.Range("$A$1:$AA$" & son1).AutoFilter Field:=birim_yeri, Criteria1:="Kayseri"
    
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Workbooks.Add
    Cells.Select
'    ActiveSheet.Paste
        Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    
    Application.CutCopyMode = False
    Cells.EntireColumn.AutoFit
    Cells(2, 3).Select
    metin = "Rütbeli"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="D:\omerorhan-silmeyin\Desktop\" & metin & ".xlsx" _
        , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False

    
End Sub
Cümleten hayırlı pazarlar, hayırlı akşamalar, yukarıdaki gibi bir formülüm var. Belirli kriterlere göre filtreleme yaparak, kalan veriyi yeni bir excel çalışma kitabı olarak masaüstüne kaydediyor. Aslında bu benim için yeterli ancak öğrenmek istediğim için soruyorum;
Ben yukarıdaki kriterleri UserForm oluşturup Checkbox'ta işaretlediklerimi filtrelemek istesem nasıl yapabilirim.
 
Üst