Excel formül

Katılım
13 Kasım 2010
Mesajlar
5
Excel Vers. ve Dili
2007
A1 01.01.2016 ve b1 31.12.2016 hücrelerinde dönemler var
c1 hücresinde aylık ücret yazılsın 100,00 tl d hücresinde ise tarih var 01.01.2016

a2 hücresinde ocak
a3 hücresinde şubat
a4 hücresinde mart
a5 hücresinde nisan
a6 hücresinde mayıs
a7 hücresinde haziran
a8 hücresinde temmuz
a9 hücresinde ağustos
a10 hücresinde eylül
a11 hücresinde ekim
a12 hücresinde kasım
a13 hücresinde aralık
yazıyor
a2 ve a13 hürelerin karşısına yani b2 ile b 13 arasına tarih kısmına göre c1 hücresindeki aylık ücreti yazdırabiliyorum. Yani 01.01.2016 tarihi (güncel tarih)geldiğinde b2 hücresine 100 tl , 01.02.2016 tarihi geldiğinde b3 hücresine yani şubat ayı karşısına 100 tl yazılıyor... Ancak benim istediğim dönem tarihini 01.02.2016 yazdığımda a2 hücresinde bulunan ocak ayının karşısına 0 sıfır yada boş olarak yazdırmak istiyorum ayni şekilde de 01.03.2016 dönem girişi yaptığında ocak ve şubat ayları boş yada 0 sıfır olarak yazılmasını : Buna ilaveten dmnem sonu yazdığımda ise yani 31.05.2016 yazdığımda ise a7 hücresinde bulunan haziran ayı ve sı,onraki ayların karşısına 0 sıfır veya boş olarak yazdırılmasını istemekteyim.
Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz
 

Ömer BARAN

Uzman
Katılım
8 Mart 2011
Mesajlar
12,997
Excel Vers. ve Dili
Office 2013 ( 32 bit ) TÜRKÇE
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
(18.03.2020) - Uzman olduğu için tarih geçersiz oldu.
Merhaba, foruma hoşgeldiniz.

Sorunuzu, cevabımın altındaki İMZA bölümünde yer alan açıklamaları okuyarak,
bir örnek belge ile destekleyerek sorarsanız daha hızlı ve kesin sonuca ulaşacağınızı düşünüyorum.
.
 

Ömer BARAN

Uzman
Katılım
8 Mart 2011
Mesajlar
12,997
Excel Vers. ve Dili
Office 2013 ( 32 bit ) TÜRKÇE
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
(18.03.2020) - Uzman olduğu için tarih geçersiz oldu.
Tekrar merhaba.

Umarım yanlış anlamadım.
A1 hücresinde küçük tarih, B1 hücresinde büyük tarih ve C1 hücresinde de ücret var.

B sütununa 2'nci satırdan itibaren,
-- A1 ve B1 hücrelerindeki tarihlerin arasında kalan aylara C1 hücresindeki ücret tutarını yazdıracak,
-- A1'deki tarihten küçük veya B1'deki tarihten büyük aylar için boş sonuç verecek
formül arıyorsanız, aşağıdaki formülü B2 hücresine uygulayın ve formül uyguladığınız hücreyi aşağı doğru kopyalayın.
.
Kod:
=EĞER($A$1>$B$1;"";EĞER(VE(AY($A$1)<=SATIRSAY($B$1:B1);AY($B$1)>=SATIRSAY($B$1:B1);AY(BUGÜN())>=SATIRSAY($B$1:B1));$C$1;""))
[COLOR="Blue"][SIZE="2"]İşe giriş ve ayrılış ayına, içinde bulunulan aydan sonra olmama koşuluyla ücret yazılır.[/SIZE][/COLOR]
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Kasım 2010
Mesajlar
5
Excel Vers. ve Dili
2007
Tşk ederim ömer bey;
yalnız d1 hücresinde de güncel tarih =bugün() olacak a1 ve b1 hücrelerine dönemleri manuel olarak yazacağım . Formüller çalışıyor . Ama dönemler ayın 1 günü ile 31.günü yazıldığında ücret kısmı yazıyor. örnek olarak 01.01.2016 ile 24.01.2016 tarihleri veya 05.02.2016 27.02.2016 tarihleri arasında ise de ücret yazılması gerekiyor. Güncel tarih 01.02.2016 olduğunda şubat ayına 100 tl ücret 01.03.2016 olduğunda mart ayına 100,00 tl ....1.12.016 olduğunda aralık ayına 100 tl yazdıracak . şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim saygılarımla ..

MÜŞTERİ KARTI

İŞE BAŞLAMA TARİHİ : 01.01.2016 AYLIK ÜCRETİ : 100,00 TL (İŞE BAŞLAMA BIRAKMA ELDEN YAZILACAK MANUEL)
İŞİ BIRAKMA TARİHİ : 31.12.2016 RAPOR TARİHİ: 01.02.2016 RAPOR TARİHİ =BUGÜN() ŞEKİLDE OLACAK

İŞE BAŞLAMA TARİHİ: 25.01.2016 İŞİ BIRAKMA TARİHİ:27.02.2016 OLURSA OCAK VE ŞUBAT AYLARINA 100 TL OTOMATİK YAZACAK
İŞE BAŞLAMA TARİHİ 05.02.2016 İŞİ BIRAKMA TARİHİ :31.12.2016 OLURSA OCAK AYINA ÜCRET YANSITMAYACAK
RAPOR TARİHİ HER AYIN 1.GÜNÜ İŞLEM GÖREN AYLARA ÜCRET YANSITACAK
İŞE BAŞLAMA TARİHİ :20.03.2016 YAZILIRSA OCAK VE ŞUBAT AYLARINA ÜCRET YANSITMAYACAK
İŞİ BIRAKMA TARİHİ İTİBARİ İLE ÜCRET YANSITACAK SONRAKİ AYLARA ÜCRET YANSITILMAYACAK
ARA DÖNEMLERDE İSE ÇALIŞAN AYLAR ÜCRET YANSITILACAK DİĞER AYLARA YANSITILMAYACAK
ÖRNEK OLARAK İŞE BAŞLAMA 01.06.2016 İŞİ BIRAKMA 25.08.2016 OLURSA OCAK ŞUBAT MART NİSAN MAYIS ÜCRET OLMAYACAK HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS AYLARINDA ÜCRET OLACAK EYLÜL EKİM KASIM ARALIK AYLARINDA ÜCRET OLMAYACAK ŞEKİLDE

ÖRNEK TABLO
MÜŞTERİ KARTI

İŞE BAŞLAMA TARİHİ : 01.01.2016 AYLIK ÜCRETİ : 100,00 TL (İŞE BAŞLAMA BIRAKMA ELDEN YAZILACAK MANUEL)
İŞİ BIRAKMA TARİHİ : 31.12.2016 RAPOR TARİHİ: 01.02.2016 RAPOR TARİHİ =BUGÜN() ŞEKİLDE OLACAK

AYLAR AYLIK ÜCRETİ TAHSİL EDİLEN ÜCRET KALAN ÜCRET TAHSİL TARİHİ
OCAK 100.00 (OTOMATİK YAZACAK)
ŞUBAT 100.00
MART
NİSAN
MAYIS
HAZİRAN
TEMMUZ
AĞUSTOS
EYLÜL
EKİM
KASIM
ARALIK
------------------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM
 
Son düzenleme:

Ömer BARAN

Uzman
Katılım
8 Mart 2011
Mesajlar
12,997
Excel Vers. ve Dili
Office 2013 ( 32 bit ) TÜRKÇE
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
(18.03.2020) - Uzman olduğu için tarih geçersiz oldu.
Bu şekilde (örnek belge olmadan) yeni sorun/ihtiyaç kaçınılmaz görünüyor.
Cevabımın altındaki açıklamaları okuyarak örnek belge yükleyiniz.
 
Katılım
13 Kasım 2010
Mesajlar
5
Excel Vers. ve Dili
2007
=şükrü52;856255]Tşk ederim ömer bey;
yalnız d1 hücresinde de güncel tarih =bugün() olacak a1 ve b1 hücrelerine dönemleri manuel olarak yazacağım . Formüller çalışıyor . Ama dönemler ayın 1 günü ile 31.günü yazıldığında ücret kısmı yazıyor. örnek olarak 01.01.2016 ile 24.01.2016 tarihleri veya 05.02.2016 27.02.2016 tarihleri arasında ise de ücret yazılması gerekiyor. Güncel tarih 01.02.2016 olduğunda şubat ayına 100 tl ücret 01.03.2016 olduğunda mart ayına 100,00 tl ....1.12.016 olduğunda aralık ayına 100 tl yazdıracak . şimdiden teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim saygılarımla ..

MÜŞTERİ KARTI

İŞE BAŞLAMA TARİHİ : 01.01.2016 AYLIK ÜCRETİ : 100,00 TL (İŞE BAŞLAMA BIRAKMA ELDEN YAZILACAK MANUEL)
İŞİ BIRAKMA TARİHİ : 31.12.2016 RAPOR TARİHİ: 01.02.2016 RAPOR TARİHİ =BUGÜN() ŞEKİLDE OLACAK

İŞE BAŞLAMA TARİHİ: 25.01.2016 İŞİ BIRAKMA TARİHİ:27.02.2016 OLURSA OCAK VE ŞUBAT AYLARINA 100 TL OTOMATİK YAZACAK
İŞE BAŞLAMA TARİHİ 05.02.2016 İŞİ BIRAKMA TARİHİ :31.12.2016 OLURSA OCAK AYINA ÜCRET YANSITMAYACAK
RAPOR TARİHİ HER AYIN 1.GÜNÜ İŞLEM GÖREN AYLARA ÜCRET YANSITACAK
İŞE BAŞLAMA TARİHİ :20.03.2016 YAZILIRSA OCAK VE ŞUBAT AYLARINA ÜCRET YANSITMAYACAK
İŞİ BIRAKMA TARİHİ İTİBARİ İLE ÜCRET YANSITACAK SONRAKİ AYLARA ÜCRET YANSITILMAYACAK
ARA DÖNEMLERDE İSE ÇALIŞAN AYLAR ÜCRET YANSITILACAK DİĞER AYLARA YANSITILMAYACAK
ÖRNEK OLARAK İŞE BAŞLAMA 01.06.2016 İŞİ BIRAKMA 25.08.2016 OLURSA OCAK ŞUBAT MART NİSAN MAYIS ÜCRET OLMAYACAK HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS AYLARINDA ÜCRET OLACAK EYLÜL EKİM KASIM ARALIK AYLARINDA ÜCRET OLMAYACAK ŞEKİLDE

ÖRNEK TABLO
MÜŞTERİ KARTI

İŞE BAŞLAMA TARİHİ : 01.01.2016 AYLIK ÜCRETİ : 100,00 TL (İŞE BAŞLAMA BIRAKMA ELDEN YAZILACAK MANUEL)
İŞİ BIRAKMA TARİHİ : 31.12.2016 RAPOR TARİHİ: 01.02.2016 RAPOR TARİHİ =BUGÜN() ŞEKİLDE OLACAK

AYLAR AYLIK ÜCRETİ TAHSİL EDİLEN ÜCRET KALAN ÜCRET TAHSİL TARİHİ
OCAK 100.00 (OTOMATİK YAZACAK)
ŞUBAT 100.00
MART
NİSAN
MAYIS
HAZİRAN
TEMMUZ
AĞUSTOS
EYLÜL
EKİM
KASIM
ARALIK
------------------------------------------------------------------------------
TOPLAM
 

Ömer BARAN

Uzman
Katılım
8 Mart 2011
Mesajlar
12,997
Excel Vers. ve Dili
Office 2013 ( 32 bit ) TÜRKÇE
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
(18.03.2020) - Uzman olduğu için tarih geçersiz oldu.
Tekrar merhaba.

Kusura bakmayın, eklediğiniz resim görüntülenemediği gibi,
neden ekran görüntüsüyle destek istenir onu da anlamış değilim,
şimdiye kadar hiç bir üyenin sorusuna işte çözümünüz diye ekran görüntüsü göndermedim.

Kusura bakmayın ama, elbette bu şekilde de destek verecek üye vardır belki ama;
ihtiyacını karşılamak/sorununu çözmek isteyen kişi, birkaç satırlık örnek belge
(F12 tuşuna basıp mevcut belgenin bir örneğini kaydedip, görünmemesi gereken verileri silip/değiştirerek)
eklemezken, destek vermeye zaten hazır olan üyelerden örnek belgeyi kendisinin hazırlamasını,
üzerinde denemeler yaparak istenilen sonuca ulaşmasını ve buyrun belgeniz demesini beklemeniz
bence biraz garip oluyor.

NOT: Yine de önceki cevabımda verdiğim formülü güncelledim, formül içeren önceki cevabıma tekrar bakın.
A1'de 08.02.2016 B1'de 24.09.2016 tarihi varsa bugün için Şubat-Haziran aylarına ücret yazılır,
formül önümüzdeki aya girince Temmuz ayına da ücreti yazar, Ekim ve devamına yazılmaz, çünkü işten çıkılmıştır.

Size kolaylıklar diliyorum.
.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Kasım 2010
Mesajlar
5
Excel Vers. ve Dili
2007
İlginize Teşekkür Ederim Ömer Bey
 
Üst