Fazla sayfada toplama yapma

Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
Arkadaşlar elimde bir tablo mevcut.. Personel listesinde personelin sabahtan ve öğleden sonra aldığı-verdiği meblağlar var bunları günlük olarak listeliyorum ve kasaya giren para olarak alıyorum.. Ay sonunda da bana aylık liste çıkarmasını (tek bir tabloda) istiyorum.. Ayrıca bu aylık listeden de yıllık olarak kim ne kadar almış-vermiş net rakamları çıkartmasını (başka bir excel dökümanında- (Yıllık analiz gibi)) isterseniz bir örnek dökümanda gönderebilirim.. fonksiyonlarla çok uzun sürüyor.. Başka bir yolu mevcutsa yardım talep ediyorum.. excel 2002 ingilizce
 

zafer

Super Moderator
Yönetici
Katılım
8 Mart 2005
Mesajlar
3,288
Excel Vers. ve Dili
OFFICE 2003 TÜRKÇE
OFFICE 2010 TÜRKÇE
Merhaba

Ã?zet tablo ile yapabileceğinizi zannediyorum.ama tabloyu eklerseniz daha iyi bir sonuç alabilirsiniz.
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
en sondaki aylık tablonunda ayrı bir excel dosyasında yıllık olarak toplanması gerekiyor.. sayfadan sayfaya toplama oluyorda başka bir dökümana aktarımı beceremedim..
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
şöyle birşeyde yapabilirmiyiz bilmiyorum. aslında benim istediklerim axess programında olurda o prg. bende yok ve tam bilmiyorum.. Aylık ve yıllık olarak kişi basında da hesaplama yapabilsin..
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
sanıyorum sorunuma çözüm bulunamadı.. farklı bir çalışma sayfasında da toplama yapması gerekiyor.. Macro ile yapılabilirse oda çözümüm olacak.. Hücreleri yek tek aktarmak çok uğraştırıyor.. Lütfen yardım
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
:kafa: ayrıca alttaki boş satırlara yeni personel ekleyebilmeliyim.. ve işlemde herhangi bir #ref yazısı görmek pek hoşuma gitmiyor..
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
Birde şöyle bir sorunum var.. Bazı aylar 30 bazı aylar 31 çekiyor. Haliyle dosyayı kopyalayıp en sondaki sayfayı sildiğimde aylık toplam kısmındaki formulleride değiştirmem gerekiyor.. Değiştirmesem hepsinde #ref yazısı çıkıyor.. her dökümanda tek tek uğraştırıyor..
 

zafer

Super Moderator
Yönetici
Katılım
8 Mart 2005
Mesajlar
3,288
Excel Vers. ve Dili
OFFICE 2003 TÜRKÇE
OFFICE 2010 TÜRKÇE
Merhaba

Sizi daha değişik bir tablo hazırladım beğenirseniz kullanmanız için
Bana göre verileriniz daha düzgeün ve daha kullanışlı olabılır.
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
sn. zafer tablon çok güzel olmuş ellerine sağlık. Ancak bana çok karmaşık geldi.. Ne bileyim daha basit hani şöyle orta okul mezunu çocuğunun bile fazla kafa patlatmadan kullanabileceği basit birşey olabilirmi.. Yani ben hangi güne bakarsam o gün ne gelmiş ne gitmiş görebilmeliyim.. Bunu aylık ve yıllık olarakda yapabilmeliyim..
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
Sayın zafer tabloyu biraz inceledim Þimdi veri girişine iki bölüm daha eklemek ve pivot tabloda (per.no, per adı) gibi başlıkları değiştirmek istiyorum.. Yani Veri girişini (Tarih, Per.Adı, Pers. Kodu, Kasa, BKL, S.Alınan, S.Verilen, Ã?.Alınan, Ã?.Verilen ve B. Yatan) girişlerini yapayım.. Makina bana bu verilere göre günlük, aylık, yıllık veri hazırlasın.. Ayrıca personel değiştiğinde ve yeni geldiğinde ben ekleme ve isim değişikliği yapabileyim.. Yardımcı olursan sevinirim.. Pivot tablo ile ilgili pek birşey bilmiyorum.. Biraz inceledim hoşuma gitti.. ellerine sağlık
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
Arkadaşlar pivot tablo ile ilgili bilgisi olan varsa yardım talep ediyorum.. Yukarıdaki anlattıklarıma göre bir tablo hazırlamak istiyorum..
 

zafer

Super Moderator
Yönetici
Katılım
8 Mart 2005
Mesajlar
3,288
Excel Vers. ve Dili
OFFICE 2003 TÜRKÇE
OFFICE 2010 TÜRKÇE
Merhaba

Size hangisi kolay gelirse diye 2 farklı şekilde hazırladım
Karışıkta değil Data sayfası girilen bütün bilgilerin olduğu sayfa
Aylık.top.car sayfası özet bilgi almakta kullanacağınız sayfa, Pers sayfasınada istediğiniz kadar personel girebilirsiniz.


Ã?zet tabloyu öğrenmeniz lazım. Arama butonundan özet tablo veya pivot table diye aratırsanız gerekli dökümanlara ulaşabilirsiniz.

Aylık.top.car sayfasında topla.çarpım(sum.product) ile yapılmış örnekte var

K1 'e günün tarihini yazınız. ve j2:j1000 'i I2:I1000 olarak değiştirdiğinizde günlük alabilirsiniz.İsterseniz sayfayı başka bir sayfaya kopyalayıp da yapabilirsiniz.
Hen aylık hem günlük sayfanız olur.yıllık içinde aynı şey geçerli. j2:j1000 'i K ile değiştirin.

TOPLA.ÇARPIM((DATA!$J$2:$J$1000=$K$1)*(DATA!$A$2:$A$1000=$A5)*(DATA!$G$2:$G$1000))
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
Formu tam olarak çözemedim. Belkide ingilizce olduğundandır.. Data kısmına veri girdiğimde aylık top. car. rakam göstermiyor.. #ref yazısı çıkıyor.. Birde snaırım Tabloyu karıştırdım.. Başlıklarda değişiklik yapamıyorum.. Falan filan Ayrıca ben bunu tek şekil olarak sanıyordum.. İkinci şekli hangisi.. Benim istediğim (TARİH KODU, ADI, KASA, BKL, S.ALINAN, S.VERİLEN, Ã?.ALINAN, Ã?.SONRA VERİLEN, B.YATAN) başlıklarını içeren bir veri girişi sayfası hazırlamak bunlardan Tarih, kodu, ve adı haricindekiler rakamsal veriler.. Bunları günlük giriyorum.. Ben pivot tabloda örneklere göre denedim ama hep hata veriyor başlıkları birtuürlü oluşturamadım..
 

zafer

Super Moderator
Yönetici
Katılım
8 Mart 2005
Mesajlar
3,288
Excel Vers. ve Dili
OFFICE 2003 TÜRKÇE
OFFICE 2010 TÜRKÇE
Merhaba

1. özet tablo raporu (pivot table)
2.sum.product fonksiyonu

ile özetleme

Kod: sayı formatında
siz veri giriş formundan girmiyormusunuz.
 
Katılım
11 Mayıs 2005
Mesajlar
36
Sayın zafer veri girişlerinden giriş daha pratik oluyor.. Veri girişnden gireyim diğer bilgiler öteki sayfalarda dökülsün istiyorum.. Data da veriler alt alta olsun sorun yok.. Birde Blank diye birşeyler çıkıyor onu da çözemedim..
 
Üst