Hazırlamaya çalıştığım tablo

Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
1
Excel Vers. ve Dili
2013
Merhabalar arkadaşlar,

Öncelikle belirteyim ben excel konusunda size göre zırcahilim. O yüzden sorunun yeri burası değilse çok özür dilerim.

Benim sorum şöyle:

Ben bir tercüme bürosu takip programı yapmak istiyorum.
1. Farz edelim ki bir tercüme işi için bir sütunda listeden (oka basıp açılan liste) 'Fransızca' dili seçilince, hemen yanındaki sütunda oka bastığımda açılacak olan listede sadece fransızca dilinde çeviri yapan tercümanları seçebilmek istiyorum (unutmayalımki bazı tercümanlar hem fransızca hem almanca da çevirebiliyor).

2.Ayrıca her tercümanın kendine ait bilgilerine de kolayca ulaşabilmek istiyorum
mesela adı,soyadı, email, telefon bilgileri,bildiği diller için istediği fiyat (mesela fransızca için 10 tl istiyorken almanca için 15 tl istediğini varsayalım)

3. Yapılan her iş için benim büromun bir fiyatı vardır şöyleki : Tercüman fransızca işi 10 tl yapıyor, ben bunu müşteriye 12 tl den satıyorum, aradaki 2 tl benim kazancım oluyor. Tabloda bu verileri ayrı ayrı görebilmek istiyorum.

Yani tablonun genelinde şunlar olacak: Müşterinin adı, çeviri işinin yapılacağı dil, işin veriliş tarihi, işin bitiş tarihi, çevirmenin adı, çevirmenin istediği fiyat, büronun kazancı v.s


Sanırım baya karışık oldu:) Bunu yapabilecek biri varsa helal olsun ben yazarken bile korktum....Bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Üst