İKİ TABLONUN ORTAK ALANLARINDAN YENİ BİR TABLO OLUŞTURMAK

Katılım
24 Mart 2006
Mesajlar
2
Merhaba!.
Benim binlerce satırdan oluşan farklı ama ortak verilere sahip iki tablom var. Bunların ortak alanlarını karşılaştırıp yeni bir tablo oluşturmak istiyorum.
Ekte bulunan örnek çalışma sayfasının en soldaki "il-bölüm" tablosunda yer alan veri ile orta tabloda yer alan "kişi-il" tablosunun ortak alanlarından yararlanarak en sağda bulunan "kişi-bölüm" tablosunu oluşturmak istiyorum. Bu kadar az veri ile işlem kısa gibi görünüyor fakat 2000-2500 arasında veri satırı olunca bu işlem elle yapılamayacak kadar uzun zaman alıyor.
İlginiz için şimdiden teşekkür ediyorum.
 

Levent Menteşoğlu

Administrator
Yönetici
Admin
Katılım
13 Ekim 2004
Mesajlar
16,057
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010-32 bit-Türkçe
Excel 365 -32 bit-Türkçe
Aşağıdaki kodun bulunduğu ekteki dosyayı inceleyin. Dosyayı açtığınızda sayfadaki butona basınız.

[vb:1:73214b3c77]Sub listele()
On Error Resume Next
For a = 2 To [d65536].End(3).Row
ilk = [a1:a65536].Find(Cells(a, "e")).Row
son = WorksheetFunction.CountIf([a1:a65536], Cells(a, "e")) + ilk - 1
For b = ilk To son
c = c + 1
Cells(c + 1, "g") = Cells(a, "d")
Cells(c + 1, "h") = Cells(b, "b")
Next
Next
End Sub
[/vb:1:73214b3c77]
 
Katılım
24 Mart 2006
Mesajlar
2
Merhaba.
Benim makrolarla değil de daha çok formüllerle aram iyidir. Birkaç kitap okuduktan sonra MsOfis ile birlikte gelen QUERRY fonksiyonunun benim işimi gördüğünü anladım.
Çözüm şu;
Bilgi alınacak her iki tabloya da (Sheet1=ELX-MLX, Sheet2=PLX-ELX) "Ekle/Ad/Tanımla" menüsü ile isim atıyorum. Sonra (Sheet3'te iken) "Veri/Dış veri al/Yeni sorgu oluştur" menüsünde Excel dosya tipini seçiyorum. Gelen diyalog kutusunda bilgi alınacak excel dosyamı (ExcelForum.xls) gösteriyorum. Querry fonksiyonu dosyada isim atanmış alanların listesini ve içerdeği Başlıkları listeliyor. Buradan yeni tablomda olmasını istediğim sütunları sağ pencereye aktarıyorum. OK. Uyarı ekranından sonra Querry ekranı açılıyor ve burada access ilişkiler ekranı gibi ortak alanları üst üste getirerek referans alınacak sütunlar bunlar (ELX-ELX) diyorum. Zaten ilişki öncesi sağ pencereye aktardığım sütun içerikleri altta listelenmişti. İlişkilendirme sonrası da yeni haliyle alt pencerede sergilenmeye başlar. Tabloyu dışarı ver komutu ile Sheet3'e istediğim veriler üretilmiş olarak geliyor. Bu kadar basitmiş. Hatta forum sorusundaki elle ürettiğim örnek sonuç tablomun eksik olduğunu fark ettim. Excel hiç atlamadan üretmişti.

Teşekkür Ediyorum.
 
Üst