Kullandığım tabloyu geliştirmeme yardımcı olacak arkadaşlar arıyorum

Katılım
2 Mart 2011
Mesajlar
23
Excel Vers. ve Dili
MİCROSOFT OFFİCE ENTERPRİSE 2007
Selam, arkadaşlar...

Ekte interneten bulduğum ve biraz değiştirdiğim PUANTAJ TABLOSU mevcut.

Konuyla ilgili arkadaşlar varsa; düzeltilmesi veya eklenmesi gereken işlemler konusunda, arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.



TABLONUN GÖRSELİ


EKLİ DOSYA:
 

Ekli dosyalar

Katılım
18 Kasım 2013
Mesajlar
8
Excel Vers. ve Dili
2010-2013
gayet güzel yapılmış ne eksiği var ki geliştirmek istiyorsun
 
Katılım
2 Mart 2011
Mesajlar
23
Excel Vers. ve Dili
MİCROSOFT OFFİCE ENTERPRİSE 2007
gayet güzel yapılmış ne eksiği var ki geliştirmek istiyorsun
Puantaj hesaplamayı bilen, formüllerden anlayan konuya hakim birinin incelemesini istedim.

Formüller doğru sonuca ulaşıyor mu?
Daha basit hesaplatılabilir mi?


Sorularına yanıt arıyorum.
 

Emir Hüseyin Çoban

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
5,892
Excel Vers. ve Dili
Office 2013 Tr - Win10 x64
. . .

Öneri:
* Veri girişlerini daha önce tanımlanan parametrelere göre Veri Doğrulama ile yapabilirsiniz.
Böylece tanımlamanın dışında kalan veri girişini engellemiş olursunuz.
Örneğin HS yerine H yazmanız formüllerin hatalı sonuç üretmesine sebep olur.

** Koşullu biçimlendirme ile farklı girişleri belirtmişsiniz, boş bırakılan yani X olmayan alanlarıda renklendirin. X yazılması gözden kaçmış olabilir.

. . .
 
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
16
Excel Vers. ve Dili
2013
Selam, arkadaşlar...

Ekte interneten bulduğum ve biraz değiştirdiğim PUANTAJ TABLOSU mevcut.

Konuyla ilgili arkadaşlar varsa; düzeltilmesi veya eklenmesi gereken işlemler konusunda, arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum.



TABLONUN GÖRSELİ


EKLİ DOSYA:
bazı değişiklikler denedim kolay işlem yapmanız için umarım işinizi görür.
 

Ekli dosyalar

Katılım
2 Mart 2011
Mesajlar
23
Excel Vers. ve Dili
MİCROSOFT OFFİCE ENTERPRİSE 2007
formül sonucu belirli bir değer ise, başka değer yazdırma

Merhaba;
Bir konuda daha yardım alabilirmiyim..?

Bu puantaj tablosuna göre TOPLAM kısmında "31" çıktığında "30" yazdırmak için ne yapılabilir.

ve bu yapıldıktan sonra;

ÇK olan kişilerde dikkat çekmek istediğim bir şey var.

"H" kişisi ay içinde 10 gün çalışıp çıkmış, toplam günü 10 gün.
TOPLAM kısmına yukarıda istediğim özellik formülü yazılırken ÇK
verisini toplama dahil ederken nasıl yapılmalı?

(KISACA; Ayı eksik gün ile tamamalayan personelden "örnekte; 10 gün" 10 günden 1 gün eksiltmesin)


Ekteki tablo üzerinden yardımcı olursanız sevinirim.

Şimdiden Teşekkürler...
.

Ek Tablo :
 

Ekli dosyalar

Katılım
21 Ocak 2008
Mesajlar
316
Excel Vers. ve Dili
Excel 2013 / Türkçe
Toplam sütununda sonucun 31 çıkması halinde 1 eksilten, 30 ve altında çıkan toplamları değiştirmeyen düzenlemeyi yaptım. Bir inceler misiniz ?
 

Ekli dosyalar

Katılım
2 Mart 2011
Mesajlar
23
Excel Vers. ve Dili
MİCROSOFT OFFİCE ENTERPRİSE 2007
Elinize sağlık güzel oldu...

Teşekkürler.

ve bir ricam var;
bu formulü oluştururken kullandığınız mantığı kısaca açıklayabilrmisiniz.
 
Katılım
21 Ocak 2008
Mesajlar
316
Excel Vers. ve Dili
Excel 2013 / Türkçe
Sizin Toplam sütunundaki eski formülünüz ayın toplam gününden, elemanın (varsa) çalışmadığı günleri çıkartıyordu. Eğer elemanın gün eksiği yoksa formül doğal olarak o ay 31 gün olduğundan, formül sonucunu 31 olarak veriyordu.

Benim yaptığım, mevcut formülü aynen koruyarak yeniden dizayn etmekten ibaret.

Mantık şu;

A : Sonucu 31 olarak veren sizin formülünüz olsun

=EĞER(A=31 "ise" A=A-1 "değilse" A aynı kalsın)

Bunu excel formatıyla yazacak olursam (ben ayraç olarak "," kullanıyorum, sizinki default olarak duruyorsa ";" dür);

=EĞER(A=31,A-1,A)

Umarım anlatabilmişimdir...
 
Katılım
2 Mart 2011
Mesajlar
23
Excel Vers. ve Dili
MİCROSOFT OFFİCE ENTERPRİSE 2007
Sizin Toplam sütunundaki eski formülünüz ayın toplam gününden, elemanın (varsa) çalışmadığı günleri çıkartıyordu. Eğer elemanın gün eksiği yoksa formül doğal olarak o ay 31 gün olduğundan, formül sonucunu 31 olarak veriyordu.

Benim yaptığım, mevcut formülü aynen koruyarak yeniden dizayn etmekten ibaret.

Mantık şu;

A : Sonucu 31 olarak veren sizin formülünüz olsun

=EĞER(A=31 "ise" A=A-1 "değilse" A aynı kalsın)

Bunu excel formatıyla yazacak olursam (ben ayraç olarak "," kullanıyorum, sizinki default olarak duruyorsa ";" dür);

=EĞER(A=31,A-1,A)

Umarım anlatabilmişimdir...

Bende umarım anlamışımdır... ;)

ayraç olarak "," ve ";" default meselesini anlamadım..?
 
Üst