Listeye "yeni satır" ve "araya satır" eklemek

Katılım
6 Nisan 2019
Mesajlar
8
Excel Vers. ve Dili
2010 Türkçe
Selam,
Her ay yenileyerek kullandığım bir listem var. Listenin ilk satırını, kullanılan formülleri saklamak için kullanıyorum ve bu satıra bilgi girmiyorum. Her gün için yaptığım iş adedi kadar bu satırdan kopyalayarak yeni satırlar ekliyorum ve bunlara bilgi girişlerini yapıyorum. Yeni ayda ilk satır hariç tüm satırları silip tekrar aynı şekilde kullanıyorum.

Ay içinde, ödemesi kısmen yapılan işlerin sürecini tanımlamak için, listenin arasına ve kısmen ödenen satırın altına 2 yeni satır ekliyorum. Bu satırlardan ilkine, yapılan ödemeyle ilgili, ikincisine yapılacak ödemeyle ilgili bilgileri giriyorum.

Bu işleri daha hızlı ve efektif şekilde yapabilmek için "yeni satır" ve "kısmen" diye iki ayrı buton yapıp bunlara Excel / Geliştirici / Makro kaydet ile yaptığım makroları atadım ama bunlara söz geçiremiyorum :) Bu konuyu da hiç bilmiyorum, ilk defa denedim yani. 3 - 5 video izledim, biraz forumları karıştırdım ama çözemedim. Mesela;
  • Yeni satır için, hep "ilk satırı" kopyalayıp yeni satırı oluşturamadım, liste arttıkça hep bir üst satırı kopyalayıp yenisini oluşturuyor,
  • Sıra numarası her yeni satırda 1 olarak oluştu, artmadı,
  • İzlediğim bir videoda "başlangıç ve bitiş yeri önemli" diyordu ama "nasıl olmalı" bilgisi yoktu :) Bunun için bir sürü deneme yaptım ama nafile,
  • Yeni satır işini halledemediğim için "kısmen" kısmına hiç geçemedim.

Bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz?

İyi çalışmalar dilerim.
 
Üst