Ödeme takibi hakkında

Katılım
11 Ekim 2006
Mesajlar
64
Excel Vers. ve Dili
Office 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27-02-2020
Selamlar,

Ekteki excel dosyasındaki gibi bir tablo yapma niyetindeyim. Yardımınızı rica ediyorum.

Detaylı açıklayacak olursam,

Girilecek olan KAYIT TÜRÜ'ne; ODA CİNSİ'ne, WORKSHOP'a göre bir fiyat belirlenmesini istiyorum. Tüm bunların ÖDEME bölümünde total fiyat olarak yansımasını istiyorum. Örnek verecek olursak;

KAYIT TÜRÜ'nde "Öğretim Üyesi" 10 TL ve bu ÖDEME bölümünde KAYIT bölümüne 10 TL olarak yansıyacak.

Ardından ad-soyad bilgileri girildikten sonra, ODA CİNSİ'nde gereken bilgi yazılacak ve ona göre fiyat çıkacak, ardından kalınacak gece sayısı yazıldıktan sonra ikisini çarpımı ÖDEME bölümünde KONAKLAMA'ya yansıyacak. Tabi burada 1 ya da 2 gece seçildiği zaman hangi günler olduğu çarpı ile seçilmesi gerekecek.

Ardından WORKSHOP bölümünde hangi gün seçilecekse çarpı konacak ona göre örneğin günlük olarak 10 TL ise, iki gün seçildiyse, toplam 20 tl ÖDEME bölümünde WORKSHOP kısmına yansıyacak.

Bu şekilde TOTAL rakam görülmüş olacak.

Tamamen formülasyon ile yapılacağını düşünüyorum fakat özellikle EĞER İSE kısımlarında karışmış bulunmaktayım.

Yardımınız için şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
9,205
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Merhaba;
Sorunuz net değil. (öğr. görevlisi dışındakilerin fiyatlandırması ne olacak? , Oda cinsi verisi nerde ve fiyatlandırma ne şekilde?)
Eki inceleyin. Sabit sayfasına gerekli kriterlerinizi girin.
İyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

Katılım
11 Ekim 2006
Mesajlar
64
Excel Vers. ve Dili
Office 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27-02-2020
Evet diğer kriterleri özellikle girmedim örnek olması açısından. Tabi ki diğer değerler de farklı fiyatlarda olacak. Hemen kontrol ediyorum, teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ekim 2006
Mesajlar
64
Excel Vers. ve Dili
Office 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27-02-2020
Sayın Uygun,

Öncelikle yanıtınız için tekrar teşekkür ederim. Gerçekten de tam istediğim gibi bir tablo oldu. Bahsetmiş olduğunuz eksiklikler ile ilgili hemen eklemelerimi yapayım.

- KAYIT TÜRÜ'nde söylediğiniz gibi öğr. üyesi, arş gör.'lerinin ÖDEME kısmındaki KAYIT ücretine yansıyacak rakamları farklı. Örnek verecek olursak onları 10 9 8 7 diye değiştirebiliriz. Böylece KAYIT TÜRÜ'nde öğr. üyesi seçildiği zaman, ÖDEME kısmında KAYIT ücreti ona göre değişecektir.

- WORKSHOP için şöyle bir durum var. Daha önceki yazımda yanlış aktardım, kusura bakmayın lütfen. 1 adet seçilirse örneğin 10 TL; 2 adet seçilirse 15 TL yani daha indirimli olmasını istiyorum. Bunu yapma şansım var mıdır?

- Bir sorum da şu şekilde. WORKSHOP için verilen fiyatlar eğer içinde konaklama var ise farklı yok ise farklı. Bunu nasıl görebiliriz? Yani Konaklama var ise 1 günlük 10, 2 günlük 15 TL iken; Konaklama yok ise 1 günlük 20, 2 günlük 30 TL olmasını istiyorum.

Umarım anlatabilmişimdir. Tüm bu fiyat ve sabitleri değiştirilebilecek şekilde ve kolay olması, benim için çok rahat oldu.Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
11 Ekim 2006
Mesajlar
64
Excel Vers. ve Dili
Office 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27-02-2020
Ek olarak, KONAKLAMA kısmında fiyatlar EURO diğer kısımlar TL olursa; TOPLAM da hepsini TL olarak göstermek mümkün müdür tüm bu formülasyon içinde?
 
Katılım
11 Ekim 2006
Mesajlar
64
Excel Vers. ve Dili
Office 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27-02-2020
Sayın Uygun,

Gerçekten çok işime yaradı, teşekkür ederim. Son bir isteğim olsa bu konuda?

- Kayıt Türü'ne göre ( Arş. Gör., Öğr Üye, Lisans vb. ) seçildiği zaman konaklamanın solunda kalan KAYIT bölümü var. Oraya dilediğim ücreti de eklese?

Şimdiden teşekkür ederim.
 

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
9,205
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Merhaba;
Tablonun sizin açınızdan kulllanılabilir olmasına sevindim. İsteğinize gelince (bunu birlikte yapacağız)
Bunun için 4 işlev kullanacağız (eğer,ehatalıysa,indis,kaçıncı)
1-sabit sayfanızda K3 hücresine kayıt başlığını yazın.
2-sonra alt satırlara ünvanlara ait verileri girin.
deneme sayfasına geçin.

3-O3 hücresine;
=EĞER(B3="";"";İNDİS(sabit!A:Z;KAÇINCI(Deneme!B3;sabit!B:B;0);KAÇINCI(Deneme!O$2;sabit!$A$3:$Z$3;0)))
formülünü yazın ve aşağı doğru çoğaltın.
Formülü bölüm bölüm açarsak;
=EĞER(B3="";"";
kısmı ile B3 hücre değeri kontrol ediliyor ve eğer hücre boş ise formül boş değer ile sonlandırılıyor. Değilse (yani ";" ile)
İNDİS(sabit!A:Z
ile veri çekmek istediğimiz alanı belirliyoruz (yani sabit sayfası A:Z aralığı)
indis komutu (matris;satır;sütun) şeklinde işlem yapar. İlk olarak satır için bir sayı vermemiz yada bulmamız gerekir
KAÇINCI(Deneme!B3;sabit!B:B;0);
kaçıncı(aranan;aralık;değer) şeklinde işlem görür. Burada
Deneme!B3 verisini (yani ünvanları) sabit sayfasında B:B sütununda aratıyoruz. en sondaki 0 ise bire bir eşleşme sonucunu istediğimizi belirtir. bunun sonucunda bir sayısal veri yani satır no'su elde ettik.

İndis'in tamamlanması için birde sütun no'su gerekiyor.
;KAÇINCI(Deneme!O$2;sabit!$A$3:$Z$3;0)))
İle deneme O2'deki başlık değerini sabit sayfasında A3:Z3 aralığında aratıyoruz bulduğu sütun nosu bizim veri alacağımız sütun oluyor.
Artık indis bulduğu veriyi tabloya getirecek. Formülümüz tamamlanmış oluyor.
Not: İndis aranan değeri bulamazsa hata kodu ile sonlanır. Bunu önlemek için;
=EĞER(EHATALIYSA(EĞER(B3="";"";İNDİS(sabit!A:Z;KAÇINCI(Deneme!B3;sabit!B:B;0);KAÇINCI(Deneme!O$2;sabit!$A$3:$Z$3;0))));"";EĞER(B3="";"";İNDİS(sabit!A:Z;KAÇINCI(Deneme!B3;sabit!B:B;0);KAÇINCI(Deneme!O$2;sabit!$A$3:$Z$3;0))))
eğer(ehatalıysa(formülümüz);"";(formülümüz) şeklinde hata kodunun boşluğa yada sıfıra veya istediğimiz bir text değerine dönüşümü sağlanabilir.
Artık O3 hücresine;
=EĞER(EHATALIYSA(EĞER(B3="";"";İNDİS(sabit!A:Z;KAÇINCI(Deneme!B3;sabit!B:B;0);KAÇINCI(Deneme!O$2;sabit!$A$3:$Z$3;0))));"";EĞER(B3="";"";İNDİS(sabit!A:Z;KAÇINCI(Deneme!B3;sabit!B:B;0);KAÇINCI(Deneme!O$2;sabit!$A$3:$Z$3;0))))
formülünü uygulayın ve aşağı doğru çoğaltın.
İyi çalışmalar.
 
Üst