Özet Tabloda Satır Birleştirme

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,560
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Değerli dostlar;

Günaydınlar.

Bir apartman deneticisiyim. Bir yazılımdan excel'e giderleri aktarıyorum. Bazı yönetim giderlerini
"Yeni Bir Başlıkta" toplayarak Özet Tablo ile raporlamak istiyorum. Bu şekilde hazırladığım 3 gider başlığı var.

Excel 2010 TR kullanıyorum. PivotTable Araçları / Seçenekler / Alanlar, Öğeler ve Kümeler menüsü içinde "Hesaplanmış Alanlar" ve "Hesaplanmış Öğeler" den herhangi biri ile Özet Tabloda "Satır Etiketi" içinde bazı giderleri "Yeni Bir Başlıkta" birleştirme(toplama) işlemini yapamıyorum.

Nasıl yapıldığı konusunda kısa bir açıklama ile yardımınızı bekliyorum.

İlgi ve yanıtınız için önceden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Değerli dostlar;

Günaydınlar.

Bir apartman deneticiyim. Bir yazılımdan excel'e giderleri aktarıyorum. Bazı yönetim giderlerini
"Yeni Bir Başlıkta" toplayarak Özet Tablo ile raporlamak istiyorum. Bu şekilde hazırladığım 3 gider başlığı var.

Excel 2010 TR kullanıyorum. PivotTable Araçları / Seçenekler / Alanlar, Öğeler ve Kümeler menüsü içinde "Hesaplanmış Alanlar" ve "Hesaplanmış Öğeler" den herhangi biri ile Özet Tabloda "Satır Etiketi" içinde bazı giderleri "Yeni Bir Başlıkta" birleştirme(toplama) işlemini yapamıyorum.

Nasıl yapıldığı konusunda kısa bir açıklama ile yardımınızı bekliyorum.

İlgi ve yanıtınız için önceden teşekkürler.
.

Dosyanız ekte.

.
 

Ekli dosyalar

usta07

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
30 Mart 2008
Mesajlar
405
Excel Vers. ve Dili
2003 Türkçe
Değerli dostlar;

Günaydınlar.

Bir apartman deneticiyim. Bir yazılımdan excel'e giderleri aktarıyorum. Bazı yönetim giderlerini
"Yeni Bir Başlıkta" toplayarak Özet Tablo ile raporlamak istiyorum. Bu şekilde hazırladığım 3 gider başlığı var.

Excel 2010 TR kullanıyorum. PivotTable Araçları / Seçenekler / Alanlar, Öğeler ve Kümeler menüsü içinde "Hesaplanmış Alanlar" ve "Hesaplanmış Öğeler" den herhangi biri ile Özet Tabloda "Satır Etiketi" içinde bazı giderleri "Yeni Bir Başlıkta" birleştirme(toplama) işlemini yapamıyorum.

Nasıl yapıldığı konusunda kısa bir açıklama ile yardımınızı bekliyorum.

İlgi ve yanıtınız için önceden teşekkürler.
Günaydın,
Bana göre ilave bir sütun kullanarak çözüm daha mantıklı olacak çünkü ilerki zamanlar da şimdi olmayan birleştirmeler de mutlaka olacaktır.
D1 hücreye GİDERLER yazıp
D2 hücreye aşağıdaki formülü yazınız veri kaynağınıda D213 olrak değiştirip özet tablo alan lstesinden GİDERLER i işaretleyip GİDER işaretini kaldırdığınızda isediğiniz sonuca ulaşırsınız.
Kolay gelsin.
Kod:
=EĞER(EHATALIYSA(DÜŞEYARA(B2;$E$29:$F$46;2;0));B2;DÜŞEYARA(B2;$E$29:$F$46;2;0))
 

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,560
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Teşekkür ve bir rica

Sayın Hamitcan, yurttas ve usta07;


Gününüz aydınlık, neşeniz sağlığınız yerinde ve kazancınız bol olsun.

Öncelikle kısa sürede verdiğiniz yanıtlar ve katkılarınız için teşekkürler.

Sizlerin değerli zamanınızı almak istemiyorum. Ancak, kendi örneğime uyarlarsam, yabancı bir sitede gördüğüm bir video'da (şu an bulamadım) :

"Hesaplanmış Alan Ekle" seçeneğinde

Ad: Borç Ödemeleri
Formül: Borç Ödeme + Fazla Ödeme İadesi

şeklinde bir işlem yapılarak, "Satır Etiketi" nde bulunan 10 gider satırı Özet Tabloda 4 satıra indiriliyor ve aylar sütununda da bunlara ait toplam değerler gözüküyordu.

Acaba, bu konuda yardımcı olabilir misiniz?


Sevgi ve saygılar.
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Sayın Hamitcan, yurttas ve usta07;


Gününüz aydınlık, neşeniz sağlığınız yerinde ve kazancınız bol olsun.

Öncelikle kısa sürede verdiğiniz yanıtlar ve katkılarınız için teşekkürler.

Sizlerin değerli zamanınızı almak istemiyorum. Ancak, kendi örneğime uyarlarsam, yabancı bir sitede gördüğüm bir video'da (şu an bulamadım) :

"Hesaplanmış Alan Ekle" seçeneğinde

Ad: Borç Ödemeleri
Formül: Borç Ödeme + Fazla Ödeme İadesi

şeklinde bir işlem yapılarak, "Satır Etiketi" nde bulunan 10 gider satırı Özet Tabloda 4 satıra indiriliyor ve aylar sütununda da bunlara ait toplam değerler gözüküyordu.

Acaba, bu konuda yardımcı olabilir misiniz?


Sevgi ve saygılar.
.

Eklediğim dosyanın II.ÇÖZÜM' de hesaplanmış alan yöntemi kullanılmıştır.

.
 

Ekli dosyalar

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,560
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Teşekkür ve bir rica

Değerli üstadım;


Size ne kadar teşekkür etsem az.. Her şey gönlünüzce olsun.

Ben yapmak istediğimde gruplandırılmış alanları, "tekrar gruplandıramazsınız" iletisini aldım.

Eğer zamanınız uygun olursa, "Ay" Rapor Filtresi'ni nasıl koyabilirim?

En içten sevgi ve saygılarımı sunarım.
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Değerli üstadım;


Size ne kadar teşekkür etsem az.. Her şey gönlünüzce olsun.

Ben yapmak istediğimde gruplandırılmış alanları, "tekrar gruplandıramazsınız" iletisini aldım.

Eğer zamanınız uygun olursa, "Ay" Rapor Filtresi'ni nasıl koyabilirim?

En içten sevgi ve saygılarımı sunarım.
.

Tarihi de ROW'a taşıdıktan sonra gruplayın.

Dosya ekte.

IV.ÇÖZÜM'e bakın.

.
 

Ekli dosyalar

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,560
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Bir rica.

Sayın Yurttas;

İyi akşamlar.

Üstadım eklediğiniz örnekleri inceliyorum. 6 ncı iletiye eklediğiniz dosya "Hesaplanmış Alan" örneğinize ilişkindir.

Çeşitli hesaplanmış alanına "Telefon" u da eklemek istedim.

Sanırım işlem sırasına bilemediğim için, çözüme ulaşamadım.

Yardımınızı rica edeceğim..
 

assenucler

Altın Üye
Katılım
19 Ağustos 2004
Mesajlar
3,560
Excel Vers. ve Dili
Ofis 365 TR 64 Windows 11 Home Single Language x64 TR
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
29-05-2025
Sayın mirefe teşekkürler.

Ben bu işlemin hangi sıraya göre yapılacağını öğrenmek istiyorum.
 
Katılım
22 Aralık 2006
Mesajlar
106
Excel Vers. ve Dili
Office 2007
türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
15-10-2021
Sayın Assenucler;

2007 'de pivot table yapıyorsunuz.Sonra seçenekler/araçlar /formüller/Hesaplanmış alanı tıklıyorsunuz.
Alan adını siz belirliyorsunuz.Formul kısmına ( ' ) işaretiyle formülunuzu ekliyorsunuz.Örneğin; Tarih yazarak förmülu giriyorsunuz.Ekle diyorsunuz.("15.10.2011+ 13.12.2011")
sonra ROW dan (satır etiketinden) alanı belirliyorsunuz.Seçenek grup seçiminden grubu belirliyorsunuz.Sonrası zaten sanıyorum yapılabilir.
Kolay gelsin.
 
Üst