Otomatik fatura olusturma

HarEndu

Altın Üye
Katılım
26 Mayıs 2010
Mesajlar
159
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
03-04-2026
merhaba,
ekli listede otomatik fatura olusturup pdf dosyasi olusturmak istiyorum. liste sekmesine girdigim verileri fatura sablonu dosyasina yerlestirip masaustundeki bir dosyaya pdf olarak aktarmak istiyorum. Makro kunusunda yardimci olabilir misiniz?
 

Ekli dosyalar

1Al2Ver

Altın Üye
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
4,715
Excel Vers. ve Dili
64 Bit TR - Microsoft Office 365 - Win11 Home
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
04-01-2026
Merhaba,

Makro Kaydet yöntemi ile oluşturulmuş dosya ek'tedir,

Sanırım, konunun uzmanları, kod'ları daha kısa ve anlaşılır hale getirebilirler,

Bu haliyle "liste" sayfası "A2:F2" ye girilen veriler, "INV 1" sayfasındaki mavi buton ile alınır, sarı buton ile PDF olarak masaüstü'ne kopyalanır,

DİKKAT ! ; Modül1'deki PDF makrosunda ........ olan yerlere kullanıcı adınızı yazınız !

Kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

HarEndu

Altın Üye
Katılım
26 Mayıs 2010
Mesajlar
159
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
03-04-2026
ilginize tesekkur ediyorum fakat liste sekmesinde 200-300 adet fatura kesecegim icin oraya bolgileri girecegim. ve her biri icin de ayri bir pdf kaydetmek istiyorum. ikinci siraya gecmiyor hazirlandiginiz dosya.
 

1Al2Ver

Altın Üye
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
4,715
Excel Vers. ve Dili
64 Bit TR - Microsoft Office 365 - Win11 Home
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
04-01-2026
Merhaba,

Örneğinizde veri sayfası yani "liste", tek satır idi,

İlk mesajdan anladığımı basit bir makro kaydet yöntemi ile gerçekleştirdim,

İsteğinizi daha ilk mesajdayken 3 ncü mesajdaki gibi açıklayıp, dosyanızı örneklendirebilseydiniz daha iyi olurdu,

Daha kapsamlı kod yazan üyelerimiz size yardımcı olacaklardır,

Kolay gelsin.
 

HarEndu

Altın Üye
Katılım
26 Mayıs 2010
Mesajlar
159
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
03-04-2026
tekrar merhaba, şuan için otomatik pdf oluşturabiliyorum peki buradaki kodlara her pc de çalışması için nasıl bir kod eklemeliyim
Sub PdfCevir()
'
Application.ScreenUpdating = False
Dim mm As Worksheet
Dim sb As Worksheet
Set mm = Sheets("Fatura")
Set sb = Sheets("Liste")
'
aa = sb.[b65536].End(3).Row
For a = 3 To aa
mm.Cells(4, "f") = sb.Cells(a, "b")
mm.Cells(3, "f") = sb.Cells(a, "c")
mm.Cells(7, "d") = sb.Cells(a, "d")
mm.Cells(8, "d") = sb.Cells(a, "e")
mm.Cells(9, "d") = sb.Cells(a, "f")
mm.Cells(12, "f") = sb.Cells(a, "g")
Sheets("Fatura").Select
Sheets("Fatura").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"C:\Users\Mehmet Bahadir\OneDrive\Desktop\Fatura\" & sb.Range("h" & a) & ".pdf", Quality _
:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=False
'
Next a
sb.Select
Application.ScreenUpdating = True
MsgBox " B i t t i "
End Sub
 
Üst