raporlama hakkında

Katılım
30 Mart 2008
Mesajlar
44
Excel Vers. ve Dili
EXCEL 2007 TÜRKÇE
merhaba üstadlarım,

ben bir program yazmaya çalışıyorum. tabiki çok şey öğreniyorum. sorum şu.

bir tablo var. tabloda yaklaşık 2 tane sütun var. buraya girişleri form ile giriyorum. buraya kadar sorun yok.
ama ben 2 şekilde rapor oluşturup çıktı almak istiyorum. yani formu kaydettikten sonra tablodaki 5.satırdaki 20 sütunun hepsini raporda fatura föormatına göre düzenleyip fatura kesmek istiyorum. bunu nasıl yapabilirim..
 
Katılım
18 Nisan 2007
Mesajlar
2,053
Excel Vers. ve Dili
Access 2019
Merhaba..

Öncelikle fatura formatınıza göre alanları yerleştireceğiniz bir rapor hazırlayın.. Bu raporu form üzerinden yazdırmak istiyorsanız,

Kod:
DoCmd.OpenReport "Rapor_adı"
görüntülemek istiyorsanız,

Kod:
DoCmd.OpenReport "Rapor_adı", [COLOR=red]acViewPreview[/COLOR]
sadece belli kriter(ler)e uyan kaydı açmak istiyorsanız da

Kod:
DoCmd.OpenReport "Rapor_adı", acViewPreview, " ", "[COLOR=red][Tbl_Tablom]![KayıtNo]=[Forms]![Formum]![Form üzerindeki Ölçütün bulunduğu denetim adı][/COLOR]"
şeklinde kriter belirtin.. Kriter uygulayacağınız alan değişebilir..

Çözüm için daha farklı yollar da var tabii..
 
Katılım
30 Mart 2008
Mesajlar
44
Excel Vers. ve Dili
EXCEL 2007 TÜRKÇE
raporlama dosyası

ekte dosyayı gönderiyorum. ancak burada raporlama hazırlayamadım.isteğim sadece fatura formunda ara seçeneği olsa ve orada kayıt edilmiş faturayı seçsem daha sonra beni fatura çıktısı alacağım rapora atasa ve be yazdrı seçeneğini seçip yazdırsam nasıl olacak acaba. yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
18 Nisan 2007
Mesajlar
2,053
Excel Vers. ve Dili
Access 2019
Forma bağlı sorguya forma ID alanını koyun ve bir düğmeye yukarıda verdiğim son kodu kullanın..

Kod:
DoCmd.OpenReport "[COLOR=red]FATURALAR_RAPORU[/COLOR]", acViewPreview, " ", "[FATURALAR]![ID]=[Forms]![fatura]![ID]"
Hazırlayacağınız raporun ismi renkli yere yazılacak..
 
Katılım
30 Mart 2008
Mesajlar
44
Excel Vers. ve Dili
EXCEL 2007 TÜRKÇE
üstadım ya kusuma bakma ama yardımların için teşekkür ederim.gönderdiğim dosyada biruygulayabilirmisin rica etsem.
 
Katılım
18 Nisan 2007
Mesajlar
2,053
Excel Vers. ve Dili
Access 2019
Örneğizde ne veri ne de rapor vardı.. Olabildiğince kolay anlatmaya çalışmıştım halbuki..
 
Katılım
30 Mart 2008
Mesajlar
44
Excel Vers. ve Dili
EXCEL 2007 TÜRKÇE
taruz hocam ellerine sağlık ama ben bunu istemiyordum ki. ben fatura tablosundaki atıyorum 2 id sine tıklayınca yada seçince raporda bildiğimiz fatura vardır ya o şekle çevirip çıktısını almak istiyorum. yani adı soyadı üste adresi hemen altına tc si hemen altına sağ tarafa fatura tarihi orta kısma araç ismi fiyatı araç bilgileri yazmasını istiyorum.bunu nasıl yapacağımı bilmiyorum.
 
Katılım
18 Nisan 2007
Mesajlar
2,053
Excel Vers. ve Dili
Access 2019
Anlamadım; siz raporu faturanızın biçimine göre tasarlamamı mı istiyorsunuz yani??
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Mart 2008
Mesajlar
44
Excel Vers. ve Dili
EXCEL 2007 TÜRKÇE
evet üstadım. yani yapamadığım ben tablodakii ID yi seçtiğimde sadece o satırdaki bilgiler raporda görünecek. bunu bir türlü yapamadım.
 
Katılım
18 Nisan 2007
Mesajlar
2,053
Excel Vers. ve Dili
Access 2019
Tablodan olay yürütemezsiniz.. Yukarıda, eklediğim dosyanızdaki fatura formunda hangi kayıt üzerindeysiniz düğmeye tıkladığınızda o kaydın raporunu açar.. Doğrusuda bu..

Raporu ben tasarlayamam.. Şablonu bilmediğim gibi bunda teknik olarak benim yardımıma gerek yok.. Forumdaki cari, stok programlarıiçerisne fatura raporları vardır.. İncelerseniz illaki fikir verecektir..

İyi akşamlar..
 
Üst