seçilen adrese göre o adrese ait verilerin hemen sağ tarafta gelmesi

Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
83
arkadaşlar merhaba. acil olarak yaklaşık 200 sayfalık veri girişi yapacağım için sorum ile ilgili araştırma yapamadım maalesef.,

örnek dosya aşağıda. yapmak istediklerim
-ana sayfada bulunan adreslerin hiçbiri seçili olmadığında bütün veriler ekranda bulunacak.
-eğer bir adres seçilirse hemen sağ tarafında sadece o adrese ait veriler gelecek.
-her bir adrese ait veriler değişkenlik gösteriyor. mesala 1 adreste 9 adet veri varsa, başka bir adreste 30 adet olabiliyor
-adrese ait verileri hepsini alt alta değil de otomatik olarak 10'arlı gruplar halinde yan yana yapabilir miyiz?ben verileri alt alta gireceğim exel onları yan yana yerleştirecek
-adreslere ait verileri ana sayfaya değil de başka sayfaya yazabilirim.
-her bir adrese ait verileri excel nasıl anlayıp getirecek? yukarıda belirttiğim gibi A adresin 9 adet veriyi getirecek, B adresinde 30 adet veriyi getirecek.
-yeni adres veya adrese ait verileri ekleme veya çıkarma yaptığımda listeler otomatik güncellenmesi gerekiyor.

https://www.dosya.tc/server22/lw22p1/Dask_Projesi.xlsx.html

yardımlarınız ve anlayışınız için şimdiden teşekkür ederim
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,084
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
-ana sayfada bulunan adreslerin hiçbiri seçili olmadığında bütün veriler ekranda bulunacak.
Adresler nerede seçiliyor? Bütün veriler dediğiniz veriler nerdedir ve nerde "ekranda bulunacak"?

-eğer bir adres seçilirse hemen sağ tarafında sadece o adrese ait veriler gelecek.
O adrese ait veriler nereden gelecek? Bu işlemi adım adım anlatır mısınız?

-adrese ait verileri hepsini alt alta değil de otomatik olarak 10'arlı gruplar halinde yan yana yapabilir miyiz?ben verileri alt alta gireceğim exel onları yan yana yerleştirecek
Nasıl yani?

-adreslere ait verileri ana sayfaya değil de başka sayfaya yazabilirim.
HAngi veriler? Şu anda neredeler?

-yeni adres veya adrese ait verileri ekleme veya çıkarma yaptığımda listeler otomatik güncellenmesi gerekiyor.
Nasıl yani?
 
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
83
Yusuf bey ilginiz için teşekkür ederim. sayfayı biraz daha değiştirdim. yeni dosya linki aşağıda. asıl excel dosyasında "AIH" sütununa kadar veri girdim. hepsi gözükmesin diye çoğunu sildim örnek dosyada. aslında access ile yapılması daha mantıklı ancak kullanacak kişiye excel şeklinde lazım.

belgenin detaylar sayfasındaki her adres poliçe yapılan bir binayı ve kapı numarasını temsil ediyor. 1 adres 3 sütundan oluşuyor. ana sayfadaki listbox da bu başlıkların alt alta gelmesi ve listboxdan seçtiğim adrese ilişkin bina ve poliçe numarasını gösteren listenin, listboxun yanındaki hücrelerde gösterilmesini sağlamaya çalışıyorum.

listboxa adres girilmesi için mevcut dosyadaki gibi tek tek adres girmeden bunu sağlayabilir miyiz? bu adresleri yan yana sütunlara yazmak mantıklı mıydı bilemedim.

son olarak bu poliçe numaraları haliyle her sene değişmekte. o yüzden adres seçildiğinde o adresin verilerinin kolay bir şekilde değiştirilmesi/güncellenmesi/silinmesi gerekmektedir.

bahsettiğim hususlar nasıl yapılır? teşekkür ederim.

https://s4.dosya.tc/server7/604uwh/deneme.xlsx.html
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,084
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Merhaba.
İstediğiniz formatta yapamadım. Dosyanızı daha basit bir hale getirerek çözüm bulmaya çalıştım.

Öncelikle sizin verilerinizde her adres için üç sütun kullanmak kullanışlı değildi. Bu nedenle verilerinizi her satırda bir daire bilgisi olacak şekilde Detaylar sayfasına aktardım. Siz eğer kullanmak isterseniz eski verilerinizi dosyadaki Eski sayfasına yapıştırın ve o sayfadaki düğmeye basarak makroyu çalıştırın, verilerinizi Detaylar sayfasına aktaracaktır.

Ana sayfada ise hem A1 hem de turuncu renkli textbox aracılığıyla arama ve listeleme yapacak şekilde ayarladım. Textbox "hücre içinde geçen" şeklinde arama yaptığı için örneğin a yazarsanız detaylar sayfasında içinde a geçen tüm adreslerin dairelerini listeler. Bu nedenle textbox yerine A1'den seçim yapmanızı tavsiye ederim.

Veri sayfasında adresleriniz var. Dosyayı her açtığınızda veya Veri sayfasını her açtığınızda Detaylar sayfasındaki adresleriniz bu sayfaya aktarılarak güncellenir. Ana sayfanın A1 hücresi verileri Veri sayfasından alır:

https://drive.google.com/file/d/1e8WRC1IpiVmckov0UOn9c3bKI-cvlvsk/view?usp=sharing
 
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
83
yardımlarınız için teşekkür ederim. benim de muzdarip olduğum husus 1 adresin 3 sütuna sahip olmasıydı. veri sayfasına tıkladığımda aşağıdaki şekilde hata aldım. debug a bastığımda alttaki 2 satır sarı şekilde yanmaktaydı.

"object dosen't support this property or method"

ActiveWorkbook.Worksheets("Veri").Sort.SortFields.Add2 Key:=Range("A2"), _
SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal

yazdığınız kodlardan yola çıkarak bahsettiğiniz şekilde bir takım değişiklikler yapacağım sanırım. kullanacak kişinin excel bilgisi sıfır olduğu için (benim de pek yok zaten) bilgileri değiştirmesi güncellemesi daha önemli benim için.

tekrardan çok teşekkürler
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,084
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Günaydın.

O hata sanıyorum Add2'den kaynaklanıyor. 2'yi silip dener misiniz? Kod hem ThisWorkbook/BuÇalışmaKitabı hem de Veri sayfasında var, her ikisinde de Add2'yi Add yapın.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,084
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Dosyanın bu hali sizin için kullanışlı ise veri ekleme, çıkarma, güncelleme ve farklı raporlar alma konusunda çalışma yapılabilir. Siz ihtiyaç duyduğunuz taslakları hazırlarsanız üzerinde çalışırız.
 
Üst