- Katılım
- 10 Mayıs 2010
- Mesajlar
- 46
- Excel Vers. ve Dili
- Excel2003 Türkçe
Merhaba arkadaşlar. Forumda çok aradım ama bulamadım. Elimde tüm personelin (1250 kişi) 120 maddelik giriş formları var. Bu formlar excel ortamına aktarıldı. Birde ana dosya hazırladım. Bu dosyada adı, soyadı vs..... sütunları var (120 sütun). (Bizde bu birimdeki personelin sicil numaraları 1001'den başlıyor. Yani son kişinin sicil numarası 2250 oluyor).
PROBLEM 1) Sicili 1001 nolu personelin verilerini ana dosyada "=IF(OR('1001.xlsx'!SicilNo=0;'1001.xlsx'!SicilNo="");"";'1001.xlsx'!SicilNo)" a2 hücresine bağladım ve bu şekilde 120 sütuna copy-paste ile aktardım. Tabii bu işlemde "=IF(OR('1001.xlsx'!Adı=0;'1001.xlsx'!Adı="");"";'1001.xlsx'!Adı)" olmadı ben manuel olarak "SicilNo" yazan yerleri "Adı"
olarak değiştirdim ve 120 adet bilgi için tek tek yani soyadı, mesleği gibi her bir hücre bilgisi için yaptım.
PROBLEM 2) Aynı olayı yani tüm satırlardaki formülü ikinci kişi, üçüncü kişi vs.. alt alta yapmak istedim fakat normalde copy-paste olayında rakam artması gerekirken dosya isimleri artmadığı için sabit kaldı. Excelde o kadar iyi değilim ama bu işlemden daha kolay bir yol varmı? veya sadece şunu sorayım verileri farklı dosyalardan bu şekilde çekerken ne yapmam gerekiyor. Dosya isimlerini nasıl artırabilirim ki her bir personelin bilgisi ana dosyada yerine gelsin.
Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Çok teşekkür ederim.
PROBLEM 1) Sicili 1001 nolu personelin verilerini ana dosyada "=IF(OR('1001.xlsx'!SicilNo=0;'1001.xlsx'!SicilNo="");"";'1001.xlsx'!SicilNo)" a2 hücresine bağladım ve bu şekilde 120 sütuna copy-paste ile aktardım. Tabii bu işlemde "=IF(OR('1001.xlsx'!Adı=0;'1001.xlsx'!Adı="");"";'1001.xlsx'!Adı)" olmadı ben manuel olarak "SicilNo" yazan yerleri "Adı"
olarak değiştirdim ve 120 adet bilgi için tek tek yani soyadı, mesleği gibi her bir hücre bilgisi için yaptım.
PROBLEM 2) Aynı olayı yani tüm satırlardaki formülü ikinci kişi, üçüncü kişi vs.. alt alta yapmak istedim fakat normalde copy-paste olayında rakam artması gerekirken dosya isimleri artmadığı için sabit kaldı. Excelde o kadar iyi değilim ama bu işlemden daha kolay bir yol varmı? veya sadece şunu sorayım verileri farklı dosyalardan bu şekilde çekerken ne yapmam gerekiyor. Dosya isimlerini nasıl artırabilirim ki her bir personelin bilgisi ana dosyada yerine gelsin.
Umarım derdimi anlatabilmişimdir. Çok teşekkür ederim.