Userform'dan mevcut Sheet'e Data aktarımı **son**

Katılım
27 Mayıs 2005
Mesajlar
9
Aşağıdaki konunun biraz uzun ve sıkıcı olabileceğinin farkındayım.Ancak bir soruna çözüm bulmaktan öte bu bir çalışmaya ortak olmak gibi.Yardım edebilseniz ne ala , yoksa daha basit ve benim üstesinden gelebileceğim bir çözüme yönelmem gerekecek...

Sevgi ve Saygılarımla ,



Merhaba ,
Konu ile ilgili olabilecek forum içi araştırma ve incelememi yaptım ama ;
Çalıştığım yerde engelli bir arkadaşın derneklerinde kullanılmak üzere rica ettiği bir çalışma hk. rahatsız ediyorum.
Benzer çalışma örneklerinden birkaçını forumdan indirip ( leventm'in "yardımListb1.zip" çalışması gibi ) üzerlerinde uğraştım ancak , daha heniz user form'lardan veri aktarımı hk. net bir bilgim olmadığı için ancak kısmen başarılı olabildim
Bunun üzerine ihtiyacım olan bir userform taslağı hazırladım ve mümkünse aşağıda belirtilen koşullardaki kodların yazılmasına ihtiyacım var.

Buna göre temel konu ;

Bir userform sayesinde var olan excel sheet'inde ( üye bilgileri sheet'i ) yer alan ilgili başlıklar altına verilerin kaydedilmesi.

Þartlar ;
1 - Form , dosyanın her açılışında default ve boş olarak açılmalı , ( ayrıca sheet'in başında yer alan "form aç" butonu ile de açılabilmeli , ben butona atama işini yaptım ancak ustaların bir göz atması gerek )
2 - Kullanıcı sadece form aracılığı ile veri girişi veya değiştirme / silme gibi işlemleri yapabilmeli .Bilgi güncelleme adına sheet'e manuel müdahalede bulunamamalı ( ancak istediğinde formu kapatıp , sheet içerisinde arama amaçlı filter işlemleri yapabilmeli ) ,

Form Alanları ;
1 - Üye no'su veya isim ile arama yapılabilmeli ( leventm'in adını belirttiğim çalışmasındaki gibi ) ,
2 - "Kaydet" butonu ile yeni girilen veya değiştirilen bilgiler kayıt edilmeli.( Yeni girişler daima en son kayıtın altına , değiştirilenler ise ilgili kayıt üzerinde , Ayrıca var olan üye sicil no 'su ile yeni kayıt girilmesinin uyarı ile engellenmesi )
3 - "Formu Temizle " butonu ile çağırılan ya da girişi yapılan form alanları temizlenmeli ,
4 - "Kayıt Değiştir " butonu ile , mevcut kayıtların alanlarının değişikliği yapılarak ilgili kayıt üzerinde güncellenmeli.( ancak güncelleme yapılmadan önce kullanıcıya bir uyarı ile mevcut kaydın değiştirilmekte olduğu uyarısı yapılabilmesi )
5 - "Kayıt Sil " butonu ile var olan kaydın silinmesi ( yine var olan ..... kayıt silinmektedir ,emin misiniz vs. gibi bir uyarının yapılması )

Açıkçası birsürü iş için ricada bulunuyorum. Yuh bu kadar da olur mu diyen arkadaşlara hak veriyorum .
ancak userformu design ederek yardımcı olabildim :( , İlgilenebilecek arkadaşlar için şimdiden çok teşekkürler.

PS. Cevap dosyanızı " zip " li olarak attach ederseniz sevinirim , ancak o şekilde download edebiliyorum.

Sevgilerimle
 
Katılım
17 Nisan 2005
Mesajlar
122
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 TR | Excel 2013 TR
Sayın deniz erkaya

işinizi tam görmemekle beraber kayıt ekleme ve (belki) kayıt arama ve kayıt düzeltme ilgili fikir verebilir ekteki dosya. Genel itibari ile stabil çalışmakta ama henüz kullanıcılar tarafından test edilmedi ve benim yakalayıp düzelttiklerimin haricinde küçük özel durum hataları olabilir. ilaveten bazı gereksiz kodlar ayıklanacak, falan falan falan. amma dediğim gibi bir fikir verebilecek aşamada.

Çalışma sayfaları (şifre ile) korumalı olduğundan son kullanıcılar sayfa formatına hiç, verilere ise userform harici müdahale edemiyorlar.

size gönderdiğim dosyada sayfa koruma şifresi: entropy_tr, VBA şifresi de aynı şifredir.
 
Üst