Vardiya ortalamasını hesaplama

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
Değerli forum üyeleri selamlar,
Excel ile ilgili bilgi paylaşımlarınızı okudum ve faydalanmaya çalışıyorum. Çalıştığım firmada benden bazı tablolar, raporlar istenecek ve ön hazırlık yapmaya çalışıyorum. Birkaç konuda sıkıntıya düştüm.

Vardiyalı sistemle çalışan bir şirket mensubuyum benden bazı veriler isteniyor.

Örneğin : Her gün 3 Vardiya çalışma yapılıyor.

Tarih Vardiya Personel Sayısı
01.01.2020 1 1
01.01.2020 1 2
01.01.2020 1 1
01.01.2020 2 1
01.01.2020 2 1
01.01.2020 3 3
01.01.2020 3 1
01.01.2020 3 2
01.01.2020 3 1
02.01.2020 1 2
02.01.2020 1 1
02.01.2020 1 1
02.01.2020 2 2
02.01.2020 2 3
02.01.2020 3 1
02.01.2020 3 1

Öncelikle Bir Vardiyada birden çok yerde çalışma olduğundan ve bu çalışma yerleri ve bu çalışmada çalışan personel sayıları değişkenlik gösterdiğinden 01.01.2020 tarihinde 1. Vardiyada 3 farklı çalışma ve toplamda 4 personelin çalıştığını, 2. Vardiyada 2 farklı çalışma alanı ve toplamda 2 personelin çalıştığını, 3. Vardiyada 4 farklı çalışma alanında toplamda 7 personelin çalıştığını göstermeye çalıştım.
Bu tarihler günümüze kadar uzanmakta ve veriler yıllık olarak düzenli tutulmaya çalışılacak. Elimde Ocak-Şubat-Mart-Nisan verileri ve hali hazırda devam eden Mayıs verilerini de girmekteyim. Sorum şöyle şu ana kadar girdiğim ve devam eden süreçte gireceğim veriler arasında Personel sayısı toplamlarının Vardiya bazında ortalamasını oluşturabilmek ve ben giriş yapmaya devam ettikçe bu veriler otomatik olarak kendini güncelleyerek yoluna devam edebilecek. Kaba taslak anlatmam gerekirse 4 aylık verileri baz alalım gün sayısını da 30 olarak sabitleyelim. (30 gün : 90 Vardiya 120 gün : 360 Vardiya) 4 Aylık süre içerisinde benim toplam çalışan personel sayımı da 1000 farz edelim. Ben verilerimi excel'e bu formatta kayıt ettiğim için bu format üzerinden hareket edelim. Bu toplamda çalışmış olan 1000 kişinin Vardiya ortalamasını oluşturmak istiyorum.
" 1000/360 : 2,77 " ama ben bu sonucu 4 ayın 360 Vardiya ettiğini bildiğim için çıkartabiliyorum. Tablomun altına manuel olarak giriş yapıp bu sayıyı hücreye yerleştirebilirim lakin; Anlık veri girişlerim devam ettiği için 4 Ay 1 gün geçtiğinde 360 olan Vardiya sayısı 363 olacağından toplam 3 Vardiyada toplam 5 kişi çalıştığını var sayarsak toplam sayı 1005 olacağından bu sefer " 1005/363 : ? " verisi oluşacak. Ama ben bunu her defasında manuel yapmak istemiyorum. Tablomu istediklerinde gönderdiğim yerde sadece bu verilerden başka verilerde barındırdığı için Filtre seçeneği ile belirli tarihler arasından başka verilere de ulaşım sağlamak istediklerinde Filtre oluştuğunda sizden istediğim formülünde kaybolmadan, bozulmadan filtre ile beraber devam etmesini istiyorum. O kadar tarih içinden sadece 01.01.2020 1. ve 2. Vardiyayı seçtiğinde Formül Sadece "2" Vardiyalık personelin 2 Vardiyalık ortalamasını da alsın.
Başka bir değişle Eğer bu konuda bana bir formül oluşturabilirseniz çok mutlu olurum.

Okuduğunuz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
Bir kişi bile cevaplamamış vay be
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Merhaba.

Öncelikle foruma hoşgeldiniz.

Sorularınızda örnek dosya paylaşırsanız cevap alma şansınız artar. Bu forum tamamen gönüllülük esasına göre paylaşım yapılan bir forumdur ve bugüne kadar çözüm bulunamayan çok az sorun kalmıştır. Genel olarak sorular cevabını bulmaktadır. Ancak dediğim gibi örnek dosya olmadan çoğu soruyu çözmek pek mümkün olmuyor, kimse de dosya yapısını görmediği bir soruna çözüm bulmak için vakit harcamak istemiyor. Çünkü formüller ve makrolar her dosyanın yapısına göre farklı şekilde kurgulanırlar.

Sorununuzla ilgili olarak EĞERORTALAMA, ÇOKEĞERORTALAMA ve ALTTOPLAM formüllerini incelemenizi öneririm. Daha fazlası için lütfen örnek dosya paylaşınız.
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Lütfen excel dosyası olarak paylaşınız. Dosyanızda istediğiniz sonucu da örnek olarak göstermeniz iyi olur.
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
Lütfen excel dosyası olarak paylaşınız. Dosyanızda istediğiniz sonucu da örnek olarak göstermeniz iyi olur.

Formül uyguladık fakat filtrede çalışmıyor. Başka bir yolu varsa daha rahat anlayabileceğim paylaşırsanız sevinirim. Filtrede çalışması çok önemli.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Aralık 2016
Mesajlar
720
Excel Vers. ve Dili
Office 365 TR
Selam,
Dokumanınızdan anladığım kadarıyla,
** Shift Sayı = 18 olan ifadede kullanılan formülün, filtre uygulanması halinde de düzgün çalışması isteniyor.
** Diğer taraftan, bulunan 18 değerinin de 01.05 ile 06.05 arasındaki toplam gün sayısı * 3 vardiye = 18 Vardiye ye karşılık geldiğini anlıyorum.
18 i hesaplamak üzere kullandığınız formülün yerine,
=TOPLA(EĞER(SIKLIK(EĞER(ALTTOPLAM(3;KAYDIR(B8;SATIR(B8:B1005)-SATIR(B8);;1));KAÇINCI(B8:B1005;B8:B1005;0));SATIR(B8:B1005)-SATIR(B8)+1)>0;1))*3
DİZİ formülünü yazabilirsiniz. (Formülün hücreye girişi Enter ile değil, CTRL+SHIFT+ENTER tuşlarına aynı anda basarak yapılmalıdır. Doğru giriş yapıldığında formül {....} şeklinde ayraçlar içerisine alınacaktır)
Burada, Çalışılan günler için benzersiz gün adedi saydırılmış olup, her çalışılan gün için 3 vardiye olduğu varsayılarak Gün * 3 vardiye şeklinde hesaplatılmakta...

Eğer bazı günler, bazı vardiyeler çalışmıyorsa, (örneğin bayram günleri mesaiçalışmasında 2 vardiye çalışması gibi...), o zaman her vardiye için benzersiz gün adedini hesaplatıp toplamak gerekmekte. Bunun için de örneğin 1. vardiye için

=TOPLA((EĞER(SIKLIK(EĞER(ALTTOPLAM(3;KAYDIR(B8;SATIR(B8:B1005)-SATIR(B8);;1));EĞER(((B8:B1005<>"")*(C8:C1005=1));KAÇINCI(B8:B1005;B8:B1005;0)));SATIR(B8:B1005)-SATIR(B8)+1);1)))

şeklinde DİZİ formülünü kullanabilirsiniz. (CTRL+SHIFT+ENTER ile girilmeli)
Formüldeki 1 ibaresi vardiye No.1 anlamına gelir. 2. vardiye için 1 yerine 2, 3. vardiye için ise 3 yazıp hesaplama yapabilirsiniz.

Not :
İlk mesajınızda, Tarih - Vardiye - Personel Adedi yazılıydı. Aslına bakarsanız, filtre olayı olmaksızın hesaplamalara + Grafiklendirmeye yönelik bir dosya hazırlamıştım. Konunun netleşmesini bekleyerek göndermedim.
Halen de net değil... Çünkü, Personel Adet yerine P - O - S başlıklı kolonlar geldi... Bu P - O - S kolonlarının anlamlarını sorabilir miyim...
 
Katılım
21 Aralık 2016
Mesajlar
720
Excel Vers. ve Dili
Office 365 TR
Cevabınızı yazmadan yazmak istedim.
P - O - S ile ilgili sorumu sormuştum.
P + O + S = Personel Adedi olarak anlıyorum. Yanlış anlıyor da olabilirim.
Hazırlamış olduğum dosyada, P - O - S bilgileri yok doğal olarak. Eklenebilir. Rastgele değerlerden oluşan ve 01.01.2020 ile 05.05.2020 arasında yaklaşık 1100 satır kadar veri içeren ve başlıkları da Tarih - Vardiye - Pers Adet olan bir tablo oluşturup, iki tarih arasındaki ve seçilecek ay için olmak üzere hem hesaplamalar ve hem de grafiksel gösterim sayfaları var...(Ort. Personel adedi hesaplamaları üzerine)
Sizin son gönderdiğiniz örnek dokumandaki yapıya uyarlamak mümkün tabi ki...
Sizden ricam, sadece, Tarih - Vardiye - P - O - S başlıklarındaki TÜM verileri içeren bir sayfayı dosya yükleme sitelerinden birisi vasıtasıyla paylaşmanız.
Ben de o bilgileri kopyalayarak, dosyayı günceller ve dosya yükleme sitesi vasıtasıyla buraya eklerim. İncelersiniz.

Bu arada, aklıma gelmişken eklemek istiyorum...
Dokumanınızda, Örneğin P başlıklı kolon için =ALTTOPLAM(9;D8 : D1005) formülü mevcut. Bu formül P başlıklı kolon için filtre sonrası görünen satırlardaki tüm değerlerin toplamını hesaplar.
P başlıklı kolonda, filtre sonrası sadece Vardiye1 e karşılık gelen değerler toplamını isterseniz eğer
=TOPLA.ÇARPIM(ALTTOPLAM(9;KAYDIR($D$8;SATIR($B$8:$B$1005)-SATIR($B$8); ))*($C$8:$C$1005=1)*1)
formülünü kullanabilirsiniz.... 1 değerini 2 yaparak Vardiye 2 ve 3 yaparak Vardiye 3 hesaplayabilirsiniz.
 
Katılım
21 Aralık 2016
Mesajlar
720
Excel Vers. ve Dili
Office 365 TR

Söz konusu dosyanın Veri Sayfasını ekliyorum.
İsterseniz, bu sayfadaki rastgele verilerin yerlerine gerçek verilerinizi kopyalayıp, geri yükleyebilirsiniz....
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024

Söz konusu dosyanın Veri Sayfasını ekliyorum.
İsterseniz, bu sayfadaki rastgele verilerin yerlerine gerçek verilerinizi kopyalayıp, geri yükleyebilirsiniz....
52799 arkadaşım öncelikle ilgi ve alakanız için çok teşekkür ediyorum. Mevcut tablomda istediğim hücreye oturtturdum formülü ve sorunsuz çalışıyor filtrelemede kusursuz. Dosyada bulunan değilde manuel olarak yazdığınız ilk formülü kullandım. P-O-S ler çalışan personellerin ünvanları. Peki şöyle bir sorum olacak. Tabloda 1. Vardiya : 126 2. Vardiya : 126 3. Vardiya : 126 Top var : 378 olarak oluşturulmuş. İlk formülü kullandığım için tarih bazlı 3 vardiya baz alıyor. Ben eğer yazdığımda 06.05.2020 tarihinde 2. Vardiya ya kadar yazmış olayım ama formül o tarihi 3 baz aldığı için 1 vardiya eksik olarak ortalama aldıracağım ve eksik ortalama çıkacak. Yada Mart ayını seçtim filtrede ve Mart ayı içinde sadece 1.Vardiyayı filtrelettirdim diyelim normalde 1=1 vardiya olması gerekirken formül tarih 01.03.2020 1.vardiyayı 3 olarak hesaplayacak böyle bir filtre yapıldığında ortalama yine hatalı çıkacak. Bu formülü şöyle güncelleme şansımız var mI ( X tarihinde Kaç tane 1 varsa “1” kaç tane 2 varsa “1” kaç tane 3 varsa “1” toplamda 1+1+1 : 3 olarak tek formülde birleştirebilirmiyiz. Eğer bu yapılacak olursa yukarda bahsettiğim tarih ve shift filtrelemesinde shiftleride ayırırsak mesela 01.03.2020 ila 03.03.2020 tarihleri arasında sadece 1 ve 2. Shiftleri seçtim Bu da 3 tane 1.Shift ve 3 tane 2.Shift toplam 6 Shift, eğer ben 3.Shiftleride dahil edersem filtreye toplamda 9 Shift olarak gösterebilir mi? Tekrar hatırlatmak isterim ki ilk formül işimini gördü ama bu olursa mükemmel olur. Tekrardan çok teşekkür ediyorum ve saygılarımı sunuyorum.
 
Katılım
21 Aralık 2016
Mesajlar
720
Excel Vers. ve Dili
Office 365 TR

Hazırlamış olduğum dosyayı olduğu gibi göndermenin en iyisi olduğunu düşünüyorum. İncelerasiniz... Bir önceki mesajınızda sormuş olduğunuz soruların cevaplarını bulabileceğinizi düşünüyorum....
P-O-S olayını yanlış değerlendirmiş olabilirim..
Netleştirip göndermek istemiştim.......
* 01.05.2020 - 05.05.2020 arasında değerler mevcut olup, tamamı RASTGELE değerlerdir.
** Mayıs 2020 verileri Vardiye1 ve Vardye2 olacak şekilde FİLTRE edilmiş durumdadır. Sonuçları gözlemleyin.
*** Filtre olayını kendinize göre değiştirebilirsiniz...

1 - Liste dinamik yapıda olduğundan,
Örnek verecek olursak, Listeye 06.05.2020 tarihi için henüz 1. Vardiyeyi yazdınız. 2. ve 3. vardiyeleri henüz dahil etmedniz.
Listeyi yazdığınız en son satıra kadar alacağından hesaba 1. vardiyeyi dahil edip, 2. ve 3. vardiyeyi dahil etmeyecektir.
2 - Vardiye adetleri herbir vardiye için ayrı - ayrı hesap edildi.
3 - P - O - S adetleri ve Ortalamaları her bir vardiye için ayrı - ayrı hesaplandı.
4 - P + O + S = Toplam Personel Adedi şeklinde değerlendirildi.

5 - Dosyanın "Sorgu" sayfasında, seçilecek 2 tarih arasındaki ya da seçilecek AY için durum değerlendirmesi var. Toplam Personel Adedine yönelik bir değerlendirme.

6 - Grafik sayfasında ise, P - O - S ve Toplam Personel için
a - Seçilen günün 3 gün öncesi - Seçilen Gün - 3 Gün Sonrası olacak şekilde toplamda 7 günlük vardiyeler deki çalışan adetleri ve her 3 vardiyenin ortalma çalışan adetlerini gösteren bir grafik..
b - Ay seçerek de 3ay öncesi - Seçilen Ay - 3 ay sonrası şeklinde toplamda 7 ayı gösteren bir grafik mevcut.
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
52779 Arkadaşım sana söyleyecek kelime bulamıyorum ben. Şu mübarek ramazan ayında Allah senden razı olsun. Hep ön yargı ile yaklaşmıştım bu tarz sitelere sallarlar ilgilenmezler diye düşünüyordum. Çok zora düştüm ne kaybederim diye yazmaya karar verdim. Ama şunu da anlamış oldum ne istediğimizi %90 ifade etmek lazım. Bundan sonra gönül rahatlığı ile bu platformda ön yargısız bir şekilde çekinmeden sıkıntılarımı paylaşabilirim. Ben istedim Bronz sen verdin Altın. Çok çok teşekkür ediyorum. Senin yaptığını hiç bir zaman yapamazdım ben. Ama bu örnek üzerine işlerden boşluk bulduğum zamanlar dene-yanıl şeklinde çalışmalar yapacağım umarım bir şeyler öğrenirim. Henüz derinlemesine inceleyemedim onuda akşam gerçekleştireceğim artık. Elleriniz dert görmesin. Allaha emanet, kalın sağlıcakla.
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
Eğer kendi kötü tabloma bu verileri entegre edebilirsem bende bir şeyler yapabiliyorum demektir. En kısa zamanda büyük resmide göndereceğim o tablo üzerinden çalışacağım hep. Tablomun görüntüsü çok kötü seninkiler yanında göze hitapta edebilmesi için bir düzenlene yapabilirseniz çok müteşekkir kalacağım. Tekrardan Allah Razı olsun.
 
Katılım
21 Aralık 2016
Mesajlar
720
Excel Vers. ve Dili
Office 365 TR
Eğer kendi kötü tabloma bu verileri entegre edebilirsem bende bir şeyler yapabiliyorum demektir. En kısa zamanda büyük resmide göndereceğim o tablo üzerinden çalışacağım hep. Tablomun görüntüsü çok kötü seninkiler yanında göze hitapta edebilmesi için bir düzenlene yapabilirseniz çok müteşekkir kalacağım. Tekrardan Allah Razı olsun.
Ben teşekkür ediyorum..
Ne zaman derseniz ,bilgim çerçevesinde yardım ederim tabi ki..
İyi çalışmalar sizlere.....
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
52779 arkadaşım çok uğraştım ama kendi tabloma senin verileri oturtamadım istediğim gibi. Tabloyu atıyorum buraya. Sayenizde Bir kaç ayarlama ile çok kullanışlı olacağını düşünüyorum "
 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
52779 arkadaşım çok uğraştım ama kendi tabloma senin verileri oturtamadım istediğim gibi. Tabloyu atıyorum buraya. Sayenizde Bir kaç ayarlama ile çok kullanışlı olacağını düşünüyorum "Eğer sizin tablo ile ilgili daha oturaklı daha göze hitap eden bir duruş durumu varsa ona göre size bırakıyorum"
Attığım excelde ortalamaları daha geniş ve kullanılabilecek alanın çok olması adına veriden ayrı bir sayfaya düzenlenebilir. Hem Gerekli personel hem mevcut personel için ayrı ayrı ve yan yana ayarlama olması çok iyi olur. Gerekli Personel sayısı için ne yapılmışsa Mevcut personel içinde aynısı yapılması ve fark ortalaması da alınması lazım. Grafik ve Ortalama durumunda şablonu örnekledim aynı ebat olması şart değil. Mevcut çalışana listede Mesai personelleri de dahil olarak yazmışım oraya Mevcutta 4 Operatör var ise bunun 2 tanesi mesai ise Mevcut çalışan 4 mesai 2 olarak geçtim ama liste altındaki mini tabloda formülle mevcut personel sayısını mesai hariç hesaplattım. onuda düzelteceğim inşallah ileri ki günlerde. Çok zaman alıcı ve uğraştırıcı bir şey olacaksa hiç yorulmayın uğraşmayın. Uğraşırsanız da Hakkınızı helal edin.

 

SeviLmeyen

Altın Üye
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
205
Excel Vers. ve Dili
Microsoft Office 365 E3
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
01-10-2024
Listede sağ tarafta ayrı olarak LD/FL/BC bulunuyor bu personeller vardiyada toplu olarak çalışıyorlar çalışma yerine ait nerede ihtiyaç olursa oraya gidiyorlar Listenin en altındaki mini tabloda saha postaları kısmı var onlar ortalamaya girmeyecekler mini tabloda kalacaklar. Bunu yazmayı unutmuşum. Ellerin dert görmesin Allah razı olsun
 
Katılım
21 Aralık 2016
Mesajlar
720
Excel Vers. ve Dili
Office 365 TR
Mesajınızı yeni gördüm.
Henüz incelemedim. Öğleden sonra inceleyip cevap yazmaya çalışırım...
 
Üst