Verilen tarih aralığındaki asgari ücreti göstermek

Katılım
19 Eylül 2009
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
2007 - Türkçe
Merhabalar..

Yıllara göre yürürlükte bulunan asgari ücret miktarlarını excele yükledikten sonra, verdiğim tarih aralığında yürürlükte bulunan asgari ücretin otomatik olarak gösterilmesini istiyorum. Bunu Excel marifetiyle nasıl yapabilirim?

Örneğin :

Yıllara göre liste :
01.07.2004-31.12.2004 444.150.000
01.01.2005-31.12.2005 488,70
01.01.2006-31.12.2006 531,00
01.01.2007-30.06.2007 562,50
01.07.2007-31.12.2007 585,00
01.01.2008-30.06.2008 608,40

Excelde A2 sütununa 01.08.2005, B2 sürununa 01.11.2005 yazdığımda C2 sütununda o yıl yürürlükteki asgari ücret olaran 488,70 rakamını görmek istiyorum. Bunu yapmak mümkün müdür?
 

Ömer

Moderatör
Yönetici
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
22,184
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr
Ofis 2016 Tr
Merhaba,

Öncelikle foruma hoşgeldiniz. Küçük bir örnek eklerseniz bizimden deneme şansımız olur.

Tek tarihte yazabilirsiniz.Tahmini yazıyorum, arıkları siz düzenlersiniz. Dosyanıza uyarlayamazsanız küçük bir örnek ekleyerek açıklayınız.

=ARA(D1;A1:A10;C1:C10)

D1 bakılan tarhi, A1:A10 ilk sütundaki tarih C1:C10 ücret.

.
 
Katılım
19 Eylül 2009
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
2007 - Türkçe
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim..

Yıllara göre asgar ücret miktarlarını içeren excel tablosunu iletime ekliyorum. Sağ taraftaki ufak kutucuğa dönemi girdiğimde, karşısına o tarihlerde yürürlükte bulunan asgari ücretin çıkmasını istiyorum. Tabi verilen tarih aralığında 2 ayrı asgari ücret yürürlükte ise, bu bir problem olacak gibi görünüyor..
 

Ekli dosyalar

Ömer

Moderatör
Yönetici
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
22,184
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr
Ofis 2016 Tr
Eki inceleyiniz..

K7 hücresindeki formül dizi formülüdür. ctrl shift enter tuş kombinasyonu ile girişi yapılır..

.
 

Ekli dosyalar

Katılım
19 Eylül 2009
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
2007 - Türkçe
Ömer Bey,

Yanıtınız için çok teşekkür ederim, ufak bir problemim daha kaldı.. Gönderdiğiniz excel dosyasında asgari ücretler sırasıyla görünüyor. Peki bunların sol tarafına hangi döneme ilişkin olduklarını nasıl belirtebiliriz?

Örnek vererek açıklamak gerekirse,

01.10.1995 - 28.06.1998 tarihleri arasındaki asgari ücretleri ait oldukları dönemlerle birlikte göstermesini nasıl sağlayabiliriz? Bu tarihleri yazdığımızda sonucun şu şekilde çıkmasını istiyorum :

01.10.1995 -31.07.1996 8,46
01.08.1996 -31.07.1997 17,01
01.08.1997 -28.06.1998 35,44

Zaman ayırıp yanıtladığınız için çok teşekkür ederim, excel konusunda basit işlemler dışında pek bilgi sahibi değilim.
 

Ömer

Moderatör
Yönetici
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
22,184
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr
Ofis 2016 Tr
#4 nolu mesajdaki dosyayı değiştirdim, tekrar inceleyiniz.

.
 
Katılım
19 Eylül 2009
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
2007 - Türkçe
Ömer Bey,

Yardımınız için tekrar teşekkür ederim. Biraz abartıyorum ancak ufak bir konuda daha yardımınıza ihtiyacım var. Hazırladığınız tabloda başlangıç ve bitiş tarihi olarak soldaki asgari ücret dönemleri yazıyor.

Örneğin;
01.10.1995 - 30.05.2000 tarihlerini girdiğimde;

Dönem Aylık Ücret
01.09.1995 - 31.07.1996 8,46
01.08.1997 - 31.07.1998 35,44
01.08.1998 - 31.12.1998 47,84
01.01.1999 - 30.06.1999 78,08
01.07.1999 - 31.12.1999 93,60
01.01.2000 - 30.06.2000 109,80

şeklinde bir sonuçla karşılaşıyorum. Manuel olarak basit bir işlemle yapılması mümkün olsa da, bu veriyi excel marifetiyle şu hale sokmak mümkün müdür?

Dönem Aylık Ücret
01.10.1995 - 31.07.1996 8,46
01.08.1997 - 31.07.1998 35,44
01.08.1998 - 31.12.1998 47,84
01.01.1999 - 30.06.1999 78,08
01.07.1999 - 31.12.1999 93,60
01.01.2000 - 30.05.2000 109,80

İki veri arasındaki fark, dönem altındaki sütunlardan ilkinin ve en sonuncusunun benim verdiğim tarihler olması..

Tekrar teşekkür ederim.
 

Ömer

Moderatör
Yönetici
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
22,184
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr
Ofis 2016 Tr
Dosyanız ektedir..

.
 

Ekli dosyalar

Katılım
19 Eylül 2009
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
2007 - Türkçe
Tekrar çok teşekkür ederim. Beni büyük bir yükten kurtardınız.
 

katip16487

Altın Üye
Katılım
28 Haziran 2007
Mesajlar
168
Excel Vers. ve Dili
OFFİCE 2016 (Türkçe)
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
17-03-2025
Örneğin;
01.10.1995 - 30.05.2000 tarihlerini girdiğimde;

Dönem Aylık Ücret
01.09.1995 - 31.07.1996 8,46
01.08.1997 - 31.07.1998 35,44
01.08.1998 - 31.12.1998 47,84
01.01.1999 - 30.06.1999 78,08
01.07.1999 - 31.12.1999 93,60
01.01.2000 - 30.06.2000 109,80

şeklinde bir sonuçla karşılaşıyorum. Manuel olarak basit bir işlemle yapılması mümkün olsa da, bu veriyi excel marifetiyle şu hale sokmak mümkün müdür?

Dönem Aylık Ücret
01.10.1995 - 31.07.1996 8,46
01.08.1997 - 31.07.1998 35,44
01.08.1998 - 31.12.1998 47,84
01.01.1999 - 30.06.1999 78,08
01.07.1999 - 31.12.1999 93,60
01.01.2000 - 30.05.2000 109,80

İki veri arasındaki fark, dönem altındaki sütunlardan ilkinin ve en sonuncusunun benim verdiğim tarihler olması..

Tekrar teşekkür ederim.

BU FORMÜL BANA LAZIM OLDU, PAYLAŞABİLİR MİSİNİZ?
 

relaxim

Altın Üye
Katılım
30 Ağustos 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
Ofis 2016 Tr 64 bit
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
15.06.2027
10 nolu mesajdaki örneği indirdiniz mi? Ömer beyin yazdığı formülleri görebilirsiniz.
 

katip16487

Altın Üye
Katılım
28 Haziran 2007
Mesajlar
168
Excel Vers. ve Dili
OFFİCE 2016 (Türkçe)
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
17-03-2025
Teşekkürler, altın üyeliğim yeni aktif oldu...
 
Üst