Word Belgesindeki Şablon Bilgiler Excel Tablosunda Sıralansın

Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Değerli arkadaşlar,üstadlar...
Ekte örneğini sunduğum word belgesini yazdığımda,yine ekte sunduğum excel tablosunda sıralansın istiyorum.Bu word belgesinin örneğin A klasöründe depolandığını varsayalım.Word belgesini yazıp A klasörüne kaydettiğimde otomatikman değişik renklerle ifade ettiğim şablon bilgilerin excel tablosunda sıralanmasını istiyorum.Yardımlarınızı bekliyorum...
 

Ekli dosyalar

Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
Tersini yapsanız olmaz mı? Yani excele yazıp, worde aktarsanız. Adres Mektup birleştirme ile.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Ne yazıkki olmaz...

Çünkü resmi yazılar word da yazılıyor.Eğer excelde yazılabilseydi zaten hiç sorun kalmayacaktı...Teşekkürler...
 
Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
Sn CAFERCİFTCİ
Ben yazıyı Excelde yazın demedim. Excele aktarmak istediğiniz bilgileri, ilk önce excele kayıt yapıp sonra bu bilgileri Word Sayfasındaki yazınızın ilgili yerlerine aktarın demiştim. Bu da Worde bulunan "Adres Mektup Birleştirme" işlemi ile yapılabilinir.
Örnek ekte Ekteki Dosyaları C'ye direkt yapıştırın.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Biraz daha açıklama lütfen...

sayın Ömer Bey,
Öncelikle ilginiz için teşekkür ediyorum.Ancak,konuyu tam olarak anlayamadım ben.Yani önce excel tablosuna gerekli bilgileri gireceğim,bunlar otomatikman word belgesindeki yerlerini alacak.sonra ben o word belgesindeki yazımın geri kalan kısımlarını tamamlayacağım,öyle mi?Ben böyle algıladım çünkü.örnek dosyaları C ye kopyalayıp yapıştırmam soruna ne gibi katkı yapacak,inanın onu da anlayamadım.Lütfen mazur görün.Selamlar...
 
Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
Not:
Belirtmeyi unutmuşum. Excelde tarihlerin olduğu sütunları metin olarak biçimleyin sonra yazın.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Teşekkür ederim Ömer Bey.Kısaca inceleyebildim.Yarın uygulamayı yapar sonucu size bildiririm.Tekrar teşekkür eder,iyi akşamlar dilerim.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Ömer Bey,
Açıklamalarınızı harfiyen uyguladım.Çok güzel.Sayenizde yeni şeyler öğrendim.Ama,benim istediğim bu değil.İşim gereği çok sayıda resmi yazışma yapıyorum.Sık sık da bunları arayıp bulmam,kategorize etmem gerekiyor.Bunun için de excel tablosu haline getirip süz menüsünden olabildiğince yararlanmaya çalışıyorum.Şu an için yaptığım şu:Word belgesini yazdıktan sonra,excelde hazırladığım tabloya bu bilgileri tek tek girip kaydediyorum.Sağlıklı oluyor ama bana çok zaman kaybettiriyor.Ben istiyorumki word belgesini tanzim ettiğimde gerekli bilgiler de kendiliğinden excel tablosunda yerini almış olsun.İkinci bir işle uğraşmayayım yani.O nedenle istediğim tam olarak bu değil dedim.İlginize,yardımlarınıza çok teşekkür ediyorum.İyi çalışmalar,güzel günler diliyorum..
 
Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
Makrolu örnek ekte.
Word dosyasını tamamlayın sonra Ctrl+F kısa yoluna basın.
Not Heri ki dosyada aynı klasörde bulunmalı.
 

Ekli dosyalar

Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
İyi akşamlar

Ekte gönderdiğim şekilde word belgesini doldurdum.Excel tablosuyla birlikte aynı klasörde.(Sizin örneğinizde olduğu gibi).Ctrl+F tuşuna da bastım.Ama excel tablosunda değişen birşey olmadı.Makroları da incelemek istedim,sayfaların boş olduğunu gördüm.Rica etsem yeniden inceleyip nerede hata yaptığımı yazabilirmisiniz?Çünkü eğer sonuç alabilirsek çok yararlı bir iş yapmış olacağız.Tekrar iyi akşamlar.(Ctrl+F tuşlarını word de metin içerisinde değiştirmek istediğimiz ögeleri bulup değiştirmede kullanıyoruz.Başka işlevi de mi var acaba?)
 

Ekli dosyalar

Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
Evet, kodlar aşağıda
Dim objXLApplication As Excel.Application
Dim objXLWorkbook As Excel.Workbook

Set objXLApplication = CreateObject("Excel.Application")
Yol = ActiveDocument.Path
Set objXLWorkbook = objXLApplication.Workbooks.Open(Yol & "\DB.xls")


say = objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("a1").CurrentRegion.Rows.Count + 1

objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("a" & say).Value = say - 1
objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("b" & say).Value = objXLWorkbook.Application.Clean(ActiveDocument.Tables(1).Cell(1, 2).Range.Text)
objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("c" & say).Value = objXLWorkbook.Application.Clean(ActiveDocument.Tables(1).Cell(2, 2).Range.Text)
objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("d" & say).Value = objXLWorkbook.Application.Clean(ActiveDocument.Tables(1).Cell(1, 4).Range.Text)
objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("e" & say).Value = objXLWorkbook.Application.Clean(ActiveDocument.Tables(2).Cell(1, 1).Range.Text)
objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("f" & say).Value = objXLWorkbook.Application.Clean(ActiveDocument.Tables(2).Cell(2, 1).Range.Text)
objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("g" & say).Value = objXLWorkbook.Application.Clean(ActiveDocument.Tables(3).Cell(1, 2).Range.Text)
objXLWorkbook.ActiveSheet.Range("h" & say).Value = objXLWorkbook.Application.Clean(ActiveDocument.Tables(3).Cell(1, 4).Range.Text)

objXLWorkbook.Save
objXLWorkbook.Close
Set objXLWorkbook = Nothing

objXLApplication.Quit
Set objXLApplication = Nothing
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Ömer Bey,word belgesinin elipsle işaretlediğiniz kısmına çift tıkladım.Değişen birşey olmadı.Nasıl yapmalıyım?word belgesindeki yer,tarih,kurum gibi bilgileri değiştirdiğimde 2.3.sıralara nasıl yazdıracağım?Lütfen...
 
Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
Yukarıdaki Mesajdaki Aktar.zip dosyasını değiştirdim, tekrar indirin ve Word dosyasını açın Araçlar/Makro/Güvenlik tıklayın, çıkan iletişim kutusundan Orta.......... seçeneğini işaretleyin. Dosyayı Kapatıp, açın. Açarken yine çıkan iletişim Ktusunda "Makroları Etkinleştir" Dğmesini tıklayın.
 
Üst