Ekteki resimlerden biri olan Word_dökümanı resmi bir word sayfası örneği.
Form isimli resim ile tasarladığım formun resmi.
Word sayfası örneğinde gördüğünüz çizgiler de dahil olmak üzere bir takım bilgiler var.
Bu tür bir sayfadan yüzlerce öğrenci için olduğunu düşünelim.
Böyle bir WORD dökümanını daha kolay hale getirmek için ACCESS database yapısı kullanmaya karar verdim.
Access veritabaında şu alanlara ihtiyacım var.
İsim alanı metin özellikli
Soyisim alanı metin özellikli
Gorevi alanı metin özellikli
aciklama alanı metin özellikli olacak.
Bu alanların bir form yardımıyla doldurulması için, bir form olusturucam.
Form üzerinde isim, soyisim, gorevi ve açıklama girilecek textboxlar koyucam.
Burada onemli olan resim koymak
Resim1 için Add e tıklanınca resmin yerini kullanıcı bulacak ve resmin pathi resim1 alanı bilgisi olarak depolanacak. Aynı şey resim2 için de olacak
Resimlerin hepsi aslında sabit bir Resimler klasorunde duracak.
Şimdi sorularım şunlar:
1..Bunun için Resim1,Resim2 alanlarını Metin özellikli mi seçmeliyim, Köprü özelliklimi seçmeliyim
2..Resimleri de eklediğimizi düşünelim. Word_dökümanı resminde olduğu gibi görünür şekilde bir çıktı almak için Rapor hazırlamak yeterli olurmu? Rapor üzerinde çizgiler çekmek nasıl mümkün olabilir acaba?
3..Ben genellikle 2 resim olacagını dusunuyorum. Eğer 2 den fazla örneğin 4 resim konuolması dusunulurse ve kayıtlar buna göre girilirse, standart olarak alacagımız 2 resimli çıktı standardının dışına çıkmış olacağız. 4 ya da 3 resimli çıktı alabilmek için önce o kayda ait kaç resim varsa kod içinde kontrol edilip, ona göre IF ile 3 veya 4 resimli çıktı almak lazım gibi geliyor. Bunun için de 3 resimli ve 4 resimli çıktı için farklı raporlar mı hazırlamak gerekir?
Teşekkürler
Form isimli resim ile tasarladığım formun resmi.
Word sayfası örneğinde gördüğünüz çizgiler de dahil olmak üzere bir takım bilgiler var.
Bu tür bir sayfadan yüzlerce öğrenci için olduğunu düşünelim.
Böyle bir WORD dökümanını daha kolay hale getirmek için ACCESS database yapısı kullanmaya karar verdim.
Access veritabaında şu alanlara ihtiyacım var.
İsim alanı metin özellikli
Soyisim alanı metin özellikli
Gorevi alanı metin özellikli
aciklama alanı metin özellikli olacak.
Bu alanların bir form yardımıyla doldurulması için, bir form olusturucam.
Form üzerinde isim, soyisim, gorevi ve açıklama girilecek textboxlar koyucam.
Burada onemli olan resim koymak
Resim1 için Add e tıklanınca resmin yerini kullanıcı bulacak ve resmin pathi resim1 alanı bilgisi olarak depolanacak. Aynı şey resim2 için de olacak
Resimlerin hepsi aslında sabit bir Resimler klasorunde duracak.
Şimdi sorularım şunlar:
1..Bunun için Resim1,Resim2 alanlarını Metin özellikli mi seçmeliyim, Köprü özelliklimi seçmeliyim
2..Resimleri de eklediğimizi düşünelim. Word_dökümanı resminde olduğu gibi görünür şekilde bir çıktı almak için Rapor hazırlamak yeterli olurmu? Rapor üzerinde çizgiler çekmek nasıl mümkün olabilir acaba?
3..Ben genellikle 2 resim olacagını dusunuyorum. Eğer 2 den fazla örneğin 4 resim konuolması dusunulurse ve kayıtlar buna göre girilirse, standart olarak alacagımız 2 resimli çıktı standardının dışına çıkmış olacağız. 4 ya da 3 resimli çıktı alabilmek için önce o kayda ait kaç resim varsa kod içinde kontrol edilip, ona göre IF ile 3 veya 4 resimli çıktı almak lazım gibi geliyor. Bunun için de 3 resimli ve 4 resimli çıktı için farklı raporlar mı hazırlamak gerekir?
Teşekkürler
Ekli dosyalar
-
20.2 KB Görüntüleme: 20
-
68.1 KB Görüntüleme: 11