Merhaba
Eğitimde öğrencinin neyi ne kadar öğrendiğini öğrenebilmek için sınavlar yapılır ve öğrenci sorulan sorulara verdiği cevaplar karşısında aldığı not ile değerlendirilir.
fakat sorulan sorularında
-grup düzeyine uygunluğu (kolay, zor),
-kimlerin (sınavdan iyi alanlarmı, kötü alanlar mı) doğru cevaplayıp cevaplamadığı,
-bilenle bilmiyeni ayırt edip etmediği vb. konuları ele alan
SORULARIN ANALİZİ yapılması gerekmektedir (eğitimde kendini geliştirmek isteyenler için) .
Ekte hazırladığım bir "sınav analiz ve değerlendirme" dosyası mevcut.
birkaç hususta takıldım.
1- Sınava giren ve en yüksek puan alan öğrencilerin ilk %27'lik ÜST GRUP,
sınava giren ve en düşük puan alan son %27'lik ALT GRUP sayısına göre ekteki dosyada "analiz" sayfasında "Doğru Üst Grup" ve "Doğru Alt Grup" sütunlarını oluşturan formül sayısının otomatik olarak sınava giren öğrenci sayısına göre %27 lik kişi sayısına göre en üstten ve en alttan hesap yapması.
inşallah yazdıklarım bi şeyler anlatabiliyordur.
Eğitimde öğrencinin neyi ne kadar öğrendiğini öğrenebilmek için sınavlar yapılır ve öğrenci sorulan sorulara verdiği cevaplar karşısında aldığı not ile değerlendirilir.
fakat sorulan sorularında
-grup düzeyine uygunluğu (kolay, zor),
-kimlerin (sınavdan iyi alanlarmı, kötü alanlar mı) doğru cevaplayıp cevaplamadığı,
-bilenle bilmiyeni ayırt edip etmediği vb. konuları ele alan
SORULARIN ANALİZİ yapılması gerekmektedir (eğitimde kendini geliştirmek isteyenler için) .
Ekte hazırladığım bir "sınav analiz ve değerlendirme" dosyası mevcut.
birkaç hususta takıldım.
1- Sınava giren ve en yüksek puan alan öğrencilerin ilk %27'lik ÜST GRUP,
sınava giren ve en düşük puan alan son %27'lik ALT GRUP sayısına göre ekteki dosyada "analiz" sayfasında "Doğru Üst Grup" ve "Doğru Alt Grup" sütunlarını oluşturan formül sayısının otomatik olarak sınava giren öğrenci sayısına göre %27 lik kişi sayısına göre en üstten ve en alttan hesap yapması.
inşallah yazdıklarım bi şeyler anlatabiliyordur.
Ekli dosyalar
-
71.5 KB Görüntüleme: 53