Power query'de başka tablodaki verileri toplayarak çekmek..

U4US_ist

Altın Üye
Katılım
22 Şubat 2024
Mesajlar
16
Excel Vers. ve Dili
Excel 2019
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-02-2025
Merhaba arkadaşlar.

Power query'de aşağıdakina benzer 2 tablom var. Table-1 den vlookup veya xlookup ile veya varsa önerebileceğiniz başka yöntemle table 2'ye custome column açarak nasıl veri çekebilirim. Bilgisi olan varsa paylaşırsa çok sevinirim.


251080
 

veyselemre

Özel Üye
Katılım
9 Mart 2005
Mesajlar
3,592
Excel Vers. ve Dili
Pro Plus 2021
Kod:
let
    Kaynak1 = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Tablo1"]}[Content],
    GruplananSatırlar = Table.Group(Kaynak1, {"Product Type"}, {{"Toplam", each List.Sum([Value])}, {"Details", each _}}),
    GrupedTable = Table.ExpandTableColumn(GruplananSatırlar, "Details", {"Product"}, {"Product"}),
    Kaynak = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Tablo2"]}[Content],
    ÖzelEklendi = Table.AddColumn(Kaynak, "Value", each GrupedTable{[Product=[Product]]}[Toplam] ),
    DeğiştirilenTür = Table.TransformColumnTypes(ÖzelEklendi,{{"Value", type number}})
in
    DeğiştirilenTür
 
Son düzenleme:

U4US_ist

Altın Üye
Katılım
22 Şubat 2024
Mesajlar
16
Excel Vers. ve Dili
Excel 2019
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
22-02-2025
Teşekkür ederim.
 
Üst