Fatura hazırlama PDF ve Excel formatında

Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
3
Excel Vers. ve Dili
2010 - TR - ENG

Forumda iki fonksiyonu olan makro örneği yada nasıl yapılır mantığını bulamadım.
Kaçırmış olabilirim. Uzun zamandır uydurmaya çalıştığım bir dosyam var fakat başaramadım.
Makro yazma konusunda bilgim yok.

Fatur hazırlamak için kullandığım makrolu bir excel programım var. https://www.dosyaupload.com/srXO

İhtiyacım olan iki fonksiyon var. Fakat bir türlü iki fonksiyonu nasıl bir arada kullanırım çözemedim.
Linkteki dosyada "Fatura Veri" sayfasında faturamın içerisinde olacak bilgiler bulunuyor.
"Fatura Taslak" sayfasında kullandığım fatura son hali bulunuyor. İhtiyacım olan satırı aktif (F harfi yazdığım A sütunu) edip faturalarımı tek tek excel olarak ayrı kaydettiriyorum.
Şimdi farklı bir ihtiyacım oluştu. Tek tek dışarı excel almak yerine aktif olan satırları tek çalışma kitabında sayfa adlarını fatura no ile toplamak istiyorum.
Ayrıca her satırı ayrı ayrı PDF olarak kaydetmek istiyorum.

Kendimce çözüm buldum fakat 3 farklı excel dosyasında sonuca ulaşabiliyorum.
-Makro ile excel faturaları tek tek kaydettiriyorum.
-Klasör içerisindeki excelleri birleştirme makrosu ile yeni bir çalışma kitabında topluyorum.
-Excel faturalarımı pdf yapmak için pdf makrosu ile çeviriyorum.
Kendimce bulduğum çözüm çok yorucu ve takibi zor oluyor. Basitleştirmek için tek dosyada işi bitirmek istiyorum.

Forumdaki örnek makroları ayrı buton oluşturup yapmak istedim. Fakat çalışma şeklime uyduramadım.
Bazı makrolarda direkt klasör adresi yazarak çalışıyor. Fakat benim klasör yolum sürekli değişiyor. Sebebi fatura numaralı klasör içerisinde çalışıyorum.
Yeni fatura oluşturunca klasör adı değişiyor. Dosyanın bulunduğu klasör içerisinde direkt çalışmasını istiyorum. Yani excel dosyam göçebe bir dosya olacak.
Hangi klasör içerisine girerse orada çalışacak.
Dinamik klasör yolu ile çalışabileceğim bir makro programı için yardım edermisiniz.

 
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
3
Excel Vers. ve Dili
2010 - TR - ENG
Emeğiniz için çok teşekkür ederim. Benim için nekadar büyük kolaylık olduğunu kelimeler ile anlatmam zor olur.
Tam olarak istediğim tek tuş ile iki işlemi yaptınız.
Fatura excelleri invoice.xls çalışma kitabında toplayabilirmi. Şuanda excel faturalar fatura hazırlama excelinin içerisinde kalıyor.
Çalışma dosyasının içersinde kalmasını istemiyorum. Dışarıda yeni bir çalışma kitabının içerisinde toplanmasını istiyorum.
Dosya adı olarak invoice.xls çalışma kitabının içerisine toplanabilirmi.

İlginiz için şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
3
Excel Vers. ve Dili
2010 - TR - ENG
Üst