Mesai Hesaplaması

Katılım
11 Mart 2020
Mesajlar
35
Excel Vers. ve Dili
Office professional plus 2010
Merhaba arkadaşlar linkte gönderdiğim dosya mesai hesaplaması için yardımınıza ihtiyacım var


Örneğin 1 mayıstaki 08:00 - 18:00 saatlerinde kaç saat yapıyosa hesaplayıp 1 saat eksiltecek

01.05.2022 tarihinde 08:00-18:00 arası 10 saat - 1 saat = 9 saat
03.05.2022 tarihinde 07:00-19:00 arası 12 saat - 1 saat = 11 saat gibi

ay sonuna kadar hepsini aynı şekilde hesaplıcak izinli olduğu günleri formüle eklemicek boş sütun varsa onları da formüle eklemicek

ay sonunda toplam kaç saat çalışmışsa onu hesaplayıp 180 saat çıkartıcak en sona yaptığı mesaiyi yazıcak.
 

Ömer

Moderatör
Yönetici
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
22,184
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr
Ofis 2016 Tr
Merhaba,

Dizi formülüdür.
Kod:
=TOPLA(EĞER(ESAYIYSA(--SOLDAN(C6:AG6;1));MOD(SAĞDAN(C6:AG6;5)-SOLDAN(C6:AG6;5)-"01:00";1)))
Formülü uyguladığınız hücrenin biçimini:

[ss]:dd

Yapınız.
 
Katılım
11 Mart 2020
Mesajlar
35
Excel Vers. ve Dili
Office professional plus 2010
Merhaba,

Dizi formülüdür.
Kod:
=TOPLA(EĞER(ESAYIYSA(--SOLDAN(C6:AG6;1));MOD(SAĞDAN(C6:AG6;5)-SOLDAN(C6:AG6;5)-"01:00";1)))
Formülü uyguladığınız hücrenin biçimini:

[ss]:dd

Yapınız.
Malesef sonuç 0 çıkıyor
 

Ömer

Moderatör
Yönetici
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
22,184
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr
Ofis 2016 Tr
Formülü dizi formülüne çevirdiniz mi?

Formülü adres çubuğuna kopyaladıktan sonra entera basmadan ctrl+shift+enter ile girişini tamamlayınız. Bu işlemden sonra formülün başına ve sonuna { } ayraçları otomatik eklenmesi gerekir.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,073
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Malesef sonuç 0 çıkıyor
Formülü Ömer üstadın belirttiği gibi DİZİ formülü olarak uyguladığımda ve hücre biçimini de yine kendisinin belirttiği gibi yaptığımda 6. satır için 200:00 sonucunu verdi.

Bu arada dosyanızda "bence" zorunlu olmayan ve işlevsel de olmayan biçimlendirmeler yapmışsınız. Örneğin yazı tipi boyutlarını 28-50 vs olarak ayarlamışsınız, buna göre satır yüksekliği ve sütun genişliklerini büyütmüşsünüz ve sayfayı ekrana sığdırabilmek için de görünümü %10 yapmışsınız. 11-12 punto ve buna uygun satır yüksekliği ve sütun genişlikleriyle normal görünümde gayet rahat çalışabilirsiniz.

Ayrıca özellikle kırmızı renkler de kullanıcının gözünü rahatsız ediyor, anlaşılırlığı azaltıyor. Biraz sade bir tasarım kullanmanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
11 Mart 2020
Mesajlar
35
Excel Vers. ve Dili
Office professional plus 2010
Formülü dizi formülüne çevirdiniz mi?

Formülü adres çubuğuna kopyaladıktan sonra entera basmadan ctrl+shift+enter ile girişini tamamlayınız. Bu işlemden sonra formülün başına ve sonuna { } ayraçları otomatik eklenmesi gerekir.
aynen ctrl+shift+enter olarak ekliyorum aynı şekilde 0 çıkıyor.
 
Üst