sicil yazıldığında ad soyad departman bilgisi nasıl otomatik gelir

Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
67
Excel Vers. ve Dili
Access hakkında yardım
Merhaba,
ekdeki Örnekte personelin sicilini yazdığımda, Adı soyadı Departmanı otomatik nasıl gelir?

Formdaki sorular ve örneklere baktım,ama çözemedim.Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Kullanıcı ADMIN Şifre ADMIN
Kullanıcı USER Şifre USER

Saygılarımla,
 

akd

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
14 Ağustos 2004
Mesajlar
1,114
Excel Vers. ve Dili
2003
Merhaba sayın nurcanuludag,
Umarım istedigin budur.
Anladığım kadarıyla birşeyler yaptım.
İyi çalışmlar...
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
67
Excel Vers. ve Dili
Access hakkında yardım
Merhaba Sayın Akd,
Öncelikle yardımınız için teşekkür ederim.Benim asıl istediğim kişinin sicilini ÖRN 4110 yazdığımında kim ise otomatik adı soyadı departmanın gelmesi.Yani başka bir tabloda personel bilgilerimi tutmak ve CD/DVD formunda sicil yazdığımda otomatik gelmesini sağlamak istiyorum.
Örneginizide degerlendireceğim.
Çok teşekkürler fakat halen düşündüğümü yapamıyorum,yardımcı olma şansınız var ise sevinirim.
Saygılarımla
 
Katılım
3 Ağustos 2004
Mesajlar
87
sayın nurcanuludag;
istediğinizi DLookup Fonksiyonu ile yapabileceğiniz gibi, sizin örnekte Form1 ekledim orada DAO yöntemini kullandım, istediğinize göre değiştirebilirsiniz sanırım.
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
67
Excel Vers. ve Dili
Access hakkında yardım
Merhaba Sayın Hüsün,
Desteginize teşekkür ederim.Lakin benim istediğim bir personel tablosuna tüm bilgileri yazmak ve CD/DVD formunda,ilgili sicili yazdığımda kişinin adı soyadı ve departman bilgisinin otomatik gelmesi.Yaptığınız çalışma tam tersi olmuş.Bakdım DLookup kısmınlarına ve bul ile ilgili SQL fakat halen başaramadım.
Teşekkür ederim..
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
67
Excel Vers. ve Dili
Access hakkında yardım
Bir personel tablosuna tüm Personlein Sicil, Ad, Soyad,Departman bilgileri yazmak ve CD/DVD formunda,ilgili sicili yazdığımda kişinin adı soyadı ve departman bilgisinin otomatik gelmesini sağlamak istiyorum.Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim...

Program ektedir.
 
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
67
Excel Vers. ve Dili
Access hakkında yardım
Sayın GKMER ve Talatgurler,
Sizlere çok teşekkür ederim.İstediğim buydu kesinlikle.
Saygılarımla.
 
Katılım
2 Ocak 2007
Mesajlar
148
Excel Vers. ve Dili
office xp
merhaba
örneği inceledim biraz aklıma şu takıldı:
bu personelin depertmanı değişirse pers tablosundan bu değşikliği yapınca eski kayıtlarda etkileniyor. yani cd/dvd2 formunu açıp departman değiştirdiğimiz personele ait eski kayıta gelince ve tekrar sicil1 den sicilini seçince depertmanda yenileniyor. bunu engeleyemezmiyiz.
yani o personelin o depertmanda görevliyken yaptığı işler ile yeni depertmanda yaptığı işler birbirine karışmasın.

yani başka bir örnek vermek gerekirse; bir fatura programı düşünün. ürün tablosunda ürünün fiyatıda yazılıdır. biz fatura keserken o anki fiyat üzerinden işlem yaparız. fiyat değişince ürün tablosundan değiştiririz ama bu değişiklik kesilen eski faturalarada yansırsa işler karışır bu yüzden bunu engellemek lazım gibi.
 
Katılım
2 Ocak 2007
Mesajlar
148
Excel Vers. ve Dili
office xp
merhaba
örneği inceledim biraz, aklıma şu takıldı:
bu personelin depertmanı değişirse pers tablosundan bu değşikliği yapınca eski kayıtlarda etkileniyor. yani cd/dvd2 formunu açıp departman değiştirdiğimiz personele ait eski kayıta gelince ve tekrar sicil1 den sicilini seçince depertmanda yenileniyor. bunu engeleyemezmiyiz.
yani o personelin o depertmanda görevliyken yaptığı işler ile yeni depertmanda yaptığı işler birbirine karışmasın.

yani başka bir örnek vermek gerekirse; bir fatura programı düşünün. ürün tablosunda ürünün fiyatıda yazılıdır. biz fatura keserken o anki fiyat üzerinden işlem yaparız. fiyat değişince ürün tablosundan değiştiririz ama bu değişiklik kesilen eski faturalarada yansırsa işler karışır bu yüzden bunu engellemek lazım gibi.
sayın gkmer bunu nasıl çözebilirim
 
Üst