Rapordaki verilerin aşağı doğru değil Sağa doğru yazdırılması (Zor bir soru)

Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
145
Excel Vers. ve Dili
Office 2010(64 bit) - Türkçe
Rapordaki ayrıntı kısmında yer alan bir alandaki verilerin aşağı değilde sağa doğru (--> yönünde) gitmesini sağlayabilir miyiz? sadece 1 alan için ve o alanda da zaten en fazla tahmini 15 veri oluyor. elbette sayfaya sığacak ebatta.
 
Katılım
30 Ocak 2006
Mesajlar
937
Excel Vers. ve Dili
Access 2003
Bence bunu & ile yapabilirsiniz. Bir metin kutusunun denetim kaynağına

= [veri1] & [veri2] & [veri3]...

şeklinde sıralarsanız yazmak istediklerinizi yanyana yazabilirsiniz. Tabii bu sizin istediğiniz cevap elbette değil. Ama raporda başka türlü yanyana nasıl yazılır inan düşünemiyorum. Böyle bir şey neden gerekli oldu ki? Merak ettim.
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
145
Excel Vers. ve Dili
Office 2010(64 bit) - Türkçe
Bence bunu & ile yapabilirsiniz. Bir metin kutusunun denetim kaynağına

= [veri1] & [veri2] & [veri3]...

şeklinde sıralarsanız yazmak istediklerinizi yanyana yazabilirsiniz. Tabii bu sizin istediğiniz cevap elbette değil. Ama raporda başka türlü yanyana nasıl yazılır inan düşünemiyorum. Böyle bir şey neden gerekli oldu ki? Merak ettim.
dostum o yöntemi biliyorum ancak senin de söylediğin gibi istediğim metot o değil. bir tablom var ve ben aslında çok basit birşey istiyorum görünüşte. sadece bir alana ait kayıtların aşağı değil de sağa doğru sıralanması. bir tablo çizmem gerekiyor ve kayıtların sağa doğru sıralanması gerekecek. çünkü kayıtlar sürekli değişebilir nitelikteler. sabit olsalar senin de belirttiğini uygulayı problemi çzeceğim ama sabit olmadıkları için böyle bir şeye gereksinimim var.
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın mehmeth_86

Raporunuz tasarım görünümündeyken dosya menüsünden sayfa yapısı oradanda sütünlar sekmesini seçin. Sütun sayısını istediğiniz sütun sayısı kadar yapın. Sütun genişliğine de sayfanıza uyacak kadar bir sayı verin.

Kolay gelsin İyi çalışmalar:)
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
145
Excel Vers. ve Dili
Office 2010(64 bit) - Türkçe
Sayın mehmeth_86

Raporunuz tasarım görünümündeyken dosya menüsünden sayfa yapısı oradanda sütünlar sekmesini seçin. Sütun sayısını istediğiniz sütun sayısı kadar yapın. Sütun genişliğine de sayfanıza uyacak kadar bir sayı verin.

Kolay gelsin İyi çalışmalar:)
olmadı. ayrıca bu kadar kolay birşey olacağını sanmıyorum. satırlardaki kayıtları sütunlar şeklinde bölmesi gerekiyor. soylediğinizi yaptıgımda bazı değerler hiç görünmedi bile.
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Maalesef o kadar kolay bir şey.

Eğer sütun genişliklerinin toplamı rapor sayfası genişliğini aşıyorsa görünmez. Siz sütun genişliklerini ve rapor üstündeki alanın genişliğini bir kontrol edin.

Olmadı demeden biraz daha dikkatli olmamız gerekir;)
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
145
Excel Vers. ve Dili
Office 2010(64 bit) - Türkçe
Maalesef o kadar kolay bir şey.

Eğer sütun genişliklerinin toplamı rapor sayfası genişliğini aşıyorsa görünmez. Siz sütun genişliklerini ve rapor üstündeki alanın genişliğini bir kontrol edin.

Olmadı demeden biraz daha dikkatli olmamız gerekir;)
hocam ama aşağıda doğru gidecek olan alanlarda var. tüm alanları silip sizin dediğiniz gibi yaptıgımda oldu. ama aşağı doğru gidecek alanları nasıl yapabilirim? aynı sayfa da hem sağa hem aşağı gidecek alanlar var :(
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Örnek ekleyin, öyle soru sorun daha çabuk cevap alırsınız.
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın mehmeth86,

Daima örnek eklerseniz istediğinize daha çabuk kavuşabilirsiniz.

İyi çalışmalar:hihoho:
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
145
Excel Vers. ve Dili
Office 2010(64 bit) - Türkçe
hocam nasıl yaptıgınızı anlatsanız da başka uygulamalar için de aynı şeyi kendi başımıza yapsak da sizi rahatsız etmesek?
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Çok basit çapraz sorguyla.

Öncelikle ekle menüsünden sorgu çapraz sorguyu seçeriz. Ondan sonra satırlara gelecek alanı, sütunlara gelecek alanı en sonında da değeri ekleriz.

Bu sorguya dayanan bir rapor hazırlarız.

İyi çalışmalar
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
145
Excel Vers. ve Dili
Office 2010(64 bit) - Türkçe
Çok basit çapraz sorguyla.

Öncelikle ekle menüsünden sorgu çapraz sorguyu seçeriz. Ondan sonra satırlara gelecek alanı, sütunlara gelecek alanı en sonında da değeri ekleriz.

Bu sorguya dayanan bir rapor hazırlarız.

İyi çalışmalar
hocam bi de son bi sorum var bu proje ile ilgili olarak. sorguya yeni bir sutun eklendiğinde raporda o sutun görünmüyor. raporu en baştan yaratmak gerekiyor. bunun için bir makro veya güncelleştirme yazılabilir mi ?
 
Üst