Otomatik Hesaplama

Katılım
12 Mart 2008
Mesajlar
11
Excel Vers. ve Dili
2003 Türkçe
Merhaba ,
Ekte göndermiş olduğum dosya örneğindeki gibi bir kasa dosyası oluşturmak istiyorum. Yapmak istediğim şey şu : kredi kartından çekilen tutarı girdikten sonra hangi bankadan çekildiği ve kaç taksitte çekildiğini aşağı açılır kutulardan seçince yapılan seçimlere göre aşağısındaki tablodan uygun kesinti oranını uygulayarak kesinti hücresine kendisinin otomatik olarak yazmasını istiyorum.
yardım edecek herkese şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

Katılım
23 Eylül 2004
Mesajlar
1,754
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 TR
Merhaba ,
Ekte göndermiş olduğum dosya örneğindeki gibi bir kasa dosyası oluşturmak istiyorum. Yapmak istediğim şey şu : kredi kartından çekilen tutarı girdikten sonra hangi bankadan çekildiği ve kaç taksitte çekildiğini aşağı açılır kutulardan seçince yapılan seçimlere göre aşağısındaki tablodan uygun kesinti oranını uygulayarak kesinti hücresine kendisinin otomatik olarak yazmasını istiyorum.
yardım edecek herkese şimdiden teşekkürler.
ekteki dosyayı incelermisiniz.
 

Ekli dosyalar

Katılım
12 Mart 2008
Mesajlar
11
Excel Vers. ve Dili
2003 Türkçe
Teşekkürler

Evet tam istediğim şey bu. Ancak bunu diğer bütün alt satırlara veya daha doğrusu başka alanlarada uygulamak istersem bunu yapma yöntemini anlatabilirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
23 Eylül 2004
Mesajlar
1,754
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 TR
Evet tam istediğim şey bu. Ancak bunu diğer bütün alt satırlara veya daha doğrusu başka alanlarada uygulamak istersem bunu yapma yöntemini anlatabilirseniz çok sevinirim.
Merhaba,

Sizin Açılır kutuları kaldırıp veri doğrulama ile listeleri oluşturdum hücrenin ustune gelip veri doğrulama derseniz nasıl yapıldığını bulabilirsiniz.

Daha sonrada sizin tablodan değeri aratıp tutarla çarptırdım. 1 den fazla kriter olduğu için Topla.Çarpım formulunu kullandım.

iyi çalışmalar
 
Üst