Word'deki Her Satırı Excel'e Aynı Şekilde Aktarmak

Katılım
29 Ağustos 2009
Mesajlar
398
Excel Vers. ve Dili
2007 Türkçe
Selamlar,

Bir Word dökümanındaki her satırı aynı şekilde satır satır Excel'e nasıl aktarabiliriz ?
 

Seyit Tiken

Uzman
Uzman
Katılım
23 Ağustos 2005
Mesajlar
4,651
Excel Vers. ve Dili
Excel : 2010
Excel mutfağı çok geniş, işi biraz tasarım mantığıyla düşünülmesi lazım, yapacağınız, Word'teki satırları tek tek Excel'e "Bağ Yapıştır" olarak yapmanızdır, değişen satırlar anında Excel'e yansır.
 
Katılım
29 Ağustos 2009
Mesajlar
398
Excel Vers. ve Dili
2007 Türkçe
Seyit Bey ilginiz için teşekkür ederim. Fakat sayfa sayısı bir hayli fazla olan word dökümanında tek tek satır satır bağ yapıştır yapmaya ömür yeter mi bilmem.
 

Seyit Tiken

Uzman
Uzman
Katılım
23 Ağustos 2005
Mesajlar
4,651
Excel Vers. ve Dili
Excel : 2010
Bunu niye yapmak istiyorsunuz? ki, ona göre çözüm üretilebilinsin. Şöyle bir yol da izleyebilirsiniz, Word dökümanını olduğu gibi Excel'de açabilirsiniz.
 
Katılım
29 Ağustos 2009
Mesajlar
398
Excel Vers. ve Dili
2007 Türkçe
Ayet ayet tüm sûre ve duaların olduğu word dosyalarım var. Bu dosyalardaki her satırı (olduğu gibi) satır nerede bittiyse aynı şekilde excele almak istiyorum. Sonra üzerinde her satır için formüllerle işlemler yapacağım. Wordden excele veri aktarmayla ilgili örnekleri inceledim ama istediğim gibi satır satır excele aktaramadım.
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Örnek eklemeniz mümkün mü? Word ve excel olarak.
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Excel örneğini istemekteki amacım. Satırdan kastettiğinizin ne olduğunu anlamaktı. Dosya boş geldi. :)
Tahminime göre satır ile kastettiğiniz paragraf... Eğer öyle ise word dosyasındaki tüm metni seçip yapıştırdığınızda her paragraf bir hücreye aktarılıyor. Eğer istediğiniz bu değil de gerçek anlamda satır ise bunun için makro yazmak gerekir. Cevabınıza göre çözüm üreteceğim.
 
Katılım
29 Ağustos 2009
Mesajlar
398
Excel Vers. ve Dili
2007 Türkçe
Merhaba Mustafa bey, aslında excel dosyasında bir paragraf için nasıl olması gerektiğini belirtmiştim fakat dosyayı kaydetmeden kapattım galiba afedersiniz.
Dosyaya bakınca yapmak istediğimi anlayacağınızı umuyorum.
Tekrar anlatayım isterseniz, yapmak istediğim şey worddeki her bir satırı excele alt alta aktarmak. yani worddeki ilk satırı excelde ilk satıra, worddeki ikinci satırı exceldeki ikinci satıra aktarmak gibi devam etmeli.

yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

tahsinanarat

Altın Üye
Katılım
14 Mart 2005
Mesajlar
2,164
Excel Vers. ve Dili
Ofis 2019 Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27-05-2028
Sn. Civan Jack, word dosyanızı farklı kaydet yaparak dosya türünü düz metin olarak seçip kaydettikten sonra düz metini kopyala excele yapıştırm, istediğin gibi satır satır yapıştırmış olursun.
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Excel dosyasına aşağıdaki makroyu ekleyin ve çalıştırın. Satırları tek tek aktaracaktır. Makroyu word dosyası kapalıyken çalıştırın. Bilgisayarınızın hızına göre 1-2 dakika sürebilir.
Kod:
Sub Worde_Satir_Aktar()
Application.ScreenUpdating = False
Set WD = CreateObject("Word.Application")
dosya = ThisWorkbook.Path & "\Fatiha.doc"
WD.Application.Documents.Open dosya
WD.Visible = True
SonSat = WD.ActiveDocument.Range.ComputeStatistics(1)
Do
x = x + 1
WD.Selection.GoTo What:=3, Which:=1, Count:=x, Name:=""
Satir = WD.Selection.Bookmarks("\line").Range
Cells(x, 1) = Satir
Loop While x <> SonSat
WD.Application.Quit
MsgBox "Aktarım tamamlandı.", vbInformation, "l e u m r u k"
End Sub
 

Ekli dosyalar

Katılım
29 Ağustos 2009
Mesajlar
398
Excel Vers. ve Dili
2007 Türkçe
Ellerinize emeğinize sağlık Mustafa bey, tam istediğim gibi olmuş. Çok teşekkür ederim.
 
Katılım
24 Mart 2012
Mesajlar
5
Excel Vers. ve Dili
2007 ve 2010
Merhaba,
Excel dosyasına aşağıdaki makroyu ekleyin ve çalıştırın. Satırları tek tek aktaracaktır. Makroyu word dosyası kapalıyken çalıştırın. Bilgisayarınızın hızına göre 1-2 dakika sürebilir.
Kod:
Sub Worde_Satir_Aktar()
Application.ScreenUpdating = False
Set WD = CreateObject("Word.Application")
dosya = ThisWorkbook.Path & "\Fatiha.doc"
WD.Application.Documents.Open dosya
WD.Visible = True
SonSat = WD.ActiveDocument.Range.ComputeStatistics(1)
Do
x = x + 1
WD.Selection.GoTo What:=3, Which:=1, Count:=x, Name:=""
Satir = WD.Selection.Bookmarks("\line").Range
Cells(x, 1) = Satir
Loop While x <> SonSat
WD.Application.Quit
MsgBox "Aktarım tamamlandı.", vbInformation, "l e u m r u k"
End Sub
mustafa bey kolay gelsin hocam formdaki hemen hemen bütün formüllerinizi takip ediyorum bu formül şuan çalışmıyor galiba benimde şu şekilde bir işleme ihtiyacım var veri dosyadam cari firmalarım var bu cari firmalar cari kod firma ismi ve bakiye şeklinde belge dosyasına aktarma istiyorum ancak formül hata veriyor yardımcı olma şanşınız varsa sevinirim kolay gelsin
 

Ekli dosyalar

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Öncelikle kullanmaya çalıştığınız kodlar formül değil, makro kodlarıdır. Bu sorunuzdan makro kodları ile ilgili bilgi sahibi olmadığınızı tahmin ediyorum. Cevabımı buna göre vereceğim.
Bahsettiğiniz kodların sizin dosyanızda çalışmaması ve hata vermesi normal; çünkü bu kodlar başka bir arkadaşın farklı bir isteği için yazıldı. Sizin dosyanız ve isteğiniz için daha farklı bir kodlama yapmak gerekiyor. Tabi bunu sağlıklı kullanabilmek için az çok makrolara aşinalığınızın olması gerekli. Benim tavsiyem eğer çıktı sayfasının word formatında olması zorunlu değilse, excelde yapmanız. Bunun için Excele yeni başlayanlar bölümünde başlık açabilirsiniz.
Bu şekilde çözüm bulmak zorundayım, karşılaşacağım sıkıntılara razıyım derseniz. Sorunuzu ayrıntılı bir şekilde sorunuz. Excelden worde aktarılacak yerleri renklendirin. Wordde nereye gidecek belirtin. İşlem sonunda belge isimli dosyanız kaydedilecek mi, işlem sonunda işi bitecek mi? açıklık getirin.
 
Üst