iç içe yazılmış EĞER fonksiyon hatası

Katılım
12 Şubat 2016
Mesajlar
12
Excel Vers. ve Dili
microsoft office 2010
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
24-07-2024
Merhabalar, konu yaklaşık 1 yıldır aktif olarak kullanılmamış, en uygun yer burası olduğu için yeniden canlandırmayı tercih ettim.

Ekte standart olmayan bir çalışma biçimi için hazırlamış olduğum Fazla Mesai Hesaplama Tablosu Yer almaktadır.
Tabloda kişinin İşyerine geliş ve İşten Ayrılış Saatlerini girip fazla çalışma süresi hesaplanmaktadır.

Ayrıntılı bilgiler aşağıdadır:
Yapmak istediğim şey; sabah işe başlama saati ile işten çıkış saati arasındaki süreyi hesaplayıp (ara dinlenmeleri dahil süre) bu süre 4 saate kadar ise ara dinlenmesi verilmeden, 4 saatten 5,5 saate kadar ise yarım saat, 5,5-8 saat arasında ise 1 saat, 8 saatten fazla (12,5 saate kadar) ise 1,5 saat ara dinlenmesi kullandıktan sonra kalan net çalışma süresini hesaplamaktır.
İşyeri haftanın 7 günü açıktır, çalışanlar haftanın 1 günü hafta tatili kullanmakla birlikte, bu gün haftanın herhangi bir günü olabilmektedir. Hafta tatili kullanılan günler her işçi ve hafta için farklı olabiliyor. Bu nedenle giriş çıkış saatleri 00:00 olarak gösterilen günleri hafta tatili olarak kabul edip, o gün 7,5 saat çalışılmış gibi fix 7,5 saati çalışma süresi bölümüne ekliyorum. Fazla çalışmayı haftalık çalışmaya göre değil de aylık çalışmaya göre hesaplamak istiyorum. Ayın 30 çektiği aylarda (hafta tatili günleri için çalışılmış gibi ilave ettiğim 7,5 saatlik süreler dahil) aylık 225 saatin, ayın 31 çektiği aylarda aylık 232,5 saatin, ayın 28 çektiği aylarda aylık 210 saatin üzerindeki çalışmaları fazla çalışma kabul edip, fazla çalışma süresini xx hücrede göstermek istiyorum. Bunu ekteki dosya ile yaptığımı düşünüyorum, ama formülleri daha iyi hale getirecek ve işlevsel olabilecek önerileri rica ediyorum.
Tablo şimdilik azami 7 kişi esas alınarak hazırlanmıştır. Sayı arttığında ekleme yapılabilir. Aynı şirkete bağlı Şubelerde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Tablonun Yıl ve Ay bölümü aylar itibariyle birbirini takip edecektir. Geçmişe yönelik hesaplama planlandığından başlangıcı 01.01.2010 olarak alınmıştır. Örnek dosyanın Şubat 2010 bölümünde görünmesi gerekmeye 3 sütun gizlenmiştir.

Yapmak istediğim bir şey daha var, hafta tatili kullanılan yani giriş çıkış saatleri 00:00 olarak gösterilen günlerdeki 7,5 saatin kırmızı renkle işaretlenmesini istiyorum. Ayrıca her sayfaya otomatik isim verme fonksiyonu konusunda yardımcı olursanız çok memnun olacağım.
bu olaya benzer bir sorunum var ekte ki formda "net çalışma sattlari" nde "eğer" fonksiyonunu çalıştıramadım. Nerede hata yapıyorum?
 

Ekli dosyalar

turist

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
18 Kasım 2009
Mesajlar
5,102
Excel Vers. ve Dili
2013 64Bit
English
Dosyanız eklidir.
Kullanılan formülü ve aşağıdaki değiştirilen tabloyu inceleyiniz.
Tabloda ihtiyacınıza uygun değişiklikler yapabilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

Katılım
12 Şubat 2016
Mesajlar
12
Excel Vers. ve Dili
microsoft office 2010
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
24-07-2024
dosyanız eklidir.
Kullanılan formülü ve aşağıdaki değiştirilen tabloyu inceleyiniz.
Tabloda ihtiyacınıza uygun değişiklikler yapabilirsiniz.
teşekkür ederim. Iyi çalışmalar
 
Üst