Pivot tableda değerleri toplam alma

Katılım
17 Ocak 2010
Mesajlar
54
Excel Vers. ve Dili
2016 & İngilizce
Merhaba,

Bir pivot table yapıldığında değerler kısmına konan her şey say (count) olarak geliyor. Bunları her zaman toplam (sum) olarak alma şansımız yok mu? Ben hiç say kullanmıyorum, hep toplam kullanıyorum. Liste uzun olunca tek tek hepsini toplama çevirmesi çok zor oluyor. Bunu toplu olarak yapma veya say yerine toplam getirme ihtimali var mı?

Teşekkürler.
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
.

Bildiğim kadarı ile Default olarak zaten SUM - TOPLA 'dır. Eğer verileriniz arasında boşluk veya sayısal olmayan değerler varsa, o zaman COUNT-SAY olarak olur.

.
 

1Al2Ver

Altın Üye
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
4,715
Excel Vers. ve Dili
64 Bit TR - Microsoft Office 365 - Win11 Home
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
04-01-2026
Merhaba,

Şöyle dener misiniz ? Sütunu seçin, sağ klik yapın, "Değer Alanı Ayarları", "Değer alanını özetle" den Toplam'ı seçin.
 
Katılım
17 Ocak 2010
Mesajlar
54
Excel Vers. ve Dili
2016 & İngilizce
Bildiğim kadarı ile Default olarak zaten SUM - TOPLA 'dır. Eğer verileriniz arasında boşluk veya sayısal olmayan değerler varsa, o zaman COUNT-SAY olarak olur.
Bugüne kadar çalıştığım hiçbir excel dosyasında toplam olarak gelmedi maalesef. Basit bir şey denediğimde bile aynı sonucu veriyor. Bir kolona sırayla a,b,c,d,e girip karşılarına 1,2,3,4,5 değerlerini girdim. Pivotladığımda yine count olarak çıkardı :(



Merhaba,
Şöyle dener misiniz ? Sütunu seçin, sağ klik yapın, "Değer Alanı Ayarları", "Değer alanını özetle" den Toplam'ı seçin.
Ben bir sayfanın pivotunu aldığımda, benim bir şey seçme gereği olmadan direk toplam olarak gelmesini istiyorum. Ama her zaman pivot sayfası say ile geliyor.

Yanlış anlaşıldım galiba. 2. resimdeki kısmın otomatik olarak her pivotta toplam olarak gelmesini istiyorum, ben sonradan değiştirmek istemiyorum. Her zaman say olarak geliyor, ama ben her zaman toplam olarak gelmesini istiyorum. Çünkü birden fazla değer alanı olduğu zaman tek tek değiştirmem gerekiyor hepsini.
 

Korhan Ayhan

Administrator
Yönetici
Admin
Katılım
15 Mart 2005
Mesajlar
42,314
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr-En 64 Bit
Merhaba,

Özet tabloyu oluştururken boş alan seçimi yapmadan dener misiniz?

Ben tarif ettiğim şekilde denediğimden TOPLAM işlevini gerçekleştiriyor. İdris beyin belirttiği gibi seçilen alanda boş hücreler varsa özet tablo SAY işlevini devreye sokuyor.

Boş hücreleri tablonuzun altına veri girişi olabilir düşüncesi ile seçiyorsanız dinamik alan uygulamalarını forumda araştırıp inceleyebilirsiniz.
 
Katılım
17 Ocak 2010
Mesajlar
54
Excel Vers. ve Dili
2016 & İngilizce
Merhaba,

Özet tabloyu oluştururken boş alan seçimi yapmadan dener misiniz?

Ben tarif ettiğim şekilde denediğimden TOPLAM işlevini gerçekleştiriyor. İdris beyin belirttiği gibi seçilen alanda boş hücreler varsa özet tablo SAY işlevini devreye sokuyor.

Boş hücreleri tablonuzun altına veri girişi olabilir düşüncesi ile seçiyorsanız dinamik alan uygulamalarını forumda araştırıp inceleyebilirsiniz.
Merhaba,
Arada adet girilmeyen kısımlar olabiliyor. Çok büyük dosyalarda bu boşlukları 0 olarak doldurması mümkün olmadığından her zaman boş kısım olacaktır. Bu şekildeyken yapılmasının bir yolu var mıdır?
Teşekkürler.
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Üst