Excelde , iki cari hesaba dekont mantığı ile aynı anda veri girişi yapmak

Katılım
25 Nisan 2013
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
wındows 2007
---- ----
Piyasada kullanılan tüm muhasebe paketlerinde DEKONT işleme modülü bulunmaktadır.
Bu modül üzerinde işlem yaparken BASİT OLARAK ,
önce işlem tarihi girilir . Sonra işlem tutarı girilir ve işlem tutarının borç olarak geçileceği hesap ve işlem tutarının alacak verileceği hesap seçilir ve enter ile işlem gerçekleşir.

Talebim; bu işlemi bir ana menü aracılığı ile , tarih bazında işlemin borç yazılacağı ve alacak yazılacağı sayfalardaki hesaplara aktarabilecek , çok basit bir excel yürüyüş formülasyonu ve mantığına ihtiyaç duymaktayım.

Vakit ayırıp yanıt verirseniz veya yönlendirmeniz için teşekkür ederim.

Saygılarımla,
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,070
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Bunun için örnek bir dosya hazırlayıp; şurda şu yazıyorsa şu sayfaya, bu yazıyorsa bu sayfaya aktarsın gibi belirtirseniz daha iyi olur. ayrıca arama kısmında aratırsanız muhtemelen benzer örnekler çıkacaktır.
 
Katılım
25 Nisan 2013
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
wındows 2007
sayın yusuf44 ,
cevabınız için teşekkür ederim.

talebim doğrultusunda benzer dosya aratmak için kullanabileceğim tüm kelimeleri yazdım , fakat ilgimi çekecek bir dosyaya ulaşamadım. Yeni arama için desteğinizi beklerim.

Ayrıca , verdiğiniz yanıt içeriğine göre bir işleme başladım.Fakat , tarih sırlaması konususunda sıkıntı duyuyorum.
Şu şekilde izah edebilirim.

1. dekont ; 23.04.2013 tarihli ve A isimli hesabın BORCUNA 3 TL ; B isimli hesabın ALACAĞINA 3 TL yazılacak.

2.dekont ; 25.04.2013 tarihli ve A hesabIN ALACAĞINA 7 TL ; B isimli hesabın BORCUNA 7 TL yazılacak olursa ;

alt satıra yazması ve bunun devamlı olması için nasıl mantık kurmalıyım.

Tşk. Syg.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,070
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Öncelikle dosyanızı oluşturmanız iyi olur. Dosyanız bir ana liste bir de hesap sayfaları şeklinde mi (yani tüm bilgiler hem ana sayfada hem de ilgili sayfalarda mı) olacak yoska bir sayfaya tek tek bilgiler girilip her kayıdın ayrı ayrı ilgili sayfalara aktarılmasını mı istiyorsunuz (yani bilgiler sadece hesap sayfalarında mı olacak)?

Ayrıca tablonuz nasıl düzenlenecek, excel hangi hesabın borç veya alacağına kaydedileceğini nasıl ayrt edecek?
 
Katılım
25 Nisan 2013
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
wındows 2007
Öncelikle dosyanızı oluşturmanız iyi olur. Dosyanız bir ana liste bir de hesap sayfaları şeklinde mi (yani tüm bilgiler hem ana sayfada hem de ilgili sayfalarda mı) olacak yoska bir sayfaya tek tek bilgiler girilip her kayıdın ayrı ayrı ilgili sayfalara aktarılmasını mı istiyorsunuz (yani bilgiler sadece hesap sayfalarında mı olacak)?

Ayrıca tablonuz nasıl düzenlenecek, excel hangi hesabın borç veya alacağına kaydedileceğini nasıl ayrt edecek?
sayın YUSUF44,

işlem ile ilgilenmenize sevindim.
Çalışma dosyamı ve Size kolaylık olması için kısa açıklamalarımı da iletiyorum.

Ekli excel dosyasının
shett 1 - ANA DEKONT İŞLEME SAYFASI 'dır.
Burada bir dekont işleneceği zaman kullanacağımız ŞABLONU gösterdim.
shett2- ANA KASA sayfası , yani bir CARİ HESAP olarak algılayalım.
sheet3- PERSONEL - GÜRHAN 'ın cari hesabı olsun.

Örnek İşlemler şudur .

Tarih : 27.04.2013
Personel Gürhan'ın , gün içinde TL 1.200 avans talebi uygun görülmüş ve ödeme yapılmıştır.
Bu durumda , kasadan ödenen TL 1.200 ; Kasa hesabına ALACAK , personel hesabına BORÇ kaydedilecektir.

ANA DEKONT İŞLEME menüsündeki soruları dolduracağız:

Tarih 27.04.2013
Tutar 1.200 TL
Borç Kaydı yapılacak hesap :pERSONEL - GÜRHAN ( sheet3 )
Alacak Kaydı yapılacak hesap : ANA KASA ( sheet 2 )
Dekont açıklamasI : TALEP ETTİĞİNİZ AVANS ÖDEMESİDİR
Makbuz no : ( Makbuzlu ödeme yapıldı işse makbuzun numarası ) : 78

KAYDET ( butonlaştırılmış olan bu hücreye de tıkladığımızda ,

ANA KASA hesabının 1. satırında ve
PERS - GÜRHAN hesabının 1. satırında

bu işlemleri göreceğiz.

Tarihi , tutarı farklı olacak işlemleri de İKİ HESAP ARASINDA İŞLEME imkanı bulACAĞIZ..

Destek vermeniz durumuda Sizden isteğim ; yukarıdaki şablonu yapmak için zaman harcamanız değildir; işin püf noktalarını açıklayıcı bir örnek ile yazarsanız , kendim çalışarak yapmak isterim.

Teşekkür ederim.,
Syg.
 

Ekli dosyalar

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,070
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Neden ana kasa ile personel kartları farklı formatta düzenlenmiş? Personel kartındaki alınan ve çekilen sütunları borç ve alacak mı demek oluyor?

Ana kasa ve personel kartlarındaki bakiye bölümü neye göre hesaplanacak?
 
Katılım
25 Nisan 2013
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
wındows 2007
sn.yusuf44

ANA KASA VE PERS-GÜRHAN kartlarındaki BAKİYE kısımlarını SİLEBİLİRSİNİZ ( işlemler sonunda ben ekleyebilirim , Size düşünme açısından ikinci bir yük olmasın )..

PERS-GÜRHAN 'daki ALINAN kısmı , personelin aldığı paraları yani borcuna girecek tutarın yazılacağı ÇEKİLEN kısmı da personeldan yapılan geri ödemeleri ifade edecek.
Sizden ricam şöyle değiştiriniz ltf.

ALINAN sütununun ismini BORÇ olarak
ÇEKİLEN sütununun ismini ALACAK olarak değiştiriniz.

Tşk.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,070
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
Maalesef ben uğraştım ama yapamadım. Zaten makro bilgim çok kısıtlı. Sağdan soldan kapabildiklerimle yapmaya çalıştım ama olmadı. İlgilenen başka arkadaşlar yardımcı olursa ben de öğrenmiş olurum.
 
Katılım
25 Nisan 2013
Mesajlar
6
Excel Vers. ve Dili
wındows 2007
Teşekkür

uğraş verip yapamadığınızı yazmanız bile, teşekkür gerektirir.
TEŞEKKÜR EDERİM.
izleyen bir başka arkadaşımızın tavsiye ve desteği olursa memnun oluruz; birlikte öğreniriz.
 

YUSUF44

Destek Ekibi
Destek Ekibi
Katılım
4 Ocak 2006
Mesajlar
12,070
Excel Vers. ve Dili
İş : Ofis 365 - Türkçe
Ev: Ofis 365 - Türkçe
En azından yaptıklarımı belirteyim belki düzelten olur:

Uzun uğraşlar sonucu aşağıdaki kodları oluşturdum. Aslında belki tek makroyla yapılabilecek bir şey ama daha önce çok kez belirttiğim gibi makro bilgim yetersiz olduğundan ayrı ayrı ve birbirine bağlı makrolar oluşturmaya çalıştım.
Kod:
Sub kaydet()
Set borc = Sheets("dekont").Range("h9")
Set alacak = Sheets("dekont").Range("h11")
Set tarih = Sheets("dekont").Range("g5")
   If Not tarih = Empty Then
   For i = 1 To Worksheets.Count
   If Sheets(i).Name = borc Then
   Call aktarborc
   Else
   Call kopyaborc
   End If
   If Sheets(i).Name = alacak Then
   Call aktaralacak
   Else
   Call kopyaalacak
   End If
   Next
   End If
End Sub

Sub kopyaborc()
   Set borc = Sheets("dekont").Range("h9")
   Sheets("boş").Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
   ActiveSheet.Name = borc
   Set NewSh = Nothing
   Call aktarborc
End Sub

Sub kopyaalacak()
   Set alacak = Sheets("dekont").Range("h11")
   Sheets("boş").Copy After:=Sheets(Sheets.Count)
   Call aktaralacak
   ActiveSheet.Name = alacak
   Set NewSh = Nothing
   Call aktaralacak
End Sub

Sub aktarborc()
    Set borc = Sheets("dekont").Range("h9")
    Set tutar = Sheets("dekont").Range("g7")
    Set tarih = Sheets("dekont").Range("g5")
    Set izah = Sheets("dekont").Range("h13")
    Set makbuz = Sheets("dekont").Range("h15")
    a = Sheets(borc).Range("a3").End(xlDown).Row + 1
    Sheets(borc).Cells(a, 1) = tarih
    Sheets(borc).Cells(a, 2) = tutar
    If borc = "ana kasa" Then
    Sheets(borc).Cells(a, 5) = izah
    Sheets(borc).Cells(a, 6) = makbuz
    End If
End Sub

Sub aktaralacak()
    Set alacak = Sheets("dekont").Range("h11")
    Set tutar = Sheets("dekont").Range("g7")
    Set tarih = Sheets("dekont").Range("g5")
    Set izah = Sheets("dekont").Range("h13")
    Set makbuz = Sheets("dekont").Range("h15")
    b = Sheets(alacak).Range("a3").End(xlDown).Row + 1
    Sheets(alacak).Cells(b, 1) = tarih
    Sheets(alacak).Cells(a, 2) = tutar
    If alacak = "ana kasa" Then
    Sheets(alacak).Cells(a, 5) = izah
    Sheets(alacak).Cells(a, 6) = makbuz
    End If
End Sub
Bu kodlarla istediğinizi yapmaya çalıştım ama olmadı. Normalde eğer hesap adında dosya daha önce varsa yenisini oluşturmayıp doğrudan aktarma yapması; eğer daha önce hesap kartı oluşturulmamışsa önce hesap kartını oluşturup sonra aktarma yapması gerekiyor. ancak maalesef her seferinde aynı hesap kartını tekrar oluşturuyror ve aynı isimde iki sayfa olamaz hatası veriyor. Bunu bir türlü çözemedim.
 
Üst