Sayfa Toplamlarını otomatik yaptırmak

Katılım
9 Aralık 2004
Mesajlar
24
Excelde sayfa toplamlarını otomatik yaptırmanın bir yolu var mı? Araya ilave satırlar girince ya da çıkarınca ve sayfa düzeni değişince sayfa toplamlarını düzltmek zor oluyor. Excel her sayfa için belli kolonlardaki değerlerin toplamını otomatik yapabilir mi?
 

Levent Menteşoğlu

Administrator
Yönetici
Admin
Katılım
13 Ekim 2004
Mesajlar
16,058
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010-32 bit-Türkçe
Excel 365 -32 bit-Türkçe
Eğer formulü aşağıdaki gibi yaparsanız ekleme ve çıkarmalardan etkilenmez.

sütun için

=TOPLA(B:B)

Burada örnek olarak B sütunundaki değerlerin toplamı alınmıştır. Bu sütunda ekleme ve çıkartma yaparsanız bile formül buna göre yeni değeri otomatik olarak hesaplayacaktır.

satır için ise

=TOPLA(2:2) şeklinde olmalıdır.

eğer bir aralık içinse formülü örneğin =TOPLA(A!:K10) şeklinde düzenleyin

selamlar
 
Katılım
9 Aralık 2004
Mesajlar
24
benim demek istediğim sayfa ayarlarında sayfa büyüklüğünü değiştirince daha önce sayfa toplamı olarak sayfanın altında alınan toplamların yeri değişiyor. Normalde bende bu yüzden sayfa toplamı almaya çok sıcak bakmıyorum. Ancak bazen gerekli olabiliyor. Benim merak ettiğim print preview görüntüsünde o sayfadaki belli bir sütunundaki tüm değerlerin toplamını sayfanın altında görmek. Eğer page setuptan preview %sini değiştirsem bile ve bu şekilde sayfaya yeni satırlar girse bile yine de sayfa toplamlarını, manuel olarak değiştirmeye gerek kalmadan sayfaların altında görebilmek mümkün olur mu acaba?
 
Üst