Word Belgesinden Excel Tablosuna Veri Aktarımı

Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Bu sefer oldu...

İyi geceler,
Belirttiğiniz hata dosya yoluyla ilgili. Mutlaka gözden kaçan bir şeyler vardır. Emin olmak için kendi dosya yolumu yanlış yazdım ve sizin bana belirttiğiniz hatanın aynısını verdi.
Bir de şu dosya yolunu deneyin. Eğer bunu kullanırsanız. Word dosyaları ile excel dosyasının aynı klasörde olması gerekir.

Eski yolu silin ve bunu yazın:
Kod:
WDDoc.SaveAs ThisWorkbook.Path & "\" & DosyaAdi & ".Doc"
Günaydınlar Mustafa Hocam..
Son yazdığınız değişikliği yaptım ve sonuç aldım.Yalnız yazıların sayfadaki düzeninde sorun oluştu.Örneğin
MİLAS KAYMAKAMLIĞINA
Milas/MUĞLA
formatında yazılması gerekirken
MİLAS KAYMAKAMLIĞINA
Milas/MUĞLA
gibi oluyor.Yeniden sayfada düzenleme yapmak gerekiyor.Bir diğer konu da şu:Kurum adı yazdığımızda bazı durumlarda alt birim de yazmak gerekiyor.Örneğin;
MUĞLA VALİLİĞİNE
(İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği)
MUĞLA gibi.O zaman bir ilave yapmamız gerekecek mi?Ya da excel tablosundaki sütunlara ilave yapmamız gerekirse,kodlarda da değişiklik gerekecek mi?Her şey için çok teşekkür ediyorum.Kolaylıklar ve güzel bir gün diliyorum.Hayırlı Cumalar Mustafa Hocam.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Sonunda Oldu Ama....

Selamlar,

Sn. CAFERCİFTCİ,

Bende üstteki mesajımdaki dosyaları revize ettim. İncelermisiniz.

Word dosyalarını açın değişiklik yapıp dosyayı kapatın. Kapanırken veriler excel dosyasına otomatik olarak aktarılacaktır.
Sayın Korhan Ayhan,
Gayet güzel olmuş,emeğinize sağlık.Çok teşekkür ediyorum.Hem siz hem de Mustafa hocam benim çok önemli bir sorunumu çözmüş oldunuz.Sadece benim değil,birlikte çalıştığım pek çok teknik eleman arkadaşımın...Hem sizin yönteminizi,hem de Mustafa Hocamın yöntemini çalışma hayatımızda yoğun olarak kullanacağız.Ancak,yine Mustafa hocama sorduğum bir soruyu size de sormak istiyorum izninizle.Excel tablosundaki sütun sayısını artırkak istersek kodları da revize etmek gerekecekmi?Çünkü yazıştığımız bazı Kurumların alt birimleri var.Onlar için de belki sütun oluşturmak gerekecek.Örneğin;MUĞLA VALİLİĞİNE yazarken MUĞLA VALİLİĞİNE
(İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği)gibi.Böyle durumlar için ALT BİRİM Başlığı altında bir sütun daha ekleyebilirsek çok daha güzel olacak.
Tekrar teşekkür eder,saygılar sunarım.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Her İkisi de...

Tahsin Bey,
Benim öncelikli amacım Word belgesini tanzim ettiğimde bazı şablon bilgilerin otomatikman Excel tablosunda otomatik olarak sütunlardaki yerlerine yazılmasıydı...Sağolsun Leumruk rumuzuyla yazan Mustafa ALTUN hocam,tersini;yani Excel tablosuna gerekli verileri girerek Word belgesi oluşturmayı önerdi.Çok değerli yardımlarıyla da netice aldık.Çalışma hayatımızda kullanacağız...Çok sağolsun,Sayın Korhan Ayhan beyefendi de yine eşsiz yardımlarıyla esas amacım olan Word den Excel tablosuna veri transferi konusunu çözmeme yardımcı oldu.Yani,bizim buraların deyimiyle "Ha Yörük Ali Efe,Ha Ali Yörük Efe"oldu.Şimdi iki tane muhteşem çözüm var elimde.Her ikisi de çok kullanışlı.Buradan hem sayın Mustafa ALTUN hocama,hem de sayın Korhan AYHAN üstadıma bir kez daha teşekkürlerimi ve saygılarımı iletiyorum...Size de kolay gelsin,iyi çalışmalar..
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Meraba,
Cafer Bey, istediğiniz eklemeyi yaptım. Sonsütuna alt birim kısmını ekledim.
Diğer isteğinizi satırlarda yapay boşluklar oluşturarak çözdüm.
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Aynı Hata

Merhaba Mustafa Hocam,
Emeğinize sağlık.güzel olmuş.Yalnız aynı Run-Timer 5152 hatasını veriyor.Bir de alt birim ana birimin altında ortalanmıyor.Bir de bu alt birimi parantez içerisinde yazdırmak gerekiyor.bilmem mümkün olur mu?Saygılarımla...
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Sayın Korhan Ayhan,
23 numaralı mesajıma henüz cevap alamadım.İzninizle eklemek istediğim bir nokta var.Excel tablomuza ALT BİRİM ve SONUÇ başlıklı iki sütun daha eklememiz gerekiyor.Bir de daha önceden tanzim edilmiş word belgelerini bu excel tablosuna sıralayabilirmiyiz?Kolay gelsin.Saygılarımla...
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Dosyayı güncelledim.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Harika Olmuş!...

Mustafa Hocam,emeğinize sağlık.Gerçekten çok güzel olmuş,sorunsuz çalışıyor.Yalnız,eğer "çok fazla oldun"demezseniz bir iki küçük düzenleme daha istirham edeceğim sizden.KURUM ve ALT BİRİM ler koyu renk yazıyor.Bunların normal renk olması daha uygun olacak.Sağ üst köşedeki tarih ise koyu renk olmalı.Bir de Sayı,Konu ve İlgi den sonraki boşluklar çok fazla.Bir harf mesafesi boşluğu yeterli olacak.Teşekkür eder,iyi çalışmalar diler,saygılar sunarım muhterem hocam.
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Rica ederim. İşinize yaradıysa ne mutlu...
Belirttiğiniz kısımların koyu yazmıyor olması lazım. Ben de ki dosyada böyle bir durum yok. Belirttiğiniz kısmın koyu olup olmadığını anlamak için, word dosyasındaki bu bölümleri seçip koyu renk olarak biçimlendirip bir daha deneyin; eğer satır daha koyu olursa bir önceki normal demektir. Bazen normal yazılar ekranda koyu gibi durabiliyor.
Tarihi koyu olarak ayarladım. Boşluk oranını düzelttim.
Önceki mesajımı güncelledim, dosyayı oradan indirebilirsiniz.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
İyi Geceler Mustafa hocam,
Gerçekten gittikçe mükemmelleşiyor proğram.Ufak-tefek aksaklıklar olacak elbette.İki tane özel durumla karşılaştım.Boş hücre olmaması gerekli.ama valiliklere yazdığımız yazılarda il merkezi oluyor.İlçe olmuyor.Yani Köyceğiz/MUĞLA değil de sadece MUĞLA yazacağız.O zaman da proğram uyarıyor girilmemiş veri var diye.Bir de alt birim ismi biraz uzun olduğunda kurum isminin altında tam ortalanmıyot.Örneğin (İl Özel idaresi Sağlık İşleri Müdürlüğü) gibi.Tekrar teşekkür ediyor,iyi çalışmalar,iyi geceler diliyorum hocam.
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Uyarı kısmını kaldırdım; kayıt girerken dikkat etmeniz gerekiyor. Ortalama sorununu bu yöntemle tam anlamıyla maalesef çözemeyiz; çünkü en uygun olabileceğini düşündüğüm bir oranda yapay boşluklar oluşturarak düzenli bir görünüm oluşturmaya çalıştım. Onda da ister istemez metin çok fazla uzadığında ya da çok kısa kaldığında aranlamada hafif aksaklıklar olabiliyor.
 

Ekli dosyalar

Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Teşekkürler...

Günaydın Mustafa Hocam,
Emeğinize sağlık,gayet güzel olmuş...İlgi yazılan kısmı 3 satır daha aşağıya yazdırmak istedim.Kodlarınızdaki j8'i haddim olmayarak j11 yaptım,sonuç aldım.Ayrıca Sayı bölümünde D.15.Y.20/ olan kısmı da kaldırmak istedim.(Sadece 1250 gibi sayı yazılması için).Onu da yapabildim ama,bu defa da tarihin yeri değişti.Öğrenmek amacıyla biraz uğraştım.Onu yapamadım.Ayrıca yazı karakter büyüklüğü olarak kodda yazılmış olan 10 'u 12 yapmak istedim.Hata uyarısı aldım.
Hocam,yazdığınız kodlardan hem birşeyler öğreniyorum hem de çok işe yarayacak proğramlar ediniyorum.Herşey için tekrar teşekkürler ediyorum...Saygılar sunuyorum.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Günaydınlar....

Selamlar,

Sn. CAFERCİFTCİ,

Bende üstteki mesajımdaki dosyaları revize ettim. İncelermisiniz.

Word dosyalarını açın değişiklik yapıp dosyayı kapatın. Kapanırken veriler excel dosyasına otomatik olarak aktarılacaktır.
Korhan Bey Kardeşim,
Sanırım çok yoğunsunuz,çünkü 19 numaralı mesajınızın doğrultusunda yazmış olduğum 23 nolu mesajıma maalesef cevap alamadım.Çalışmayı sonlandırıp çalışma hayatına bir an önce uyarlamayı düşündüğüm için bir kez daha sizi rahatsız edeceğim,kusuruma bakmayın.
Kurumum DAYS adı verilen(Döküman Arşiv Yönetim Sistemi)sistemle,elektronik ortamda yazışmalarını yapıyor.Sonuçta word belgesi kurumun başlıklı kağıdına yazılmış oluyor.(Ekli örnekte olduğu gibi) Biz bunları normal word belgesi gibi kaydediyoruz.İşte o zaman daha önceki mesajlarda belirttiğim blgilerin ilgili sütunlara gitmesini istiyorum.Çünkü süz menüsü ile aradığım belgeyi ancak böylece kolaylıkla bulabileceğim.Bugüne kadar çok yardımcı oldunuz,lütfen bu sefer de yardımlarınızı esirgemeyiniz...Saygılarımla...İyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

Korhan Ayhan

Administrator
Yönetici
Admin
Katılım
15 Mart 2005
Mesajlar
42,204
Excel Vers. ve Dili
Microsoft 365 Tr-En 64 Bit
Selamlar,

Sn. CAFERCİFTCİ,

Son eklediğiniz word dosyasındaki veriler tablo düzeninde oluşturulmuş ve kontrol edilecek satır sayısı 18 adet olmuş. Fakat ilk eklediğiniz dökümandaki veriler düz yazı formatındaydı ve kontrol edilecek satır sayısı 8 adetti. Benim önerdiğim kod 8 satır sayısına göre düzenlenmişti. Doğal olarak son eklediğiniz dosya formatına göre hatalı sonuç üretecektir. Kullandığınız format hangisi bir karar vermelisiniz. Bizde yazacağımız kodu bu yönde şekillendireceğiz.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Tablo Düzeninde....

Korhan Bey,
Kurum olarak her iki yazım düzenini de kullanıyoruz.Ama çoğunlukla tablo düzeninde,18 satırlı olanını kullanıyoruz.Haklısınız,ben olayın o boyutunu düşünemedim.Daha doğrusu,tablo düzenindeki başlık kısmının kod yazımını etkileyeceğini tahmin edemedim,size ikinci bir iş oldu,özür dilerim.Sizden istirhamım şu:Kurumumun kullanmış olduğu DAYS (Döküman Arşiv Yönetim Sistemi)tarafından oluşturulan tablo düzenindeki 18 satırlı yazım düzenini baz alarak yardımcı olursanız çok mutlu olacağım.Kolaylıklar diler,saygılar sunarım.İyi çalışmalar...
 
Üst