Word dosyalarını excel tablosu yapmak

Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Arkadaşlar,ekte örneğini sunduğum çok sayıda Word Belgesi var.Bunları kaydederken sayı-il-konu gibi adlarla kaydediyoruz.Bu belgelerle ilgili kayıt bilgilerini excel tablosu haline getirmek ve süz menüsünden yararlanarak aradığımı kolaylıkla bulmak istiyorum.Bir excel tablosu yapıp bu bilgileri tek tek de girmek mümkün tabii.Ama yüzlerce,belki binlerce evrakı bu şekilde girmek çok zaman alacak.Bu word belgesini kaydederken kullandığımız 22911-AYDIN-GERMENCİK-HIDIRBEYLİ GÖLETİ-OLUMLU gibi bilgileri Sayısı İli İlçesi Konusu Sonucu gibi sütun başlıklarından oluşan bir excel tablosuna mümkünse topluca çevirebilirmiyiz?Teşekkürler...
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Değerli Hocalarım,Üstadlarım,
Birkaç gündür soruma cevap alamadım.Yardımlarınızı rica ediyorum..
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Sayın Ferhat PAZARÇEVİRDİ,
Bu konuda Croww rumuzlu arkadaşımızın sorusuna cevabınızı okudum.Benzer bir durum diye düşünüyorum.Onun için de özellikle sizden yardım bekliyorum.Teşekkürler..
 
Katılım
29 Eylül 2006
Mesajlar
109
Excel Vers. ve Dili
2007 türkçe
wordeki tablonun tamanını seçin kopyala yapın sonra excel açın ve yapıştır yapın wörddeki tablonuz olduğu gibi gelecektir sonra veri sekmesinden süz seçeneği ile aradığınızı rahatça bulabilirsiniz.
 

Merhum İdris SERDAR

Moderatör
Yönetici
Katılım
21 Ekim 2005
Mesajlar
17,094
Excel Vers. ve Dili
Excel, 365 - İngilizce
Arkadaşlar,ekte örneğini sunduğum çok sayıda Word Belgesi var.Bunları kaydederken sayı-il-konu gibi adlarla kaydediyoruz.Bu belgelerle ilgili kayıt bilgilerini excel tablosu haline getirmek ve süz menüsünden yararlanarak aradığımı kolaylıkla bulmak istiyorum.Bir excel tablosu yapıp bu bilgileri tek tek de girmek mümkün tabii.Ama yüzlerce,belki binlerce evrakı bu şekilde girmek çok zaman alacak.Bu word belgesini kaydederken kullandığımız 22911-AYDIN-GERMENCİK-HIDIRBEYLİ GÖLETİ-OLUMLU gibi bilgileri Sayısı İli İlçesi Konusu Sonucu gibi sütun başlıklarından oluşan bir excel tablosuna mümkünse topluca çevirebilirmiyiz?Teşekkürler...
Sorunuz pek anlaşılmıyor.

Ekte sunduğunuz Word belgesi değil Excel dosyası. Ne istediğiniz belli değil.

Biraz açıklama yapın. Dosyalar Word mü Excel mi?
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Word Dosyasını Excel Tablosu haline getirmek

Sayın Yurttaş,
Herhangi bir Word belgesi var.Bunu belgelerime kaydetmişim.Kaydı şu şekilde yapmışım.22911-AYDIN-GERMENCİK-HIDIRBEYLİ GÖLETİ-OLUMLU.Bu şekilde bir klasör içinde belgelerime kaydedilmiş yüzlerce Word belgesi var.Bunların tamamını ekte sunduğum excel tablosu haline getirmek istiyorum.Ama bunu tek tek yapacak kadar zamanım yok.Topluca yapabilmek mümkün mü?Teşekkürler...
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Word deki tablo değilki...

wordeki tablonun tamanını seçin kopyala yapın sonra excel açın ve yapıştır yapın wörddeki tablonuz olduğu gibi gelecektir sonra veri sekmesinden süz seçeneği ile aradığınızı rahatça bulabilirsiniz.
Word deki klasör içerisinde word begeleri şeklinde...
 
Katılım
29 Eylül 2006
Mesajlar
109
Excel Vers. ve Dili
2007 türkçe
Toplu bir yolu varmı bilmiyorum galiba tek tek yapmalısın
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Kopyalayacağınız word dosyalarındaki veriler tablo biçiminde mi?
Bir iki tane örnek word dosyası ekleyebilir misiniz?
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Excel dosyanızdaki tablonun wordlerde olduğunu varsayarak örnek bir dosya hazırladım.
Kod:
Sub TabloAl()
Columns(1).ClearContents
Dim MyFolder As String, MyFile As String
Dim i As Long
MyFolder = ThisWorkbook.Path & "\"
MyFile = Dir(MyFolder & Application.PathSeparator & "*.doc", vbDirectory)
Do While MyFile <> ""
Cells(i + 1, 1) = MyFile
i = i + 1
MyFile = Dir
Loop
Application.ScreenUpdating = False
For x = 1 To [AnaSayfa!a65536].End(3).Row
CreateObject("Shell.Application").Open ThisWorkbook.Path & "\" & Sheets("AnaSayfa").Cells(x, "a")
Set WDApp = GetObject(, "Word.Application")
Set WDDoc = WDApp.ActiveDocument
Sheets.Add After:=Sheets(Worksheets.Count)
ActiveSheet.Name = Sheets("AnaSayfa").Cells(x, "a")
WDDoc.Select
WDApp.Selection.Copy
Sheets(x + 1).Select
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste
WDDoc.Close
Sheets("AnaSayfa").Select
Application.Wait (Now + TimeValue("00:00:01"))
Next
WDApp.Quit
End Sub
Bilgisayarınızın hızına göre wordün açılma hızı değişebilir. Ben kodların çalışmasını 1 saniyeye ayarladım. (Saniyede 1 word tablosu alıyor.) Sorun çıkarsa bu süreyi biraz uzatmalısınız. Çünkü dosyanın açılması gecikince kodlar word dosyasını algılayamıyor ve hata verebiliyor.
 

Ekli dosyalar

Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
İyi Geceler Mustafa Hocam

Hocam,word belgesini ekleyemiyorum ne yazıkki.Çünkü ben içeriğini değil,word belgesine verdiğim isimleri excel tablosu haline getirmek istiyorum.Şöyle açıklayayım.Word de bir resmi yazı yazıyorsunuz.Bunu bir isim vererek masaüstünde yada belgelerimde bir yere kaydediyorsunuz.Kaydederken bazı bilgilerle kaydediyorsunuz.Örneğin,22911-Aydın-Germencik-Gölet-Olumlu...gibi.Bunun gibi word de yazdığımız her belgeyi kaydediyoruz.Bu tablo halinde olmadığı için de sonra aradığımızda bulmakta zorluk çekiyoruz.Ben bunu sayı-ili-ilçesi-konusu-sonucu gibi sütunlardan oluşan excel tablosuna çevirmek istiyorum.Yüzlerce,belki binlerce word belgesini excel tablosuna çevirmek çok uzun zaman alacak.Word dw herhangi bi yazı yazın.Bunu masaüstüne kaydedin.(22911-Aydın-Germencik-Gölet-Olumlu...gibi).sonra böyle 100 tane word belgesi daha düşünün.Hepsini bir klasörün içerisine atın.ve bunu excel tablosu yapın.Mümkün mü hocam?:)
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Hocam,wordler tablo değil.Bir resmi yazı.İçeriğinin önemi yok.Örneğin Resmi Yazılar isimli bir sarı klasörün içinde yüzlerde değişik isimli word belgesi var.Ama formatları aynı.Yani,bütün word belgeleri önce sayı sonra il sonra ilçe sonra konu ve en sonra da sonuç yazılarak kaydedilmiş durumda.Bilmem anlatabildim mi?
 

tahsinanarat

Altın Üye
Katılım
14 Mart 2005
Mesajlar
2,167
Excel Vers. ve Dili
Ofis 2019 Türkçe
Altın Üyelik Bitiş Tarihi
27-05-2028
Sn. CAFERCİFTCİ, sorunuz çok yönlü anlaşılıyor, benim anladığım; word dosya isimlerinin bir excel sutununda listelenmesi (dosya isimleriniz A sutununda listelenip link atanacak, istediğinizi ara bul komutunu kullanarak bulanan satıra tıkladığınızda dosyanız açılacak) ve bu isimlerin 1.mesajınızda belirttiğiniz şekilde hücrelere ayrılmasınımı istiyorsunuz, yoksa word dosyasında aynı fortmatta kayıtlı olan bir tablodaki hücre verilerinin excel de listelenmesinimi istiyorsunuz, önce buna açıklık getirerek 5-6 word dosyasından oluşan örnek dosyalarınızı ekleyerek istediğinizi net olarak yazarsanız ona göre çözüm aranabilir.
 

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
İşi epey uzatmışım; ama benim için güzel bir kaynak oldu.
Sanırım sn. tahsinanarat'ın belirttiği gibi bir şey istiyorsunuz. Kodlar wordlerin ismini zaten a sütununa alıyordu. Kalan kısmı iptal edip, wordleri açmanız için kısa bir sayfa kodu ekledim. Butonla worddeki dosya isimlerini a sütununa alıyorsunuz, açmak istediğiniz word ismine çift tıkladığınızda word dosyası açılıyor.
Kod:
Sub WordAdı()
Columns(1).ClearContents
Dim MyFolder As String, MyFile As String
Dim i As Long
MyFolder = ThisWorkbook.Path & "\"
MyFile = Dir(MyFolder & Application.PathSeparator & "*.doc", vbDirectory)
Do While MyFile <> ""
Cells(i + 1, 1) = MyFile
i = i + 1
MyFile = Dir
Loop
End Sub
Kod:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Intersect(Target, [a:a]) Is Nothing Or Target = "" Then Exit Sub
CreateObject("Shell.Application").Open ThisWorkbook.Path & "\" & Target
End Sub
 

Ekli dosyalar

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Son mesajınızı okuyunca isteğinizin wordün ismini ayırarak excelde sıralı tablo haline getirmek olduğunu farkettim. Bu durumda aşağıdaki örnek isteğinizi karşılayacak gibi görünüyor.
NOT: Word isimlerinin aynı formatta olduğunu belirtmişsiniz; farklı formatta düzenlenmiş isimler hata verecektir, bilginiz olsun...
A sütunundaki sıra numaralarına çift tıkladığınızda ilgili word dosyası açılacaktır.
Kod:
Sub WordAdı()
[a2:f65536].ClearContents
Range("a2:f65536").Borders.LineStyle = xlNone
Dim MyFolder As String, MyFile As String
Dim i As Long
MyFolder = ThisWorkbook.Path & "\"
MyFile = Dir(MyFolder & Application.PathSeparator & "*.doc", vbDirectory)
Application.DisplayAlerts = False
Do While MyFile <> ""
Cells(i + 2, 2) = MyFile
Cells(i + 2, 2) = Split(Cells(i + 2, 2), ".")
Cells(i + 2, 2).TextToColumns Destination:=Cells(i + 2, 2), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, _
        Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=True, OtherChar _
        :="-", TrailingMinusNumbers:=True
Cells(i + 2, 1) = i + 1
Range(Cells(i + 2, 1), Cells(i + 2, 6)).Borders.LineStyle = xlContinuous
i = i + 1
MyFile = Dir
Loop
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
 

Ekli dosyalar

Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Tam Olarak Anlaşılmadı

Mustafa Hocam,
Emeğinize sağlık.Çok teşekkür ediyorum değerli zamanınızı ayırdığınız için.Ama malumunuz,burası "Excel'e Yeni Başlayanlar" bölümü.Çok güzel açıklamanıza rağmen tam olarak anlayamadığım,sormak ihtiyacı duyduğum noktalar oluyor,hoşgörünüze sığınıyorum.
Hocam,doğru anlamışsınız.Word belgelerinin isimlerini ayırarak excel tablosu haline getirmek istiyorum.Böyle kayıtlı yüzlerce evrak var.Makronuzu bunlara nasıl uygulayacağım?Bana aşama aşama açıklamak lütfunda bulunursanız çok sevineceğim.Size word dosyalarından oluşan bir klasörü ve oluşturmak istediğim excel tablosunu ekte sunuyorum.Belki biraz daha iyi anlaşılır ümüdiyle...Selamlar,saygılar.(Hocam,belki bunu daha sonra sormalıyım ama,aklıma gelmişken sizinle paylaşmadan edemedim.Eğer bu çalışmamızı istediğim şekilde sonlandırabilirsek,bundan sonra word de yazarak isim verdiğim,kaydettiğim belgenin adının ayrışarak excel tablosunun ilk boş satırına sıralanmasını istiyorum.Mümkün mü?
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
İlginize Teşekkür Ederim.

Tahsin Bey,
Öncelikle ilginize teşekkür ederim.Sorumu doğru anlamışsınız.Word belgelerinin isimlerini ayrıştırarak excel tablosu haline getirmek istiyorum.Böylece süz komutuyla istediğim belgeyi bulmam kolaylaşacak.Mustafa hocamla birlikte Size de ekte dosya sunuyorum.Birde halen var olan ve belgelerimde kayıtlı bulunan yüzlerce word belgesini excel tablosu haline getirdikten sonra,bundan sonra yine belgelerime kaydedeceğim herhangi bir wor belgesinin adının ayrışarak excel tablosunun boş olan ilk satırında yerini almasını istiyorum.Teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

leumruk

Uzman
Uzman
Katılım
15 Nisan 2007
Mesajlar
3,471
Excel Vers. ve Dili
Office 2010 & 2013 tr
Merhaba,
Bir önceki mesajımda eklediğim dosyayı word dosyalarınızın bulunduğu klasörün içine kopyalayıp butona basmanız yeterli. Yapmanız gereken başka bir şey yok.
Ek olarak anasayfa'nın kod bölümüne word dosyalarını açmaya yarayan bir kod ekledim. Olur ki listelediğiniz word dosyasını açıp içini incelemek istersiniz. Word dosyasını açmak için a sütunundaki açmak istediğiniz wordün sıra numarasına çift tıklayacaksınız.
NOT: Eğer excel dosyasını wordlerin bulunduğu klasörün dışında çalıştırmak istiyorsanız. Dosya yolunu belirleyip kodların içinde tanıtmanız gerekir.
 
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
533
Excel Vers. ve Dili
2003-2007
Çok teşekkür ederim Mustafa Hocam.Excel dosyasını worllerin bulunduğu klasörün dışında çalıştırmak istiyorum.Dosya yolunu belirleyip kodların içinde tanıtmayı nasıl yapabileceğimi bilmiyorum maalesef.Çünkü,word klasörlerinin sayısı 9-10 tane.Hepsinin konu başlığı farklı.Örneğin sulama konusu.Aydın,Denizli ve Muğla için birer tane klasör var.Sonra bu klasörlerin hepsini içine alan SULAMA isimli bir klasör var.Aynı durum 9-10 tane konu başlığı için var.Anlayacağınız biraz karışık bir iş.Sizi de çok yordum Mustafa hocam.Kusuruma bakmayın.Saygılar sunuyorum...
 
Son düzenleme:
Üst