acsess çok seçenek

Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
shs-2.7

merkez adı ve uygulama adı kısmını düzenledim.... kodları yazdığımda hata verdiği için çıkardım..
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
hocam gerçekten ilk gördüğüm kadarıyla çok güzel olmuş... sabırsızlıkla inceliyorum hemen... valla ne kadar teşekkür etsem azdır... çok sağolun.. :icelim:

:mutlu:
 
Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
açıklamayı gönderiyorum, bir ricam var zip'te örnekleri sıkıştırır gönderirsen kısıtlamalar nedeni ile mdb uzantılı ve rar dosyalarını indiremiyorum.
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
Sn derwish

Ne kadar Access’ yakınsınız bilmiyorum ama ben olduğunca ayrıntılı anlatacağım, bildiklerinizi tekrarlıyorsam özür dilerim.

ANA FORM
Tasarım mod’unda boş bir form oluşturdum.
Formun özelliklerinin varsayılan değerlerini aşağıdakidaki şekildeki gibi değiştirdim. (Bunu bütün formlarda uyguladım. Gerekli görmediğim veya görüntüsü hoşuma gitmeyen düğme ve kaydırma çubuklarını ortadan kaldırmak için)



















Düğme oluşturma sihirbazdan, aşağıdaki resimdeki seçenekleri kabul ederek ileri tuşunu tıklayıp, diğer resimdeki gibi açılmasını istediğim formu işaretledim ve bunu MERKEZ GİRİŞ, SÖZLEŞME GİRİŞ, MERKEZ SORGU forumları için olmak üzere üç kere tekrarlayarak üç düğme yaptım.












Daha sonra yine bir düğme oluşturarak, bu sefer sihirbazdaki Kategoriler başlığı altındaki Uygulama seçeneğinden, Uygulamadan Çık’ı işaretledim. (İş bitince Access’ten çıkabilmek için)

Access ilk açıldığında ANA FORM görünmesi için de Araçlar/Başlangıç/”Form/Sayfa Görüntüle” seçeneğinin altındaki açılan kutudan ANA FORM’u işaretledim.
TABLOLAR
MERKEZ tablosunu senin hazırladığın biçimde kullandım ama PAKET ve AYAKTAN tablolarını aşağıdaki şekilde düzenledim. MERKEZ tablosunda MERKEZ KODU alanını Birincil Anahtar olarak belirledim. İller tablosunu Modalı’nın gönderdiği çalışmadan olduğu gibi İlçeler tablosunda köyler olmadığı için o sütunu sildim. Bu tablolarda da yalnız İller tablosundaki ilID alanını Birincil Anahtar olarak belirledim. Branşlar için de tek sütunluk VERİLER tablosu oluşturdum.
kodu brans bTarih sTarih
60606 BT 01.01.2006
60606 DİREKT RÖNTGEN 01.01.2006
60606 EEG 01.01.2006
60606 EMG 01.01.2006
70777 BT 01.01.2006
70777 DİREKT RÖNTGEN 01.01.2006
70777 EEG 01.01.2006
70777 EMG 01.01.2006

İLİŞKİLER
Araçlardan “İlişkileri” seçip, gelen sayfada sağ tıklayıp Tablo Göster’i seçip gerekli tabloları ekleyip, çıkan tablo alanlarının adları yazılı kutucuklardan üzerinde PAKET yazılı olanından kodu alanını sürükle bırak yöntemi ile üzerinde MERKEZ yazılı kutucuktaki MERKEZ KODU alanının üstüne bırakınca ortaya çıkan iletişim kutusunu, aşağıdaki gibi işaretleyip oluştur düğmesine basarsan, bireçok ilişki yaratırsın. AYAKTAN tablosuna da aynı işlemi yapacaksın. İller ve ilçeler tablolarında da ilID alanları arasında bireçok ilişki kurarsan diğer resimdeki görüntüye benzer bir biçim alır, ilişkiler tablosu.























MERKEZ GİRİŞ FORMU
Daha önceki açıklamaları aynen alıyorum. Daha geniş açıklama istersen onu da yaparım.
Açılan Kutuların listelerini doldurmak için üç ayrı yöntem kullanmaya ihtiyacımız var.

a) Değişken olmadıkları ve az sayıda olan STASTÜSÜ için Tabloda Veri Türünü "Arama Sihirbazı"nı seçip, "İstediğim Değerleri ben seçeceğim"i tıklayıp, açılan liste kutusuna ststüleri yaz. Bu tabloya dayalı form oluşturulunca otomatik olarak bu alan Açılan liste kutusu olarak geliyor.
b) İLİ alanı için Form oluşturduktan sonra forumdaki Metin kutusunu siliyoruz. yeni bir açılan kutu oluşturunca (adını da İLİ olarak değiştiriyoruz) sihirbaz devreye giriyor, Açılan kutu, değerleri tablo/sorgudan alsını işaretleyip, ili tablosunu seçip, il alanını(adı) seçip ileri deyip, sona tıklayın, İLİ açılan kutusunu da doldurduk.
c) İLÇESİ için oluşan metin kutusunu siliyoruz. yine yeni bir açılan kutu oluşturuyoruz ama açılan sihirbazda ilerlemeyip İPTAL'e basıyoruz. adını da İLÇESİ olarak değiştiriyoruz. Aslında bundan sonrası biraz karışık ama kısaca anlatıyıp, Form tasarım modunda iken üste en üsteki düğmelerden üzerine gelince "kod" yazan düğmeye tıkılıyoruz ve kod sayfası geliyor. Bu kod sayfasının en üstünde iki tane açılan liste var birincisinde (General) ikincisinde (Declarations) yazılıdır. (General) seçili açılan kutudan İLİ'ni seçip yanındaki (Declarations) seçili kutudan Change'ı işaretliyoruz.
Aşağıdaki kodlarda birinci ve dördüncü satırını Change'i seçince kendisi yazıyor, (Change, değişince anlamına geliyor.) Seçtiğimiz Şehir değişince 2 satırda daha önce İLÇESİ Açılan Kutusunda yazılı olanı siliyor. Üçüncü Satırda ise bizim daha önce yaptığımız listeyi doldurma işlemini çalışma anında ve İLİ alanında yazılı İLİ'ne göre kısıtlıyarak İLÇELERİ getiriyor.

Private Sub İLİ_Change()
[İLÇESİ].Value = ""
[İLÇESİ].RowSource = "SELECT Ilceler.ilce FROM Iller INNER JOIN Ilceler ON Iller.ilID = Ilceler.ilID WHERE Iller.ilID=" & [İLİ]
End Sub

Şimdilik yukarıdaki kodlara kafanı takma. VBA dilini ve sql dilini bilmek gerekiyor. Onlar sonraki işler.

Formu baştan oluşturalım sihirbazı kullanarak MERKEZ'i esas alan bir form oluşturuyoruz ama kendi yazma veri getirme olanaklarını kullanmak istemiyoruz biz kaydet diyene kadar hiç bir işlem yapmasın.
Bunun için oluşan formu tasarım modunda açıyoruz ve formun özelliklerinden MERKEZ olan "Kayıt Kaynağı"nı siliyoruz Yine teker teker bütün denetimlerden (Metin Kutusu ve Açılan Kutulardan) "Denetim Kaynağı"nı siliyoruz.
Formun Özelliklerinden; Kaydırma Çubukları özelliğini Hiçbirine, Kayıt Seçicileri, Gezinti Düğmeleri, Kayıt Bölücüleri özelliklerini HAYIR olarak değiştiriyoruz.
Formun üzerinde Bir Düğme oluşturuyoruz.
Yine kod sayfasını açıyoruz, (General) yazan listeden Komut25'i (bizim formdaki Düğmenin adı bu değişebilir), seçip diğer listeden Click'i seçip yine kenisini oluşturduğu kodların arasına
aşağıdaki kodu yazıyoruz.
bu kodlar bizim form üzerine yazdığımız bilgileri MERKEZ tablosuna yazmamızı sağlıyor.

Private Sub Komut25_Click()
Dim ys As New ADODB.Recordset
Dim sec As String
sec = "SELECT * FROM MERKEZ"
ys.Open sec, CurrentProject.Connection, adOpenKeyset, adLockOptimistic
ys.AddNew
ys("MERKEZ KODU") = [MERKEZ KODU]
ys("MERKEZ ADI") = [MERKEZ ADI]
ys("STATÜSÜ") = [STATÜSÜ]
ys("İLİ") = [İLİ]
ys("İLÇESİ") = [İLÇESİ]
ys("ADRES") = [ADRES]
ys("TELEFON") = [TELEFON]
ys("FAX") = [FAX]
ys("MAİL") = [MAİL]
ys("WEB") = [WEB]
ys.Update
End Sub

Telefon ve Fax Metin Kutularının Giriş Maskesi özelliklerini Telefon Numarası olarak ayarladım. (Aynı işlemi MERKEZ Tablosunda da yaptım.)
Ek bir KAPAT düğmesi yapıp, kod kısmına aşağıdaki kodu yazdım.

Private Sub Komut32_Click()
DoCmd.Close
End Sub

SÖZLEŞME GİRİŞ
Tasarım mod’unda boş bir form oluşturdum.
MERKEZ ADI için bir Açılan Kutu’yu MERKEZ GİRİŞ formunun açıklamasındaki (b) maddesinde açıkladığım yöntemle oluşturdum.
Yine bir Liste kutusunu MERKEZ GİRİŞ formunun açıklamasındaki (a) maddesinde açıkladığım yöntemle AYAKTA/PAKET seçenekleri için oluşturdum.
BRANŞI için ise bir Açılan Kutu’yu MERKEZ GİRİŞ formunun açıklamasındaki (b) maddesinde açıkladığım yöntemle VERİ tablosuna dayalı şekilde oluşturdum.
SÖZLEŞME TARİHİ için bir metin kutusu oluşturup, Giriş Maskesi özelliğini Kısa Tarih olarak ayarladım.
Bu alanların boş geçilmemesi içinde KAYDET düğmesinin koduna aşağıdaki kodları yazdım.
If IsNull([Açilan_Kutu10]) Then
MsgBox "MERKEZ Girilmemiş"
[Açilan_Kutu10].SetFocus
Exit Sub
End If

If IsNull([Liste0]) Then
MsgBox "Durum Seçiniz"
[Liste0].SetFocus
Exit Sub
End If

If IsNull([Açilan Kutu6]) Then
MsgBox "BRANŞ Girilmemiş"
[Açilan Kutu6].SetFocus
Exit Sub
End If

If IsNull([Metin8]) Then
MsgBox "SÖZLEŞME TARİHİ Girilmemiş"
[Metin8].SetFocus
Exit Sub
End If

Yine KAYDET düğmesine yukarıdaki kodun altına aynı MERKEZ, aynı BRANŞ için devam eden sözleşmesi varsa, tekrar kayıt işlemi yapılmaması kontrol eden ve uygunsa ilgili tabloya kayıt işlemi yapan aşağıdaki kodu yazdım.

Dim ys As New ADODB.Recordset
Dim sec As String
sec = "SELECT * FROM " & [Liste0] & " WHERE " & [Liste0] & ".kodu=" & [Açilan Kutu10] & " AND " & [Liste0] & ".brans='" & [Açilan Kutu6] & "' AND " & [Liste0] & ".sTarih Is Null"
ys.Open sec, CurrentProject.Connection, adOpenKeyset, adLockOptimistic
If ys.RecordCount > 0 Then
MsgBox "BU MERKEZİN, BU BRANŞTA DEVAM EDEN SÖZLEŞMESİ VAR"
Exit Sub
Else
Dim ys1 As New ADODB.Recordset
Dim sec1 As String
sec1 = "SELECT * FROM " & [Liste0]
ys1.Open sec1, CurrentProject.Connection, adOpenKeyset, adLockOptimistic
ys1.AddNew
ys1("kodu") = [Açilan Kutu10]
ys1("brans") = [Açilan Kutu6]
ys1("bTarih") = [Metin8]
ys1.Update
End If

Yine formu kapatmak için KAPAT düğmesinin koduna aşağıdaki kodu yazdım

Private Sub Komut13_Click()
DoCmd.Close
End Sub

MERKEZ SORGU FORMU
Bu sorgu için önce iki tane AYAKTAN ve PAKET adlarında alt form oluşturdum.
Bu formları oluştururken, AYAKTAN tablosuna dayalı bir forum sadece BRANŞ ve sTarih alanlarını içeren şekilde oluşturup, formun Varsayılan Görünümü’nü Sürekli Form olarak, metin kutularının Etkin özelliğini Hayır, Kilitli Özelliğini ise Evet yaptım. MERKEZ SORGU FORMU açık iken veri tabanında değişiklik yapılmasın.
Daha sonra bu formu kopyala yapıştır yöntemi ile ikinci oluşturup ve daha sonra adını değiştirdim. bu oluşan ikinci formun Kayıt Kaynağı özeliğini PAKET olarak değiştirdim.
Asıl form için MERKEZ SORGU FORMU için Tasarım mod’unda boş bir form oluşturdum.
Bir liste kutusu oluşturdum yukardaki (b) maddesinde uyguladığım yöntemle.
Daha sonra tasarım form mod’unda iken biraz küçültüp, alt formları sürükle bırak yöntemi ile bu formun içine bıraktım. Birazda en sevmediği ve beceremediğim işi yaptım. Dizayn ettim.
Aslında çalışma daha eksik silme ve değiştirme ekranları da yapmak lazım.
 
Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
sn derwish
benim word dosyasında gönderdiğim açıklamaları, tekrar mesaja olduğu gibi kopyalıyarak ne yapmak istediğinizi anlamadım.
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
diğer okuyan arkdaşlarda öğrensin istedim... sonuçta benim gibi öğrenmek isteyen yeni bir çok arkadaş olabilir..

sonuçta bunlar sizin çalışmalarınız.. yayınlanmasını istemiyosanız hemen silebiliriz..
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
SHS-2.8

hocam,

örneklerinizden çalışırak biraz daha yol aldım..... ancak sıkıntım şurda..

örnek-

aynı merkez aynı konuda sözleşme imzaladı ve fesh oldu.. sonra tekrar imzalarsa eski veriler kaybolmadan nasıl kayot edebilirim..,
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın derwish,

Geçen haftaki mesajımda işlerimin çok yoğun olduğunu söylemiştim ancak uygulamanız bitti gibi. Çözeceğim bir sorun kaldı. O da sözleşme imzalamadan fesh kayıdının yapılamaması ve iki aynı tür (sözleşme, fesih) kaydın arka arkaya yapılamaması.

Bir sorum daha olacak ilk gönderdiğiniz uygulamalarda cihaz ve personel ile yapılacak işler butonları da vardı ele almışken o işleri de planlayalım.

Umarım akşam uygulamayı eklerim. İş yerimdeki bilgisayar Oficce 2000 olduğundan anacak akşamları evde bakabiliyorum.

iyi çalışmalar :D
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
son gönderdiğim örneği incelerseniz... cihaz ve personele ilişkin bir form ekledim... ordan yararlanabilirsiniz... ancak adres değişikliği, ünvan değişikliğine ilişkin yeni bir form hazırlamam gerek... ayrıca merkezlerin her konu için, her yıl verdikleri teminat mektununa ilişkin bir form daha oluşturmam gerekecek gibi...

teşekkürler..
 
Katılım
6 Şubat 2005
Mesajlar
1,467
sn derwish
Yaptığın çalışmayı iyi incelemedim ama gördüğüm kadarıyla formları değiştirmişsin.
Örneğin MERKEZ GİRİŞ FORM'unda Merkez Adı Metin Kutusunu Açılan Kutu yapıp, Tabloya bağlamışsın, buna ne gerek var, o form daha önce kayıtlarda bulunmayan merkezlerin ilk kayıtlarının yapılması için yapmıştım.
Böyle değilde benim yaptığım çalışmalarda anlamadığın yerleri veya yapmak istediğin değişiklikleri bana bildirirsen ve bunuda form üzerinden değilde mesaj yazarak veya e-mail yoluyla olursa formu fazla meşgul etmeyiz. sonuçta ortaya çıkan çalışmayı forma gönderip diğer arkadaşlarında yararlanmasını sağlayabiliriz.
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın derwish,

En baştan size uygulamaya başlamadan önce kâğıt kalem alıp planlamak gerekir demiştim. Veri tabanı uygulamalarında modül ekleme gibi bir düşünce imkânsız olmasa da çok zor.

Bence mantıksal hatalarınız çok. Aynı verileri birçok tabloda birden tutuyorsunuz ki bu veri tabanını şişirir ve sonunda çalışamaz duruma getirir. 1 baytta tutabileceğiniz verileri 50 baytlık metinlerde tutuyorsunuz. Her neyse sormak istediğim bazı noktalar var:

1. Baştan Merkez diyorduk şimdi bir de uygulama adı çıktı. Biribirleriyle ilişkileri ne? Bir merkezin birden fazla uygulaması da olabilecek mi? Yoksa her merkezin tek uygulama adı mı var? Merkezler ve Uygulama adları eklediğiniz listeden biri mi olacak? Yoksa o listelere de ekleme yapılacak mı?
2. Cihazlar hangi veriyle ilişkili?
3. Personel hangi verilerle ilişkili.
4. Daha önce merkezlerin sözleşme konularının dökümünü alıyordunuz. Şimdi bunu da kaldırdınız. gereksiz mi yoksa sonradan ekleme ihtiyacını duyacaksınız?

Bu soruları sormamın nedeni access ile excel arasında mantık farkının olması. Mutlaka sizin liste olarak kullandığınız tablolara da bir tekrarsız sıra numarası vermeniz gerekiyor. Bu sıra numarası da başka tablonun bir sütunu ile ilişkili olursa alan tassarufu yapabilirsiniz.

Neyse şimdilik bu kadar :)
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
hocam farkındayım eksikliklerin, ancak altforum natığını tam anlamıyla kavrayamadığım için bu sıkıntılar ve dağınıklık... bunun yanısıra formlardaki kayıtların nereye ne şekilde yapıldığınıda çözemedim bununda etkisi var...
sorularınıza cevap olmak üzere;

1-) merkez adı; işletmenin ticaret sicil gazetesindeki resmi adı... uygulama adı; tabela adı.. mesala "bayındır hastanesi" uygulama adı "bayek sağ.hizm.tic.ltd.şti." merkez adı..
gerek merkez adı gerekse de uygulama adı tek.. bunlar listeden seçilmesi iyi olur.. sonuçta excel tablosunda birikmiş, 1-2 yıllık deneyim var...

2-3 ) cihazlar ve personel merkezlerle ilişkili.. mantık olarak bu çalışmanın çekirdeği merkez bilgileri.. bunun yanısıra merkezdeki cihazlar, persone durumu ve değişimi önemli.. tabi merkezlerin hangi konularda sözleşmeli olduğuda oldukça önemli..

4-sorgu kısmı başlı başına bi konu... merkez adı ve sözleşme konuları ve illere ve ilçelere ve tarihe göre sorgu alabilmeliyim.. tabi bu sorguların sonucunda döküm alabilmek ikinci planda..

kağıt kalem konusunda haklısınız.. doğru eleştiriniz.. ancak acsesse tam anlamıyla hakim olamadığım için bütünlüklü bir plan yapamıyorum mallesef.. sizlerinde vaktini alıyorum.. kusura bakmayın...saygılar...
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
O zaman bana bunları ilişkili olan tablosunu gönderebilirmisiniz.
Mesela kafadan atıyorum:

Acıbadem Hastahanesinin Bakırköy, acıbadem ve başka merkezleri var ancak uygulama adı tek olabilir. Bunun ilişkilerini bir tablo olarak gönderirseniz iş kolaylaşır.

Bir de diyelim ki bir konuda sözleşme var bu konuyla cihazları ilişkilendirmek istiyormusunuz yoksa cihazlar sadece merkezle mi ilişkili olacak?

Dün sabahtan beri takıldığım noktayı aştım. Hiç beklemediğim noktalarda takılıyorum. Neyse...

iyi çalışmalar :D
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
acıbadem hastanesinin ticaret sicil gazetesi ve uygulama adı tektir... diğerleri şube olarak geçer... hem ticaret sicilindeki resmi adı hemde uygulama adı..

"acıbadem hastanesi bakırköy şubesi" gibi...

diğer sorunuza gelince; cihazlar hem sözleşme konusuyla hemde merkezle ilişkili olmalı... yanı acıbadem hastanesi MR alanında sözleşmeli ise MR cihazıyla da ilişkili olmalı merkez...

siz konuyu açmışken personel içinde geçerli aynısı.... merkezin sözleşme konusuyla personelide ilişkili olmalı...

yani kısacası bir merkezin sözleşmeli olduğu konuya göre, hem cihaz hemde personel kayıt edilebilmeli hemde sorgu yapabilmeliyim... ve bu yapılan sorguyuda çıktı olarak alabilmeliyim...
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın Derwish ben Acıbademi örnek olarak verdim.
Açılan kutudan 1000 küsür verinin içinden seçim yapmak hem de iki defa zahmetli iş. Onun için mademki merkezle uygulama birbiriyle ilişkili merkezi çağırınca forma uygulama adı da otomatik olarak gelmeli. onun için bu ilişkileri bir tablo halinde gönderirseniz daha sonra karşılaşacağımız zahmetlerden kurtuluruz.

İyi çalışmalar
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Sayın derwish,

Gecikmeiçin özür dilerim. Ama bugün foruma bağlanmada birçok sorun yaşadım.

Eksiklikler var ama bir inceleyip öyle ilerlemek istiyorum.
 
Katılım
6 Nisan 2005
Mesajlar
150
hocam öncelikle gerçekten çok teşekkür ederim... izninizle gördüğüm eksiklikleri belirteyim.. bu şekilde daha iyiye doğru gidebiliriz...

1-başlangıç formundan sözleşme konusu ekleyi tıklayınca kod hatası veriyor...
Formlar kısmında yer alan frmAyakta kısmını açtığımız zaman; Merkez adı, Merkez Kodu, ili ve ilçesi kısmı hatalı değer uyarısı veriyor (sarı renk) ...
ayrıca bu formun adı ayaktan sözleşme kaydı yerine.. sadece "sözleşme kaydı" olabilir ..
bunun yanısıra yine aynı formda sözleşme tarihi ve fesh tarihi bölümünde; herhangi bir merkez fesh edilmiş ve fesh tarihi girilmişsse merkezin o konudaki sözleşmesi pasif hale gelmeli ve fesh tarihinden sonra ki tarihlerde yapılan sorgularda (tarihe göre) merkezin o konudaki sözleşme konusu çıkmamalıdır.. eğer merkezin hiç bir konuda sözleşmesi kalmamışsa (fesh nedeniyle(tarih önemli yine)) merkezinde sorgularda çıkmaması gerekir.. yani burda amaç merkezin hangi tarihler arasında sözleşmeli olduğunu görebilmek ve sorgulama sırasında buna kolayca ulaşabilmektir...
sözleşme imzalanmadan fes edilemez uyarısıda çok zekice...

2-frmqrtyblayakta koda göre süzme yapınca gelen veriler tablo şeklinde değilde rapor şeklinde çıkarsa birde yazıcı ve çıkış butonu olursa daha pratik olur..

ayrıca sözleşme türüne paket ve ayakta yazmışsınız.. paket doğru olmakla beraber.. diğeri ayaktan olacak...

burda önemli bir hususta bu formda sözleşme konuları ve sözleşme türü birlikte çıkıyor.. hem paket hemde ayaktan türüne göre ayrı ayrı sorgu yapabilmeliyim...


diğer kısımlar hala tasarım aşamasında olduğu için birşey yazamadım.. eğer sormaka istediğiniz bir yer olursa özel mesaj atabilirsiniz... örneğiniz üzerinde çalışmaya başlıyorum ben... saygılar..
:yazici:
 
Katılım
25 Aralık 2005
Mesajlar
4,160
Excel Vers. ve Dili
MS Office 2010 Pro Türkçe
Gecikme için kusura bakmayın ama maçı seyrettim.
 
Üst