Personel dosyası

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Arkadaşlar, bir personel dosyası hazırlamak istiyorum ama. Birazını yaptım ama. Liste kısmında takıldım. Örnek dosyada görüleceği üzere. LİSTE sayfasında "YENİ KAYIT EKLE" butonuna tıklayınca "SABLON" sayfasından örnek alarak yeni bir sayfa açıyor ve bilgileri giriyoruz sonra "LİSTEYE EKLE" tıklanacak ve "LİSTE" sayfasına ekleyecek. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz. Yalnız ilave 2 isteğim olacak, mümkünse. Öncelikle Liste sayfasında A sütunu boş gördüğünüz gibi. A2'den itibaren listeye isim ekledikçe numara verecek, 1,2,3,4,5,6 diye gidecek. Yalnız "KAYIT SİL" tıklayınca (mesela 5 silindiyse, numaraları düzenleyecek, 4,6 diye gitmeyecek)
İkinci husus, Mesela "SABLON" sayfasında (müdür istedi) bir kategori daha ekledim. "Boyu" örneğin. "Boyu" "LİSTE" sayfasında, sağda belirecek.
Ve "LİSTE" deki isimler linkli olabilir mi. Kendi sayfalarına gidecek.
Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Yardımcı olabilecek arkadaşlar, gerçekten müteşekkir olurum. Sanırım DÜŞEYARA ile yapılacak bir şey değil. Kod olması lazım.
Saygılarımla.
 

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Sayın hocalarımız. Bu mümkün değil mi acaba. Rica etsem, bir bakar mısınız.
Saygılarımla.
 

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
@muygun hocam, kayıtlar ne işe yarıyor, yardımcı olursanız. Bir de ayrı klasöre değil de dosya içine sayfa olarak kaydetse yani her personel için sayfa açsa. Silmeyi data sayfasından yapacağım. 257 personeli nasıl bulacağım. TC kopyalayıp data sayfasına yapıştırıp silmem lazım. Yardımcı olursanız sevinirim. Alacağı yer sabit olmadığı için VERİ de kullanamıyorum, hani kayıtlı personeli bulmak açısından.
Emeğinize sağlık.
 

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
8,303
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Merhaba;
Kayıtlar silinen personelinizin bilgilerine (daha sonra gerekli olursa) ulaşabilmek için
istemiyorsanız kaydet sayfasını klasöre KAYDET butonunu kullanmazsınız.
kayıt sayfası data sayfası ile etkileşimli yani tc yazdığınız an veri varsa gelir yoksa yeni kayıt oluşturursunuz.
257 ayrı sayfa gerekli mi?
bir veri tabanı (data sayfası) oluşturur gerektiğinde istediniz şablona istenilen kişiyi çekebiliriz
arama kayıt işlemlerini TC No verisine göre yaptım olurda aynı ad soyad olabilir diye..
NOT: Userform üzerinden yapmak daha mantıklı (bunuda düşünün)
 

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Merhaba;
Kayıtlar silinen personelinizin bilgilerine (daha sonra gerekli olursa) ulaşabilmek için
istemiyorsanız kaydet sayfasını klasöre KAYDET butonunu kullanmazsınız.
kayıt sayfası data sayfası ile etkileşimli yani tc yazdığınız an veri varsa gelir yoksa yeni kayıt oluşturursunuz.
257 ayrı sayfa gerekli mi?
bir veri tabanı (data sayfası) oluşturur gerektiğinde istediniz şablona istenilen kişiyi çekebiliriz
arama kayıt işlemlerini TC No verisine göre yaptım olurda aynı ad soyad olabilir diye..
NOT: Userform üzerinden yapmak daha mantıklı (bunuda düşünün)
Hocam ben userform tam bilmiyorum. Aslında daha iyi olurdu. Userform olursa seçenek eklemek, personel sayfasına gitmek daha mı kolay olur. Ben tam bilmediğim için dosyalarımın menü kısmını yok ediyorum, o şekilde userform gibi gözüküyor 😊
Ama yardımcı olabilecek olursanız userform ile yapmak isterim.
Teşekkür ederim. Saygılarımla.
 

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
8,303
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Merhaba;
Ekteki dosyayı deneyin.
Bu geliştirilebilir. Ama bir kişiye ait hangi verilerin olacağını belirlemeniz gerekiyor ki dosya işlemleri hızlansın.
En basitinden başlık ekleyebilirim dediğiniz için her seferinde sayfada var olan başlıkları forma yazdırıyorum. gibi...
Userformlu çalışmalarda az buçuk vba bilgisine sahip olmanız gerekiyor. Aksi halde en ufak bir değişiklikte takılır kalırsınız.
Ekteki uygulama yöntem hakkında size fikir verir.
Tercih sizin...
a) ilk isteğinize uygun dosya oluşturulabilir( şablona göre her kişiye sayfa oluşturmak)
b) önceki yaptığım uygulama
c) userform
İyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Merhaba;
Ekteki dosyayı deneyin.
Bu geliştirilebilir. Ama bir kişiye ait hangi verilerin olacağını belirlemeniz gerekiyor ki dosya işlemleri hızlansın.
En basitinden başlık ekleyebilirim dediğiniz için her seferinde sayfada var olan başlıkları forma yazdırıyorum. gibi...
Userformlu çalışmalarda az buçuk vba bilgisine sahip olmanız gerekiyor. Aksi halde en ufak bir değişiklikte takılır kalırsınız.
Ekteki uygulama yöntem hakkında size fikir verir.
Tercih sizin...
a) ilk isteğinize uygun dosya oluşturulabilir( şablona göre her kişiye sayfa oluşturmak)
b) önceki yaptığım uygulama
c) userform
İyi çalışmalar.
Hocam teşekkür ederim. Bir de bir ricam olacaktı. Ben dosyayı biraz değiştirdim. Liste sayfasında yazdım. Bir bakabilirseniz çok memnun olurum.
Tekrar teşekkür ederim. Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
@muygun hocam, dosyada aktif pasif ne işe yarıyor. İşlemler ne işe yarıyor. Üstteki satırı sildim özür dilerim. (müdürüme nezle olsun nasıl vereyim 😊)
O büyüttüğüm yere adres yazacağım, adres geniş yer alıyor. Fakat hiç bir yazı değişmiyor. (ben yapamadım yani) açıyorum değiştiriyorum, değişmiyor. Bir de hocam çift tıklayınca ekran geliyor ya, o kaydet butonunun altına koyduğum. KAYDI SİL butonu ile kaydı silebilir miyiz.
Hocam, arada sizden ricalarım olsa, vaktinizi çok almadan tabi. Bunu benim istediğim şekle getirebilirsek müteşekkir olurum. Örneğin excel açmadan masaüstüne kısayol ile direk userform açılır mı.
Saygılarımla. Tekrar tekrar teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
8,303
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Merhaba;
AKTİF ve PASİF işlemi silinen yada silinmeyen verilerinizi belirler.
Aslında veri tabanından veri silinmez (pasife alınır.)
Siz ısrarla silmek istiyorsunuz (tercih sizin)
Satırı silmeniz önemli değil. (excelin gücünü vurgulamak için genelde yazarım) Userformda birçok özellik kullandım
Bazı özellikler bundan sonraki çalışmalarınızda size kaynak olur.
Mesela TC için sadece 0-9 aralığında rakam kullanabilirsiniz ve 11 karakterden fazla giremezsiniz gibi...
Tüm TextBox larda veri girildikçe alta doğru kayar. (yön tuşu ile yukarı doğru çıkarsanız yazılanları görürsünüz. (data ve rapor sayfasında adres sütununda genişleme yaptım)
Kaydı sil işlemi tamam. (silmek istediğiniz veri için Listbox ta çift tıklayın ve KAYDI SİL butonuna basın.
Exceli açmadan userform'u açmak olmaz (userform excel üzerinde çalışır) ama açılışta gizlenebilir.
Tabi gizlenince kapatma sorunu ortaya çıkar (yani X ile kapatmayı engellemek, butonla kapatmaya yönlendirmek ve kapanırken dosyanın kaydedilmesi gerekir.)
Eki tekrar deneyin.
İyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Merhaba;
AKTİF ve PASİF işlemi silinen yada silinmeyen verilerinizi belirler.
Aslında veri tabanından veri silinmez (pasife alınır.)
Siz ısrarla silmek istiyorsunuz (tercih sizin)
Satırı silmeniz önemli değil. (excelin gücünü vurgulamak için genelde yazarım) Userformda birçok özellik kullandım
Bazı özellikler bundan sonraki çalışmalarınızda size kaynak olur.
Mesela TC için sadece 0-9 aralığında rakam kullanabilirsiniz ve 11 karakterden fazla giremezsiniz gibi...
Tüm TextBox larda veri girildikçe alta doğru kayar. (yön tuşu ile yukarı doğru çıkarsanız yazılanları görürsünüz. (data ve rapor sayfasında adres sütununda genişleme yaptım)
Kaydı sil işlemi tamam. (silmek istediğiniz veri için Listbox ta çift tıklayın ve KAYDI SİL butonuna basın.
Exceli açmadan userform'u açmak olmaz (userform excel üzerinde çalışır) ama açılışta gizlenebilir.
Tabi gizlenince kapatma sorunu ortaya çıkar (yani X ile kapatmayı engellemek, butonla kapatmaya yönlendirmek ve kapanırken dosyanın kaydedilmesi gerekir.)
Eki tekrar deneyin.
İyi çalışmalar.
Hocam, teşekkür ederim. Henüz bakamadım. Üyeliğim birmiş, tekrar üye oldum. Aktif olunca bakacağım. Hocam bir de şimdiden sormuş olayım. Bu departman, kan grubu falan. Ben neden değiştiremedim. Nerede hata yaptım acaba.

Hocam, bir de diğer dosyaya göz atma fırsatınız oldu mu acaba. Fazla mı karıştırmışım. Yukarıda yüklemiştim ama. (şimdi tekrar yükleyemiyorum 😊)

Saygılarımla.
 

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Hocam, aktif pasif olayını anladım. Hocam isimleri değiştirmeyi anladım, ancak ADRES büyüttüğüm için arada boşluk oldu. Onu nasıl yapabiliriz.
Hocam, hücre biçimlendirmesini yapamadım. Doğum tarihi sütununu ve işe giriş tarihi sütununu 15 kasım 2020 pazar şeklinde yapmak istesek.
Tekrar teşekkürler hocam. Direk açılması için ayrıca teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
8,303
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Merhaba;
Userform üzerinde sütun genişiliği için;

Sub listbox1_doldur()
ListBox1.ColumnCount = 26
ListBox1.ColumnWidths = 50 ' veya "40;80;80;40;110;120;0;0;0;70;0" gibi sütun aralıklarını düzenleyebilirsiniz
ListBox1.ColumnHeads = True
ListBox1.RowSource = "data!a2:z" & Sheets("data").[a65536].End(xlUp).Row
End Sub

ilgili kodlarla 26 sütun ve her sütun 50 olarak tanımlandı..
ListBox1.ColumnWidths = 50 ' veya "40;80;80;40;110;120;0;0;0;70;0" gibi sütun aralıklarını düzenleyebilirsiniz
satırını;
ListBox1.ColumnWidths = "40;80;80;40;110;120;0;0;0;70;0" 'gibi sütun aralıklarını düzenleyebilirsiniz
yani burada;"0;0;0;0;0;0;0;0;0...." gibi 26 aralık belirleyin.
birinci sıfır birinci sütun aralığı, ikinci sıfır ikinci sütun aralığı demektir.(sıfır olan sütun userformda gösterilmez)
bu aralıkları deneme yanılma ile belirleyin.
Boşluğa gelince;
data sayfasında adresten sonra H sütununda başlık yok...(boş sütunun nedeni bu alan)

Tarih konusuna gelince;
Tarihleri hangi alanlara yazacağınızı sabitlerseniz bu TextBox larda okuma ve yazma noktasında döngü dışında işlem yapmak gerekir.
tıpkı double click makrosunda;

If i = 6 Then Controls("TextBox6") = Format(ListBox1.List(sat, i + 1), "dd.mm.yyyy")

gibi
yani adresi öne alıp yada tarihi başka TextBox ta yazarsanız userform saçmalar...

Kısaca;
data sayfasında başlıklarınızı kesin belirleyin. buna göre Textbox ları düzenleyelim.
İyi çalışmalar.
 

muratgunay48

Altın Üye
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
411
Excel Vers. ve Dili
Excel 2010 - Türkçe
Hocam, bazı şeyleri öğreterek yaptırdığınız için teşekkür ederim. (balık tutma olayı gibi😊). Sütun genişlik olayını yaptım.
Hocam, şu ana kadar olanlar yeri belli, doğum tarihi ve işe giriş tarihini 17 Kasım 2020 Salı şeklinde yapabilirsek yeterli. Başka bir tarih gerekli olacağını sanmıyorum.
Küçük bir detay ama, hocam Adres bölümünde CTRL+Enter ile alt satıra geçince liste bölümünde o karakter neden beliriyor.
Bir de hocam eski kayıtları, bir tane sileyim dedim, hepsi bir anda silindi. (yeminle benim suçum yok) Şimdi yeni 2 tane kayıt yaptım. Ama DATA sayfasında belirmiyor.
Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

muygun

Özel Üye
Katılım
6 Temmuz 2004
Mesajlar
8,303
Excel Vers. ve Dili
Excel-2003 Türkçe
Merhaba Murat bey;
Userforma hoşgeldin.
:)
Biz burada paylaştıkça çoğalıyoruz.

1-userform yada labellerin yerini değiştirmeyin.
2-şimdilik userformda sütun gizlemeyi kullanmayın. (userformu tanıdıktan sonra bunu kullanın)
3-silme işlemi çift tıklama ile veri textboxlara alındıktan sonra tc verisi aynı olan/olanları siler. (tc no olarak aynı tc mi kullandınız?)
Eki deneyin. (Önlem olarak data sayfasında çift tıklama ile silme makrosunu askıya aldım.)
kayıt yapın silin ve sonucu olumlu yada olumsuz yazın.
İyi çalışmalar.
 

Ekli dosyalar

Üst