DOSYA İndirmek/Yüklemek için ÜCRETLİ ALTIN ÜYELİK Gereklidir!
Altın Üyelik Hakkında Bilgi
Bu arada, İMZA blokunda kullandığınız notta 2003 Türkçe yazılı, o bilgiyi güncelleyin isterseniz.
Kolay gelsin.
Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1 = True Then
ComboBox2.Visible = True
Else
ComboBox2.Visible = False
End If
End Sub
Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1 = True Then
Frame3.Visible = False
Frame2.Visible = True
Frame2.Top = 48
Frame2.Left = 6
Else
Frame2.Visible = False
Frame3.Visible = True
Frame3.Top = 48
Frame3.Left = 6
End If
End Sub
Sorunuzu/ihtiyacı tam anlamamış olabilirim.
Userform açıldığında hangi nesneler görünür olacaksa ve
bunlardan hangilerinin dolu olması gerekiyorsa onlar için benzer kod oluşturmak gerekir.
İki nesne de, aynı sayfadan ve R sütununda x olan satırlardaki verileri alacaksa;
If(li olan satırdan bir tane de diğer nesre için kod satırı eklemelisiniz,
nesnelerden bir bayka bir sayfadan (VeriTabanındaki tüm mahalle adları gibi) o'nun için
koşul olmayacağına göre doğrudan RowSource özelliğine yönelik tek bir kod satırı yeterli olacaktır.
.
Mevcut userform'da işleyişi tam anlamadım.
Sayfada hücreyi seçtiğinizde; seçilen gün için bir randevu olsa da olmasa da form açılıyor
(en alttaki label nesnesinde de seçilen gün ve saat verisi yazılı durumda)
Üstteki Comboboxta tüm mahalle isimleri mevcut.
Maksatınız seçilen hücrenin temsil ettiği tarih saat (alttaki label da görünen) için kayıtlı veri varsa bunu görüntülemek,
istiyorsanız da bu verilerde (Kayıtlar sayfasının ilgili satırında) değişiklik yapabilmek mi?
O zaman tek referans numarası, hem mahalleyi, hem cadde sokak, ziyarete giden bilgileri, ziyaret edilen bilgileri vs, KAyıtlar sayfasındaki bir adet satırı temsil etmiyor mu? Aynı referans numarasıyla bir'den fazla ziyaret bilgisi girilebilecek mi ki; dolu randevu tarih/saatini seçtiğinizde mahalleyi vs. tekrar seçmek istilorsunuz, bu bilgiler zaten Kaıtlar sayfasında referans no satırında mevcut. neden listeden mahalle seçimi yapılsın?
Yoksa zaten projenizi tamamladığınızda form'u hücre seçerek değil bir düğme ile açıp, mahalle/referans vs bilgileri kayıt/güncelleme/silme vs tüm belgeyi form üzerinden mi kullanmayı düşünüyorsunuz?
Ayrıca iki Combobox'un altındaki iki adet Onay Kutusu'nun tam ne için kullanacağınız anlaşılmıyor.
İkisi birden işaretyenebiliyor biliyorsunuz bunların.
Eğer ya biri ya diğeri seçilecek ise OnayKutusu yerine OptionButton (radio buton-seçenek düğmesi) nesnesi kullanın ki, biri seçildiğinde diğerindeki seçim temizlensin, seçilene göre devamındaki işlemler yapılabilsin.
Söylenecek başka şeyler de var ama, önemli olan sizin nasıl tasarladığınız, kafanızdaki kullanım senaryosunun ne olduğu.
.
Sorunuzdaki 1 numaralı madde ile başlayalım.1-Hücreyi (Örn: C4) seçtiğimde açılan User Form üzerinden seçtiğim mahalle, Cadde/Sokak, Ziyaret Nedeni, Ziyaret Türü ve bu ziyarete kimlerin gideceğini seçili hücredeki tarihe atamak. Bu işlem aynı hücrede bir mahallede olabilir birden çok mahalle seçimi de olabilir.
2-Hücreyi (Örn: C4) seçtiğimde açılan User Form üzerinden seçtiğim mahalle daha önceden atama yapılmışsa Referans kutusunda bu mahalle ile ilgili Referans numaraları gelecek. Yapılan Üye, Ulaşılan Seçmen ve dağıtılan Broşür kısımları boşsa ( Burası gözle kontrol) Saha Verilerini Güncelle kutusu işaretlenerek açılan Frame üzerinden geri dönüş yapılım evrak detay bilgileri girilecek ve kayıt işlemi yapılacak.
sat = WorksheetFunction.Match(ComboBox2, Sheets("Kayıtlar").[B:B], 0)
For sut = 3 To 15
Cells(sat, sut) = Controls("TextBox" & sut - 2).Value
Next
MsgBox "Kayıt Değiştirilmiştir!", vbInformation